۸ مورد از بدترین آپدیت‌های کلش آف کلنز که برخلاف انتظارات بازیکنان بوند

بدون شک کلش آف کلنز بزرگ‌ترین آی‌پی پلتفرم موبایل است که هرکسی برای یک‌بار هم که شده آن را تجربه کرده است. سال‌‌هاست که این بازی در میان ما حضور دارد و تاکنون نیز موفق شده است تا عملکردی بسیار جذاب داشته باشد. این بازی درست در سال ۲۰۱۲ توسط استودیوی فنلاندی سوپرسل منتشر شد. استودیویی که بعدها با عناوین بزرگ دیگری نیز مانند کلش رویال و براول استارز – Brawl Stars – موفق شد تا مسیر دوست داشتنی خودش را همچنان ادامه دهد. اما چیزی‌که بسیاری از کلش آف کلنز گیمرها نمی‌دانند؛ این است که چهره روزگار همیشه با این بازی آرام نبوده است. کلش آف کلنز برای رسیدن به جایگاهی که امروزه دارد؛ مجبور به فداکاری‌های بسیاری بوده است و چالش‌های مختلفی را نیز پشت سر گذاشته است.

بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی‌های سوپرسل و به ویژه بازی موبایلی کلش آف کلنز هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم نگاهی به بدترین آپدیت‌هایی بیندازیم که در تاریخ بازی کلش آف کلنز برای این عنوان منتشر شده‌اند. آپدیت‌هایی که برخلاف انتظارات طرفداران این بازی عمل کردند و باعث به وجود آمدن حواشی بسیاری برای کلش آف کلنز شدند. بنابراین اجاره دهید که بدون در نظر گرفتن محدودیت‌ها، سفرمان را به دنیای پلتفرم موبایل شروع کنیم و نگاهی دوباره به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های این پلتفرم داشته باشیم.

ارتقا دادن دیوارها با استفاده از الکسیر


سال ۲۰۱۴ سالی فوق‌العاده برای موبایل گیمرها و طرفداران بازی کلش آف کلنز بود. همانطور که می‌دانید، ارتقا و آپگرید کردن دیوارها در دنیای بازی کلش آف کلنز؛ کابوسی برای گیمرهای این بازی است. وقتی کلش آف کلنز به تازگی منتشر شده بود؛ شما تنها می‌توانستید که با استفاده از گلد، دیوارهایتان را ارتقا دهید. منتهی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴؛ آپدیتی به بازی اضافه شد که شما می‌توانستید در آن با استفاده از الکسیر؛ دیوارهایتان را ارتقا دهید. اما برای تحقق این امر، شما باید دیوارهایتان را با استفاده از گلد تا لول ۶ ارتقا می‌دادید و پس از آن؛ بازی به شما اجازه می‌داد که با استفاده از الکسیر، باقی لول‌ها را ارتقا دهید.


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی مافیا در اپلیکیشن پنکوتجربه‌ای که می‌توانید با دوستانتان آن را داشته باشید
معرفی بازی مافیا در اپلیکیشن پنکومعرفی بازی مافیا در اپلیکیشن پنکو

همه‌چیز روی کاغذ خوب بنظر می‌رسید. اما طولی نکشید که این آپدیت حواشی بسیاری را به وجود آورد. مشکل این آپدیت این بود که از آن‌جایی که شما می‌توانستید با الکسیر دیوارهایتان را ارتقا دهید، تمامی پلیرها صرفا به دنبال جمع‌کردن الکسیر بودند و تعادل بازی به‌هم ریخته بود. از آن‌جایی که همه به دنبال الکسیر بودند؛ الکسیر در بازی کم شده بود و این مشکل حتی در تاون‌هال‌های پایین‌تر نیز بیش‌تر به چشم می‌خورد. در نهایت استودیوی سوپرسل مجبور شد تا این مشکل را با استفاده از یک ترفند ساده حل کند. آن‌ها حداقل لول را از ۶ به ۹ تغییر دادند تا دیگر کسی از این مورد سواستفاده نکند.

نرف شدن بخش Weekly Deals


وقتی آپدیت Clan Capital به بازی اضافه شد، سوپرسل بخش جدیدی را به قسمت Weekly Deals با نام Raid Medals اضافه کرد که به شما اجازه می‌داد تا با استفاده از مدال‌هایی که در بخش Clan Capital به دست می‌آورید؛ آیتم‌های مختلفی را تهیه کنید. وقتی این بخش برای اولین‌بار معرفی شد، شما تمام آیتم‌های بازی را می‌توانستید تا ۳ مرتبه خریداری کنید. اما وقتی این بخش به صورت رسمی به بازی اضافه شد، هیچ محدودیتی برای خریدن منابع و آیتم‌های جادویی وجود نداشت و شما می‌توانستید بی‌نهایت از این فروشگاه خرید کنید. این موضوع شاید در نگاه اول چندان چیز مهمی بنظر نمی‌رسید، اما به تنهایی باعث شد تا مشکلات بسیاری برای کلش آف کلنز به بار بیایند.

