۹۵ درصد مراحل توسعه‌ی فاینال فانتزی ۱۶ به پایان رسیده است؛ تاریخ انتشار به‌زودی اعلام می‌شود

در مصاحبه‌ی جدیدی که هیروشی تاکای (Hiroshi Takai)، کارگردان بازی فاینال فانتزی ۱۶ (Final Fantasy XVI)، با مجله‌ی ژاپنی فامیتسو انجام داده است، تاکای اعلام کرده که ۹۵ درصد مراحل توسعه‌ی بازی فاینال فانتزی ۱۶ به اتمام رسیده است.

او در جریان این مصاحبه بیان کرد: «در حال حاضر، ما روز‌به‌روز در حال انجام بازی هستیم، وصله‌های ناهموار را رفع می‌کنیم و برخی از مشکلات عملکردی و رندرینگ را برطرف می‌کنیم. بعد از آن، نوبت به رفع باگ‌ها می‌رسد.»

در حال حاضر اعلام شده است که بازی فاینال فانتزی ۱۶ در تابستان ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. در پاسخ به این سؤال که چه زمانی تاریخ دقیق انتشار بازی اعلام خواهد شد، نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه‌کننده‌ی این اثر، اذعان داشت که اسکوئر انیکس به‌زودی این اطلاعات را به اشتراک خواهد گذاشت.

او در صحبت‌های خود بیان کرد: «ما در حال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی اطلاعات بیشتر تا قبل از پایان سال هستیم؛ بنابراین فکر می‌کنم در آن زمان بتوانیم تاریخ انتشار را به شما بگوییم. به هر حال، تاریخ انتشار بازی پس از تابستان ۲۰۲۳ نخواهد بود، پس نگران نباشید.»

FF XVI

یوشیدا در گفت‌وگو با وب‌سایت ۴Gamer.net جزئیات دقیق‌تری را از این موضوع اعلام کرد. طبق گفته‌ی او، آن‌ها تا پایان سال ۲۰۲۲ تریلر دیگری را منتشر خواهند کرد و در آنجا باید بتوانند تاریخ دقیق عرضه‌ی بازی را با طرفداران به اشتراک بگذارند.

با این حال، در ادامه‌ی مصاحبه‌ی او با فامیتسو، یوشیدا گفت: «از آنجایی که در این چند سال اخیر به محیط توسعه بازی‌های آنلاین بسیار عادت کرده‌ام، در اینجا از اینکه چقدر سریع باید مراحل توسعه‌ی بازی را به پایان می‌رساندیم، کمی تعجب کردم. اگر تولید دیسک‌های فیزیکی را در نظر بگیرید، حمل‌ونقل آن‌ها به سرتاسر جهان … و مواردی از این قبیل همه این‌ها پس از پایان مراحل توسعه‌ی بازی چند ماه طول می‌کشد؛ بنابراین وقتی می‌گوییم که ۹۵ درصد از مراحل توسعه‌ی بازی کامل شده است، برخی ممکن است بگویند، “خب پس آن را فوراً عرضه کنید”، اما این واقعیت شرایط است …»

یوشیدا همچنین در جریان مصاحبه‌ای با سایت Dengeki به این نکته اشاره کرد که انتشار دمویی برای این بازی برنامه‌ریزی شده است. اگر توجه کرده باشید، اسکوئر انیکس برای بسیاری از بازی‌های اخیر خود از جمله بعضی از بازی‌های فاینال فانتزی نسخه‌هایی دمویی را تدارک دیده است تا بازیکنان قبل از خرید بازی اصلی بتوانند بخش‌ کوتاهی از اثر را تجربه کرده و با آن بیشتر آشنا شوند.

بازی فاینال فانتزی ۱۶ در حال حاضر برای کنسول پلی‌استیشن ۵ معرفی شده است.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.