۸ دلیل برای کنار گذاشتن سری گلکسی S و خرید از بین گوشی‌های گلکسی A

اگر به دنبال خرید یک گوشی ساخت سامسونگ هستید، احتمالا ابتدا نقد و بررسی‌های مختلفی را تماشا می‌کنید و مقالات زیادی را می‌خوانید. اما به طور کلی معمولا برای گوشی‌های پرچم‌دار ویدیو‌ها و مقالات بیشتری منتشر می‌شود. اما در این میان واقعیت این است که برای اکثر کاربران، گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ تمام نیازهای این افراد را برطرف می‌کنند. بنابراین در این مطلب می‌خواهیم به ۸ دلیل برای خریدن گوشی‌های میان‌رده‌ی سری گلکسی A به جای مدل‌های پرچم‌دار سری گلکسی S می‌پردازیم.

نرم‌افزار مشابه

تمام گوشی‌های سامسونگ از رابط کاربری One UI استفاده می‌کنند و در این زمینه یکسان هستند. البته گوشی‌های پایین‌رده از نسخه‌ی ساده‌تر این رابط کاربری بهره می‌برند ولی مدل‌های میان‌رده که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم، از همان نسخه‌ی مشابه مدل‌های پرچم‌دار بهره می‌برند. البته با وجود اینکه مدل‌های پرچم‌دار معمولا آپدیت‌ها را زودتر دریافت می‌کنند، اما این اختلاف زمانی انتشار آپدیت چندان هم زیاد نیست.

همانطور که احتمالا می‌دانید، میان‌رده‌های سری گلکسی A مانند پرچم‌داران گلکسی S به مدت ۴ سال آپدیت اصلی اندروید را دریافت می‌کنند و ۵ سال از آپدیت‌های امنیتی بهره‌مند می‌شوند.

عمر باتری مشابه

گلکسی A

گوشی‌های سری گلکسی S و گلکسی A در زمینه‌ی عمر باتری هم تفاوت زیادی با هم ندارند. در حقیقت در حال حاضر حتی گوشی‌های پایین‌رده و بسیار ارزان سامسونگ هم از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. البته باید بگوییم که پرچم‌داران سامسونگ از قابلیت‌هایی مانند سرعت شارژ بیشتر و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

در مورد شارژ بی‌سیم واقعیت این است که اکثر کاربران از این قابلیت بهره نمی‌برند و در کل سامسونگ در زمینه‌ی سرعت شارژ رویکرد محافظه‌کارانه‌ای دارد. به همین خاطر پرچم‌داران این شرکت برخلاف رقبا سرعتی در حد ۱۰۰ وات یا بیشتر را ارائه نمی‌دهد. در نتیجه پرچم‌داران در زمینه‌ی باتری هم مزیت محسوسی نسبت به میان‌رده‌های این شرکت ندارند.

اهمیت زیاد پشتیبانی از کارت microSD

گلکسی A

کارت‌های حافظه microSD همچنان اهمیت زیادی دارند زیرا در ازای قیمت مناسب، می‌توانند حافظه گوشی را به طور قابل توجهی افزایش دهند. به همین خاطر اگر این مشخصه برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است به جای پرچم‌داران سامسونگ یکی از میان‌رده‌های سری گلکسی A را بخرید.

عدم نیاز به بسیاری از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار

در حال حاضر گوشی‌های میان‌رده به حدی از جذابیت رسیده‌اند که می‌توانند نیاز تقریبا تمام کاربران را به خوبی برطرف کنند. بنابراین اگر گیمر حرفه‌ای نیستید یا به ویژگی‌های خاص گوشی‌های پرچم‌دار نیاز زیادی ندارید، مدل‌های پرچم‌دار چندان مناسب شما نیستند. به زبان ساده، برای خرید این گوشی‌ها مبالغ هنگفتی را به منظور بهره‌گیری از ویژگی‌هایی می‌پردازید که چندان هم ضروری نیستند. ویژگی‌هایی مانند شارژ بی‌سیم، نمایشگر باکیفیت و فیلمبرداری ۸K شاید بر روی کاغذ بسیار جذاب باشند، اما در عمل بیشتر کاربران چندان از آن‌ها استفاده نمی‌کنند.

