۹ منطقه مخفی در بازی GTA IV که شما از حضورشان بی‌خبرید!

همه می‌دانند که استودیوی محبوب راکستار یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازهای تاریخ است. استودیویی که عناوین بسیار فوق‌العاده‌ای را در کارنامه خودش ثبت کرده است و پتانسیل‌های بسیار بالایی نیز دارد. راکستار نه‌تنها یک بازی‌ساز خلاق است، بلکه هیچ ترسی نیز از متفاوت بودن ندارد. این استودیو در طول عمر چندین دهه‌ای خودش؛ بارها و بارها با فرنچایزهای بزرگی مانند Midnight Club؛ Manhunt و بازی Bully؛ ما را شگفت‌زده کرده است. اما باید اعتراف کرد که هیچکدام از این بازی‌ها علی‌رغم پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای که داشتند؛ نتوانستند که به اندازه فرنچایزهایی همانند Grand Theft Auto – جی‌تی‌ای – و یا Red Dead Redemption موفق شوند. همچنین از طرفی نیز امروزه استودیوی راکستار را عمدتا با این ۲ فرنچایز می‌شناسند و درواقع این بازی‌ها تبدیل به امضای استودیوی دوست داشتنی راکستار شد‌ه‌اند.

بنابراین شاید وقت آن رسیده باشد که ما نیز سفری دوباره به دنیای دوست داشتنی فرنچایز GTA داشته باشیم. درست در بین تمامی نسخه‌هایی که تاکنون از این سری منتشر شده‌اند؛ بازی Grand Theft Auto IV یکی از بهترین آن‌هاست. این بازی در سال ۲۰۰۸ تحت عنوان یک بازی اکشن – ماجراجویی برای کنسول‌های نسل هفتمی و همچنین کامپیوترهای شخصی منتشر شد. البته لازم به ذکر است که محبوب بازی GTA IV باعث شد تا راکستار این بازی را برای کنسول‌های نسل جدیدتر نیز پورت کند. Grand Theft Auto IV ششمین نسخه از سری بازی‌های GTA بود و توانست که عملکردی فوق‌العاده داشته باشد. بنابراین اگر شما نیز طرفدار این بازی هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم سری به دنیای بازی GTA IV بزنیم و ۹ مورد از مکان‌های مخفی این بازی را به شما معرفی کنیم.

‌The Car On Happiness Island


هرکسی که جی‌تی‌ای بازی کرده باشد، خیلی خوب می‌داند که برخی از لوکیشن‌های حاضر در دنیای این سری با الهام از مکان‌های واقعی ساخته شده‌اند. حال در دنیای بازی GTA IV نیز؛ جزیره‌ای به نام Happiness وجود دارد که با اقتباس از مجسمه آزادی واقع در ایالات متحده آمریکا ساخته شده. همچنین جالب است بدانید که دور تا دور این جزیره‌ با آب احاطه شده است و شما عملا نمی‌توانید که با خودروتان به جزیره Happiness بروید. اما با این‌حال باگی عجیب در بازی قرار دارد که بسیار مرموز بنظر می‌رسد.


مطلب پیشنهادی:داستان سازنده‌های پر حاشیه‌ جی تی ای!تماشا کنید
داستان سازنده‌های پر حاشیه‌ جی تی ای!داستان سازنده‌های پر حاشیه‌ جی تی ای!

اگر شما به قسمت غربی جزیره Happiness بروید؛ می‌توانید ماشینی را پیدا کنید که به صورت تصادفی در این منطقه اسپاون می‌شود. این ماشین به شما اجازه می‌دهد که در محیط این جزیره رانندگی کنید و آن را کشف کنید. منتهی سوالی اصلی اینجاست که اگر قرار بود کسی به این جزیره وارد نشود؛ پس چرا چنین چیزی در بازی قرار داده شده است؟‌

Statue of Happiness


صبر کنید! هنوز کارمان با مجسمه Happiness و این جزیره به پایان نرسیده است. هر چقدر که در این لیست به سمت جلو قدم بر می‌داریم؛ موارد ترسناک‌تری را نیز پیدا خواهیم کرد که مو به تن آدم سیخ می‌کنند. جالب است بدانید که شما می‌توانید به داخل مجسمه Happiness وارد شوید! اما برای انجام این‌کار نیز شما باید در ابتدا با استفاده از یک هلیکوپتر و یا هواپیما؛ به بالای مجسمه Happiness واقع در این جزیره بروید و خودتان را به سکوی بالای مجسمه برسانید.

اگر شما موفق به انجام این کار شدید، می‌توانید درست روی این سکو دری را پیدا کنید که روی آن نوشته شده است: این‌جا هیچ چیزی برای پنهان شدن وجود ندارد! حال اگر از طریق این در وارد مجسمه Happiness شوید؛ می‌توانید قلب غول‌پیکری را پیدا کنید که با استفاده از زنجیرهای بزرگی به دیواره‌های این مجسمه وصل شده است. شما حتی می‌توانید صدای تپش قلب این مجسمه را بشنوید و گردش خون آن را نیز حس کنید! قضاوت این موضوع که چرا یک مجسمه باید قلب داشته باشد را بر عهده خودتان می‌گذارم!