یکی از این مشکلات این بود که این منابع نامحدود باعث می‌شد تا پلیرها کمتر در بازی آنلاین شوند. تنها تصور کنید که شما می‌توانستید با یک‌بار آنلاین شدن؛ صدها هزار منابع را از این بخش بدون هیچ دردسری تهیه کنید! برای همین سوپرسل تصمیم گرفت که محدودیت خرید آیتم‌ها را مجددا به این بخش برگرداند. اما این‌بار شما تنها می‌توانستید ۱ بار از فروشگاه خرید کنید.

آپدیت Heroes V2.0


در ماه جولای سال ۲۰۱۴ آپدیتی جدید با نام Hero Changes به بازی اضافه شد. صحبت از آپدیتی است که منحصرا هیروهای بازی را دست‌خوش تغییر می‌کرد. برای گیمرهایی که نمی‌دانند، این آپدیت یک بروزرسانی بزرگ برای هیروهای بازی بود که برخی از قابلیت‌های این هیروها را به صورت قابل توجهی نرف و باف می‌کرد. اما یکی از موضوعاتی که در آن دوران بسیار مورد بحث بود؛ چیزی بود که سازندگان بازی کلش آف کلنز آن را پیش‌تر با نام Heroes V2.0 معرفی کرده بود.


مطلب پیشنهادی:معرفی برترین مرورگرهای مخصوص گیمینگمخصوص شما که گیمری!
معرفی برترین مرورگرهای مخصوص گیمینگمعرفی برترین مرورگرهای مخصوص گیمینگ

این آپدیت یک باز طراحی برای هیروها بود که هوش مصنوعی و عملکرد هیروها را به صورت کلی تغییر می‌داد. در طی این آپدیت، هیروها به صورت کلی از نظر دمیج و میزان سلامتی ضعیف‌تر شده بودند و سوپرسل برای جبران این کمبود، به آن‌ها را از نظر توانایی‌هایی که داشتند، بهتر کرده بود. این آپدیت به معنای واقعی کلمه این افتضاح برای کلش آف کلنز بود. گیمرها در آن دوران اعتراضات بسیاری کردند و برخی نیز باور داشتند که کلش آف کلنز بقدری تغییر کرده است که دیگر نمی‌توان آن را بازی کرد. بنابراین سوپرسل پس چند هفته، مجبور شد تا شرایط را به حالت قبلی در بیاورد و این آپدیت را از بازی حذف کرد.

آپدیت تاون‌هال ۱۱


سال ۲۰۱۵ یکی دیگر از سال‌هایی بود که کلش آف کلنز میزبان یک آپدیت بزرگ شد. در دسامبر همین سال، سوپرسل آپدیت تاون‌هال ۱۱ را برای کلش آف کلنز منتشر کرد. این آپدیت اگرچه تاثیر بسزایی در روند پیشرفت کلش آف کلنز داشت، اما چندان هم بی‌عیب و نقص نبود. برای فهمیدن دلیل بد بودن این آپدیت، باید به پیش از انتشار این بروزرسانی بازگردیم. اگر شما کلش آف کلنز گیمر باشید، حتما با اصطلاح فارمینگ – Farming – آشنایی دارید. استراتژی که بازیکنان در آن؛ تاون‌هال‌شان را در گوشه مپ می‌گذاشتند و درواقع دیگر پلیرها با اتک به تاون‌هال این بازیکنان؛ لوت و تروفی به دست می‌آوردند و دیگر پلیرها نیز در ازای از دست دادن تاون‌هالشان؛ شیلد می‌گرفتند. به زبان دیگر؛ این استراتژی یک معامله دو سر سود بود.

اما خب، این موضوع ابدا چیزی نبود که سوپرسل آن را دوست داشته باشد. به باور سازندگان کلش آف کلنز، استراتژی فارمینگ، به هسته اصلی بازی آسیب می‌زد و برخی از المان‌های مهم کلش آف کلنز مانند حس رقابتی این بازی و همچنین طراحی یک مپ خوب را نادیده می‌گرفت. بنابراین آن‌ها در آپدیت تاون‌هال ۱۱؛ مکانیزمی را به بازی اضافه کردند که در آن شما می‌بایست حداقل ۳۰ درصد از مپ حریف را از بین می‌بردید تا بازی به شما ۱ ستاره دهد. بنابراین دیگر از بین بردن تاون‌هال به شما شیلد تا تروفی نمی‌داد و عملا استراتژی فارمینگ به پایان راهش رسیده بود.

نرف شدن ساختمان Clock Tower


بیلدر بیس بدون شک یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌هایی بود که به دنیای این بازی موبایلی اضافه شد. این بخش علاوه بر مکانیزم‌های جدیدی که معرفی می‌کرد، المان‌های بسیاری را نیز تغییر داد. یکی از ساختمان‌های مهم این بخش؛ Clock Tower یا همان برج ساعت است که به شما اجازه می‌دهد تا اتفاقات بیلدر بیس از با سرعت بیشتری ادامه دهید. وقتی بیلدر بیس به تازگی معرفی شده بود، برج ساعت بسیار متفاوت‌تر از چیزی بود که اکنون در بازی حضور دارد.


