۸ استایل عالی و راحت برای سفرهای طبیعت‌گردی (زنانه و مردانه)

به فصل بهار نزدیک می‌شویم و این فصل اوج سفرهای طبیعت گردی محسوب می‌شود. درختان پرشکوفه و هوای لطیف بهاری شما را به گشت‌وگذار می‌طلبند و تعطیلات نوروزی هم فرصت بسیار مناسبی است برای پناه بردن به دل طبیعت. اگر شما هم طبیعت‌گردی را دوست دارید یکی از وسایلی که باید برای آن تهیه کنید، لباس طبیعت ‌گردی است. زمانی که وسایل سفرتان را محیا می‌کنید احتمالا یکی از سوال‌های مهمتان این است که برای سفر طبیعت‌گردی چه بپوشید؟ در این مطلب ابتدا به ویژگی‌های کلی استایل طبیعت‌گردی می پردازیم و سپس ۸ ست مردانه و زنانه مناسب برای طبیعت‌گردی را برایتان معرفی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

لباس طبیعت‌گردی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

به طور کلی لباسی که برای طبیعت‌گردی می‌پوشید باید وزن و حجم کمی داشته باشد، نگهداری آن ساده باشد، سریع خشک شود و دوام بالایی داشته باشد. در این بخش از مطلب نکاتی را با یکدیگر مرور می‌کنیم که در استایل طبیعت‌گردی باید آن‌ها را رعایت کنید.

  • برای سفرهای طبیعت‌گردی بهتر است لایه لایه لباس بپوشید لایه‌ی بیس باید از جنس الیاف طبیعی و قابل تنفس باشد تا عرق بدن از آن‌ها خارج شود. چه در فصل‌های گرم و چه در فصل‌های خنک لایه‌ی بیس شما باید این ویژگی را داشته باشد. پوشاکی با الیاف طبیعی، کتان و الیاف مصنوعی مانند الاستین و پلی‌استر بهترین انتخاب‌ها برای لایه‌ی بیس هستند.
  • لایه‌ی میانی که در فصل‌های سرد سال باید بپوشید مانع از خروج گرما از بدن شما می‌شود. سویشرت‌ها و هودی های پلار و نخ پنبه و یا دورس بهترین گزینه برای لایه میانی در فصل‌های سرد سال هستند.
  • لباس‌های لایه‌های بیرونی بهتر است که از جنس الیاف مصنوعی باشد. بهتر است که این لایه از جنس الیاف ضدآب باشد. حتی در فصل‌های گرم هم یک بادگیر یا بارانی ضد آب به عنوان لایه بیرونی در اختیار داشته باشید.
  • در فصل‌های گرم بهتر است لباس‌های گشادتر و خنک‌تر انتخاب کنید. رنگ لباس‌ها باید از رنگ‌های روشن باشد تا گرما را بیشتر جذب نکند. رنگ‌های تیره معمولا گرمای بیشتری جذب می‌کنند و باعث می‌شوند که زودتر و بیشتر، گرمتان شود.
  • لباس‌های تابستانی باید پوشیده باشند. یعنی برای طبیعت‌گردی نباید لباس‌های آستین‌کوتاه یا شلوارک بپوشید. چون در بهار و تابستان، تابش آفتاب شدیدتر است و خیلی زود دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوید.
  • کفش طبیعت‌گردی باید ضدآب باشد. در طبیعت ممکن است لازم باشد که از محیط‌های مرطوب بگذرید و حتی از داخل رودخانه عبور کنید. کفش شما باید بتواند پا را در برابر رطوبت حفظ کند. علاوه‌براین، باید کفش شما بلند باشد و تا بالای مچ ادامه پیدا کند. بلند بودن کفش مانع از ورود آب به داخل کفش می‌شود.
  • برای حفظ سلامت صورت و چشم‌ها حتما از کلاه‌های نقاب‌دار استفاده کنید. عینک ضدآفتاب برای حفاظت از چشم‌ها، اهمیت زیادی دارد.

استایل طبیعت گردی زنانه با شومیز کتان و رنگ‌های روشن

استایل طبیعت گردی زنانه با شومیز کتان و رنگ‌های روشن

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای لایه‌ی بیس کتان است و بر همین اساس شومیزهای زنانه کتان برای لایه‌ی بیس بسیار مناسب‌اند. در انتخاب استایل طبیعت‌گردی بهتر است آیتم‌هایتان را با ترکیبی از رنگ‌های خنثی، رنگ‌های بولد و رنگ‌های روشن انتخاب کنید و بر همین اساس پالت رنگی سفید، طوسی روشن، صورتی و قرمز انتخاب ما در این ست طبیعت‌گردی زنانه است.

اگر نمی‌دانید چه شلواری برای طبیعت گردی بپوشید بهتر است بدانید که شلوارهای کوهنوردی با توجه به سبک بودن و انعطافی که دارند بهترین گزینه برای سفرهای طبیعت‌گردی هستند. در این ست جذاب هم یک شلوار به رنگ کرم از برند کریویت انتخاب کرده‌ایم. یک بادگیر از جنس و با ترکیب رنگی سفید و صورتی، یک کفش طبیعت گردی از برند هامتو، یک کلاه کپ و یک کوله‌پشتی حرفه‌ای از برند پکینیو دیگر انتخاب های ما برای این ست جذاب هستند.