در تبلیغات گوشی‌های پرچم‌دار معمولا توجه زیادی به کیفیت دوربین نشان داده می‌شود اما از طرف دیگر میان‌رده‌های سری گلکسی A سامسونگ هم از دوربین‌های بسیار باکیفیتی بهره می‌برند. بنابراین باید ببینید آیا این تفاوت بین کیفیت عکس‌ها ارزش پرداخت مبلغ بسیار بیشتر را دارد یا نه.

بهره‌گیری مدل‌های قدیمی گلکسی A از جک هدفون و شارژر

گلکسی A

متاسفانه سامسونگ هم جک هدفون را از گوشی‌های میان‌رده‌ی خود حذف کرده و از طرف دیگر این گوشی‌ها بدون شارژر راهی بازار می‌شوند. اما اگر مشکلی با خرید مدل‌های قدیمی مانند A32، A52 و A72 ندارید، این گوشی‌ها هم از جک هدفون بهره می‌برند و هم با شارژر به دست شما می‌رسند.

در نهایت از قاب و گلس استفاده می‌کنید

Galaxy A 5

گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از بدنه‌های باکیفیت و بسیار جذابی استفاده می‌کنند که همین موضوع منجر به افزایش هزینه‌ی تولید می‌شود. به عنوان مثال سری گلکسی S22 در پنل پشتی و جلویی از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس بهره می‌برند و بنابراین مقاومت بالایی در برابر ضربات دارند.

اما با توجه به اینکه تقریبا تمام کاربران برای گوشی‌های خود از کاور و گلس محافظ نمایشگر استفاده می‌کنند، عملا نه جنس بدنه اهمیت دارد و نه محافظ قرار گرفته روی نمایشگر. بنابراین به جای اینکه گوشی پرچم‌دار سامسونگ بخرید، بهتر است از بین میان‌رده‌های این شرکت دست به انتخاب بزنید.

تقریبا هر سه سال یک بار کاربران گوشی را عوض می‌کنند

Galaxy A 6

بر اساس آمارهای منتشر شده، کاربران به طور میانگین هر سه سال یک بار گوشی خود را تغییر می‌دهند. به طور کلی اگرچه برخی کاربران آیفون به مدت طولانی از گوشی خود استفاده می‌کنند، ولی در رابطه با گوشی‌های اندرویدی چنین آماری تا حد زیادی صحت دارد. بنابراین با خرید گوشی ارزان‌تر، راحت‌تر می‌توانید آن را ارتقا دهید ولی در صورت خرید گوشی‌های پرچم‌دار، برای خرید مدل‌های بعدی هم متحمل هزینه‌ی بسیار زیادی می‌شوید.

ارزش گوشی‌های سامسونگ سریع‌تر کاهش پیدا می‌کند

واقعیت این است که نه‌تنها در بازار ایران بلکه در تمام بازارها، ارزش گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون‌ها سریع‌تر کاهش پیدا می‌کند. بنابراین زمانی که می‌خواهید گوشی پرچم‌دار سامسونگ را بفروشید، قیمت آن به طور قابل توجهی کمتر از قیمت اولیه می‌شود. این در حالی است که در تمام بازارهای جهان، آیفون‌ها در گذر زمان ارزش خود را بهتر حفظ می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال فروش گوشی پرچم‌دار سامسونگ باشید متحمل ضرر زیادی می‌شوید ولی برای میان‌رده‌های سامسونگ طبیعتا این درصد مربوط به ضرر بسیار کمتر است.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که اگر نیاز مبرمی به ویژگی‌های خاص پرچم‌داران سامسونگ ندارید و از طرف دیگر بسیار ثروتمند هم نیستید، پس بهتر است به جای پرچم‌داران این شرکت یکی از میان‌رده‌های جذاب سری گلکسی A را خریداری کنید.

منبع: MakeUseOf

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.