مطلب پیشنهادی:چیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشهعباراتی برای شروع جنگ
چیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشهچیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشه

ساختمان برج ساعت در لول ۱ می‌توانست همه‌چیز را برای ۵ دقیقه ۱۰ برابر سریع‌تر کند و شما تنها می‌توانستید هر ۸ ساعت یک‌بار از این قابلیت استفاده کنید. همچنین از طرفی نیز این ساختمان فورا طرفداران بسیاری پیدا کرد. برج ساعت تاثیر بسزایی در بازی داشت و برای همین؛ همه عاشقش شده بودند. اما دقیقا یک ماه بعد، سوپرسل آپدیت جدیدی را معرفی کرد که در آن برج ساعت به طرز قابل توجهی نرف شده بود. این‌بار برج ساعت تا ۵۰ درصد کندتر شده بود و شما باید مدت زمان بیشتری را برای استفاده مجدد از این ساختمان؛ صبر می‌کردید. این آپدیت بقدری بد بود که بسیاری از بازیکنان نظرات منفی بسیاری را درباره این بازی در مارکت‌های رسمی ثبت کردند و نهایتا سوپرسل مجبور به برگرداندن نسخه قبلی برج ساعت شد.

Shovelها


وقتی سازندگان بازی کلش آف کلنز آیتم‌های جادویی – Magic Items – را به بازی اضافه کردند، هرگز فکرش را هم نمی‌کردند که این آیتم‌ها روزی تا به این اندازه محبوب شوند. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸؛ Shovel‌ها به بازی اضافه شدند. Shovel‌ها درواقع یک بیل کوچک بودند که به شما امکان جا به جایی یکسری از موانع خاص مانند درخت کریسمس و یا موانع مخصوص هالووین را می‌دادند. ایده Shovel‌ها در ابتدا بسیار جذاب بود. اما شما در ازای گرفتن یک Shovel؛ مجبور به پرداخت ۵۰۰ جم بودید!

این قیمت، رقم بسیار زیادی برای این آیتم بود. Shovelها یکی از مورد انتظارترین آیتم‌هایی بودند که بازیکنان به آن نیاز داشتند و چنین رقمی؛ ابدا منطقی بنظر نمی‌رسید. طولی نکشید که تمام صفحات ردیت، مملو شد از اعتراضات بازیکنان! منتهی سوپرسل از تصمیمی که گرفته بود؛ کوتاه نیامد. آن‌ها قیمت Shovel‌ها را تغییر ندادند و به جای آن؛ کاری کردند که شما می‌بتوانید Shovel‌ها به صورت تصادفی و رندوم به دست بیاورید.

گلوبال چت


همه می‌دانند که گلوبال چت، چقدر در دنیای بازی کلش آف کلنز محبوب بود. حذف کردن این بخش حتی برای سازندگان این بازی نیز؛ موردی بسیار سخت بوده است. برای کسانی که نمی‌دانند، گلوبال چت بخش جدایی ناپذیری از بازی کلش آف کلنز بود. شما در این قسمت از بازی می‌توانستید که با دیگر پلیرها ارتباط بگیرید و حتی با آن‌ها نیز صحبت کنید.


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی اسم‌فامیل در اپلیکیشن پنکوحضور یک بازی آشنا در اپلیکیشن پنکو
معرفی بازی اسم‌فامیل در اپلیکیشن پنکومعرفی بازی اسم‌فامیل در اپلیکیشن پنکو

منتهی همانطور که می‌دانید، این بخش از بازی در سال ۲۰۱۹ برای همیشه از کلش آف کلنز حذف شد. دلیل این موضوع نیز به خاطر فیشینگ و تهدیدهایی بود که بازیکنان را در خطر قرار می‌دادند. سوپرسل باور داشت که گلوبال چت، بیش از آن‌که یک مکان آرام باشد، فرصتی برای افراد سودجو است تا اکانت دیگر بازیکنان را هک کنند و اطلاعات آن‌ها به دست بیاروند. برای همین آن‌ها تصمیم گرفتند تا گلوبال چت را برای همیشه در سال ۲۰۱۹ از بازی حذف کنند.

پرچم‌ها


قطعا حذف شدن پرچم‌ها جزو آن دسته از مواردی است که کمترکسی متوجه آن شده. اما اگر شما نیز کلش آف کلنز گیمر باشید، قطعا با این پرچم‌های دوست داشتنی آشنایی دارید. متاسفانه این پرچم‌ها نیز مانند بسیاری از موارد دیگر؛ از بازی کلش آف کلنز حذف شدند.

بازی موبایلی کلش آف کلنز باور داشت که برای داشتن یک بازی Family – Friendly و صمیمانه، باید از سیاست و هرچیزی که نشان‌دهنده موضع خاصی است، به دور باشد. پرچم‌ها در این بازی جنبه سیاسی داشتند و فضای دوستانه این بازی را زیر سوال می‌بردند. بنابراین استودیوی دوست داشتنی سوپرسل علی‌رغم تمامی مخالفت‌هایی که بود؛ پرچم‌ها را نیز از این بازی حذف کرد.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.