ست طبیعت گردی زنانه با رنگ صورتی بولد

ست طبیعت گردی زنانه با رنگ صورتی بولد

رنگ‌های بولد در پوشاک طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی زیاد استفاده می‌شوند و دلیلش هم این است که در صورت گم شدن مسافران در طبیعت امدادگران راحت‌تر بتوانند آن‌ها را پیدا کنند. به همین جهت در استایل طبیعت گردی‌تان از پوشیدن رنگ‌های بولد نترسید؛ فقط ترکیب و پالت رنگی درست را هم مد نظر داشته باشید.

در این ست طبیعت گردی به سراغ ترکیب رنگی صورتی و طوسی رفته‌ایم و یک تی‌شرت ورزشی و یک بادگیر پلی‌استر به رنگ صورتی را با یک شلوار کوهنوردی به جنس کتان و پلی‌استر از برند کریویت ترکیب کرده‌ایم. کلاه‌های کوهنوردی سه‌تکه هم گزینه‌های بسیار کاربردی در طبیعت گردی هستند. این کلاه‌ها دارای توری و یک کاور محافظ در پشت هستند که می‌توانند شما را در برابر آفتاب محافظت کنند و هر وقت هم خواستید می توانید کاور و توری را در بیاورید. یک کفش طبیعت گردی زیبا از برند سالامون و یک کوله‌ی طبیعت‌گردی از برند پکینو این ست جذاب را تکمیل می‌کنند.

ست طبیعت‌گردی زنانه با تی‌شرت فلامنت ورزشی و رنگ‌های تیره

ست طبیعت گردی زنانه با تی‌شرت فلامنت ورزشی و رنگ‌های تیره

در تابستان استفاده از رنگ‌های تیره به دلیل جذب حرارت آفتاب شما آسیب می‌رساند اما اگر طرفدار ست‌های تیره هستید می‌توانید در فصل‌های معتدلی مانند بهار و یا فصل‌های سرد از رنگ‌های تیره در طبیعت‌گردی استفاده کنید.

اگردر ست‌های طبیعت‌گردی برای انتخاب لایه‌ی بیس به مشکل خوردید راحت‌ترین آیتم‌هایی که می‌توانید سراغشان بروید تی‌شرت‌های ورزشی است. این تی‌شرت‌ها اغلب از پارچه‌هایی مانند پلی‌استر، الاستین و فلامنت تهیه می‌شوند که تهویه خوبی دارند و عرق بدن را سریع خشک می‌کنند. در این ست طبیعت گردی زنانه به سراغ یک تی‌شرت ورزشی بلند فلامنت با یک طرح کهکشانی زیبا رفته‌ایم و آن را با یک شلوار ضد آب و بادگیر پلی‌استر از برند کریویت ست کرده‌ایم. یک بادگیر ورزشی پلی‌استر، یک جفت کفش طبیعت گردی از برند هامتو و یک کوله‌پشتی کاربردی به رنگ آبی از برند پکینیو این ست را تکمیل می‌کنند.

کلاه باکت دیگر انتخاب ما برای این ست کاربردی است. علاوه بر کلاه‌های کپ کلاه‌های باکت هم با توجه به این که از صورت تا گردن را از نور آفتاب محافظت می‌کنند می‌توانند انتخاب خوبی برای سفرهای طبیعت‌گردی باشند. یکی دیگر از اکسسوری‌های کاربردی در استایل طبیعت‌گردی دستمال سر و گردن است. نوع خاصی از دستمال سر و گردن یکسره که در اصطلاح باف نامیده می‌شود یکی از اکسسوری‌های محبوب طبیعت‌گردان است. این اکسسوری کاربردی را به شکل‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید؛ آن را روی سرتان ببندید، به عنوان هدبند استفاده کنید و یا هنگام گرد و خاک آن را جلوی بینی‌تان ببندید.

ست طبیعت‌گردی زنانه دو لایه؛ کاربردی و خوش‌رنگ

ست طبیعت گردی زنانه دو لایه

همان طور که گفتیم تی‌شرت‌های ورزشی انتخاب فوق‌العاده‌ای برای سفرهای طبیعت گردی هستند. در فصل‌های گرم سال یک لایه‌ی ضدآب و ضد باد را هم به عنوان بادگیر باید روی لایه‌ی بیس‌تان ست کنید. در این ست طبیعت‌گردی حرفه‌ای یک تی‌شرت ورزشی پلی‌استر طرح‌دار زیبا از برند ورزشی کریویت را با یک بادگیر ضد آب از برند نورث فیس ست کرده‌ایم. پالت رنگی‌مان در این ست دوست داشتنی را از رنگ‌های بنفش و طوسی انتخاب می‌کنیم و یک شلوار کوهنوردی چهارفصل، یک کفش طبیعت گردی از برند کلمبیا، یک کوله‌پشتی حرفه‌ای از برند پکینیو و یک کلاه کپ بنفش یاسی در کنار یک دستمال سر بنفش تیره این ست جذاب و حرفه‌ای را تکمیل می‌کنند.