Car Wrecks


پیدا کردن ایستراگ و رمز و راز در دنیای بازی‌های راکستار؛ یکی از دوست داشتنی‌ترین کارهایی است که هرکسی می‌تواند انجام دهد. همچنین پیدا کردن یکسری از ایستراگ‌ها نسبتا ساده هستند و برخی دیگر؛ مانند ایستراگ مجسمه Happiness؛ نیاز به کوشش بیشتری دارند. حال اگر شما در دنیای بازی دوست داشتنی GTA IV به سمت جنوبی منطقه Beachgate بروید؛ می‌توانید یک حصار شکسته را پیدا کنید. اگر شما از این حصار رد شوید؛ ۲ ماشین خرابو اوراقی را پیدا خواهید کرد که درست در کنار جاده Beachgate و در نزدیکی چندین صخره به حال خود رها شده‌اند.


مطلب پیشنهادی:۹ بازی آفلاین برتر موبایلی که باید به سراغشان برویدبازی‌هایی که هیچ محدودیتی ندارند
۹ بازی آفلاین برتر موبایلی که باید به سراغشان بروید۹ بازی آفلاین برتر موبایلی که باید به سراغشان بروید

تئوری‌های بسیاری درباره این ماشین‌ها وجود دارد. منتهی یکی از قوی‌ترین آن‌ها این است که این ماشین‌ها به احتمال بسیار زیادی تصادف کرده‌اند و متاسفانه هیچکسی متوجه تصادف آن‌ها نشده است. بنابراین این ماشین‌ها سال‌هاست که به حال خودشان در این منطقه رها شده‌اند و صاحبانشان نیز احتمالا توسط حیوانات وحشی از بین رفته‌اند. راستش را بخواهید، این ایستراگ چندان ترسناک نیست! اما بدون شک یکی از غم‌انگیزترین ایستراگ‌های این بازی است.

Traffic Cone Statue


دنیای بازی‌های GTA مملو است از ایستراگ‌هایی خنده‌دار که گاهی حتی بازی را نیز دست می‌اندازند. برای مثال در دنیای بازی GTA IV نیز این مجسمه Traffic Cone Statue است که می‌خواهد بازی را دست بیندازد. این مجسمه عجیب و ترسناک را می‌توان در منطقه Hatton Gardens و درست در داخل حیاط پشتی ساختمان اداری Civilization Committee پیدا کرد. همچنین این مجسمه بزرگ ظاهری عجیب دارد که قطعا شما را شگفت‌زده می‌کند.

این مجسمه را به لطف رنگ خاکستری؛ بازوهای گرد و سر غول‌پیکرش؛ به راحتی می‌توان پیدا کرد. همچنین جالب‌تر این است که این مجسمه، یک کلاه مخروطی شکل بزرگ راه راه را بر سر دارد که شکل مجسمه  Traffic Cone Statue را حتی عجیب‌تر نیز کرده است.

For Those About To Build We Salute You


این ایستراگ را می‌توان در پشت کلیسای Meadows Park واقع در منطقه Dukes پیدا کرد. اگر شما به سراغ این کلیسا بروید، می‌توانید در حیاط پشتی آن قبرستان کوچکی را پیدا کنید. در این قبرستان؛ مقبره‌ای مرموز قرار دارد که روی آن عدد ۱۸۶۹ – ۱۸۶۹  به همراه عباراتی چون Roll of Honor – نقشه افتخار و همچنین War of the Deadline – جنگ پایانی – حک شده است. در قسمت پایینی این مقبره نیز؛ عبارت انگلیسی For Those About To Build We Salute You نوشته شده که به معنای – برای کسانی که در شرف ساختن بودند؛ ما برای شما درود می‌فرستیم! – است.


مطلب پیشنهادی:۷ بازی شبیه‌سازی که از آن‌ها در واقعیت استفاده می‌شودقابل توجه والدین گرامی!
۷ بازی شبیه‌سازی که از آن‌ها در واقعیت استفاده می‌شود۷ بازی شبیه‌سازی که از آن‌ها در واقعیت استفاده می‌شود

همچنین جالب است بدانید که این ایستراگ به آهنگی به نام For Those About to Rock We Salute You اشاره می‌کند که در سال ۱۹۸۱ توسط گروه راک استرالیایی به نام AC/DC اجرا شده بود. منتهی این موضوع که چرا چنین چیزی باید در دنیای GTA IV حضور داشته باشد، موضوعی است که خودتان باید برایش پاسخی پیدا کنید.

Faustin Backyard


عمارت Mikhail Fustin یکی از بزرگ‌ترین لوکشین‌های بازی GTA IV است که در خط داستانی این بازی نیز نقش دارد. منتهی چیزی که قطعا بسیاری از گیمرها نمی‌دانند، این است که شما می‌توانید به حیاط پشتی این عمارت دسترسی داشته باشید. اما به شما قول می‌دهم که چیزی که در آن‌جا پیدا می‌کنید؛ بسیار ترسناک‌تر از آن‌چیزی است که انتظارش را می‌کشید. این عمارت در نزدیکی منطقه Beachgate واقع شده است و برای وارد شدن به آن نیز؛ چالش‌های بسیاری پیش روی شماست.

این عمارت در نگاه اول به لطف دیوارهای آجری بلندی که دارد؛ غیرقابل نفوذ بنظر می‌رسد. اما با این‌حال شما همچنان می‌توانید که با پریدن از روی دیوارهای این ساختمان؛ به داخل این عمارت بروید. منتهی وقتی وارد حیاط خلوت این عمارت می‌شود، چندین رد خون پیدا می‌کنید؛ که روی چمن‌های این حیاط پشتی کشیده شده‌اند. نکته عجیب‌تر این است که ما دقیقا نمی‌دانیم که رد خون‌ها متعلق به چه کسی است! اما با توجه به شناختی که از Mikhail Fustin داریم؛ بنظر نمی‌رسد که اتفاقات خوبی در این منطقه رخ داده باشند.

Mini GTA Locations


پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم که ایستراگ‌های بسیار عجیبی در دنیای این بازی حضور دارند. یکی از آن‌ها را می‌توان درست در جزیره Firefly پیدا کرد. در این جزیره لوکیشنی به نام Funland وجود دارد که مشابه یک زمین بازی بزرگ است. اگر شما به این منطقه بروید؛ می‌توانید زمین گلف کوچکی را در آن نزدیکی پیدا کنید که چیزهای جالبی را در خود پنهان کرده است. اما باید بدانید که این زمین گلف، صرفا یک زمین بازی ساده نیست!


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Hi-Fi Rushاستانداردی تازه برای مایکروسافت
بررسی بازی Hi-Fi Rushبررسی بازی Hi-Fi Rush

همچنین از طرفی نیز روی این زمین گلف نقشه‌ای ۳ بعدی از دنیای عناوین گذشته سری GTA وجود دارد. شما می‌توانید در این نقشه، مدل‌ ۳ بعدی برج‌های Jefferson از دنیای GTA San Andreas و همچنین برج دریایی قرمز رنگ و هتل  Ocean View را از دنیای بازی GTA Vice City پیدا کنید. این جزئیات دوست داشتنی شاید برای بسیاری چندان جالب نباشند؛ اما دیدن چنین المان‌های نوستالژیکی در دنیای این بازی‌ قطعا هیجان‌انگیز است.

National Union Of Contemporary Arts


ساختمان National Union Of Contemporary Arts – اتحادیه ملی هنرهای معاصر – یکی از بزرگ‌ترین سازه‌هایی است که می‌توان آن را در دنیای این بازی پیدا کرد. این ساختمان در بلوار Dukes واقع در قسمت شرفی این شهر واقع شده است. همچنین طراحی National Union Of Contemporary Arts از ساختمانی به نام MoMA PS1 واقع در شهر نیویورک الهام گرفته شده است. هرچند که این ساختمان یک سازه غیرقابل نفوذ است، اما با این‌حال شما می‌توانید به حیاط منحصر به فرد این سازه درسترسی داشته باشید.

جالب است بدانید که حیاط این ساختمان مملو شده است از نقاشی‌های عجیب و غریبی که برخی از آن‌ها به شدت ترسناک هستند. اما در بین این نقاشی‌های ترسناک؛ ایستراگ‌های خنده‌دار و گاها عجیبی نیز وجود دارند که هیچ توضیحی برای آن‌ها در دنیای این بازی نیست و بنظر می‌رسد که راکستار قصد داشت که با ساختمان National Union Of Contemporary Arts بازیکنان را دست بیندازد.

Sultan RS


Sultan RS یک ماشین سوپر اسپرت بسیار کمیاب است که علاوه بر GTA IV؛ در دنیای بازی محبوب GTA San Andreas نیز حضور داشت. تنها یک راه برای به دست آوردن Sultan RS وجود دارد و آن نیز شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی این بازی است. اما اگر شما به منطقه Alderney بروید، یک عمارت قدیمی را پیدا خواهید کرد که بنظر متروکه است. اما در پشت آن مسیری خاکی و قرار دارد.


مطلب پیشنهادی:تیم ویجیاتو: چند سالمون بود وقتی اولین بار GTA بازی کردیم؟میوه ممنوعه!
تیم ویجیاتو: چند سالمون بود وقتی اولین بار GTA بازی کردیم؟تیم ویجیاتو: چند سالمون بود وقتی اولین بار GTA بازی کردیم؟

حال اگر شما این مسیر خاکی را ادامه دهید، در انتهای جاده یک دستگاه Sultan RS پیدا خواهید کرد که به حال خود رها شده است. این ماشین درست در بین بوته‌ها پنهان شده است و شما می‌توانید آن را برای خودتان بردارید. بنابراین توصیه من به شما این است که این ماشین را در یکی از گاراژهای خودتان نگه دارید! زیراکه این خودرو به شدت کمیاب است و ابدا نمی‌توان آن را به صورت تصادفی در خیابان‌های بازی دوست داشتنی GTA IV پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.