استایل طبیعت‌گردی مردانه حرفه‌ای و کارآمد برای فصل بهار

استایل طبیعت گردی مردانه حرفه‌ای

نکات کلی مربوط به استایل طبیعت‌گردی چه در ست‌های مردانه و چه در ست‌های زنانه با یکدیگر یکی هستند و تنها در نوع طرح پوشاک با یکدیگر فرق می‌کنند. در این ست طبیعت‌گردی یک تی‌شرت ورزشی با جنس پلی‌استر و رنگ خاکستری را از برند هالیدی با یک بادگیر ورزشی طرح‌دار و زیبا به رنگ آبی و یک شلوار کوهنوردی حرفه‌ای و بسیار راحت از برند کریویت ترکیب کرده‌ایم. یک کفش طبیعت گردی حرفه‌ای از برند کلمبیا، یک کلاه کپ و یک کوله‌پشتی ۵۵ لیتری از برند فوروارد این ست را تکمیل می‌کنند.

کوله‌های کوهنوردی برای طبیعت گردی هم کارآمد و مناسبند. نکته‌ای که در این زمینه باید در نظر بگیرید حجم کوله است. حجم کوله‌پشتی‌تان را نوع سفرتان تعیین می‌کند. به عنوان مثال کوله‌های ۲۰ تا ۴۰ لیتری برای سفرهای طبیعت گردی یک روزه سبک مناسبند و در سفرهای چند روزه‌ای که کمپینگ هم بخشی از سفر شماست و نیاز به حمل تجهیزات بیشتری دارید بهتر است از کوله های ۴۰ لیتر به بالا استفاده کنید.

ست طبیعت گردی مردانه مناسب برای استتار در طبیعت

ست طبیعت گردی مردانه مناسب برای استتار در طبیعت

همان طور که گفتیم اکثرا پوشاک طبیعت گردی مانند پوشاک مخصوص کوهنوردی با رنگ‌های بولد به بازار عرضه می‌شوند تا در صورت مفقود شدن مسافران کار برای گروه‌های امدادی راحت باشد. اما برخی از پوشاک طبیعت‌گردی با طرح‌ها و رنگ‌هایی همرنگ طبیعت برای استتار در طبیعت تولید می‌شوند. در آن دسته از سفرهای طبیعت‌گردی که به منظور گشت در حیات وحش جانوری و یا پرنده‌نگری انجام می‌شود بهتر است لباس‌تان مناسب استتار در طبیعت باشد تا حیوانات و پرندگان متوجه حضور شما در طبیعت نشوند.

در این ست طبیعت گردی جذاب یک تی‌شرت ورزشی با طرح ارتشی و جنس پلی‌استرو اسپاندکس را از برند نوزده نود و یک انتخاب کرده‌ایم که با یک کاپشن ورزشی به رنگ سبز زیتونی تیره و یک شلوار کوهنوردی به همین رنگ ست می‌شود.

یک کفش طبیعت گردی به رنگ سبز زیتونی از برند سارزی، یک کوله‌پشتی طبیعت گردی ۳۰ لیتری از برند کچوا و یک کلاه طبیعت‌گردی سه تکه این ست کارآمد را تکمیل می‌کنند.

استایل طبیعت‌گردی مردانه با پالت رنگی آبی بولد و طوسی

استایل طبیعت گردی مردانه

در دیگر ست پیشنهادی این مطلب به سراغ یک ست کارآمد و حرفه‌ای طبیعت گردی دو لایه رفته‌ایم و پالت رنگی آبی و طوسی را برای این ست انتخاب کرده‌ایم. یک تی‌شرت ورزشی آستین بلند نیم زیپ از برند کریویت با جنس الاستین و پلی‌استر انتخاب اصلی ما در این ست فوق‌العاده است که با یک بادگیر با طرح آبی تیره و یک شلوار کوهنوردی حرفه‌ای طوسی از برند کریویت ترکیب می‌شود. یک کفش طبیعت گردی حرفه‌ای از برند هامتو، یک کلاه طبیعت گردی سه تکه از برند جک ولفسکین و یک کوله‌پشتی طبیعت گردی به رنگ آبی و حجم ۵۰ لیتر از برند پکینیو این ست مردانه طبیعت‌گردی را تکمیل می‌کنند.

ست طبیعت‌گردی جذاب مردانه با پالت رنگی نارنجی و طوسی

ست طبیعت گردی جذاب با پالت رنگی نارنجی و طوسی

نارنجی یکی از رنگ‌های محبوب در پوشاک طبیعت گردی و کوهنوردی است و جالب است بدانید که این رنگ باعث دفع حشرات از شما هم می‌شود. رنگی بولد و شاداب که در ترکیب با رنگ‌های خنثی مانند طوسی و خاکستری بسیار هم جذاب تر خواهد بود. در این ست جذاب طبیعت گردی به سراغ پالت رنگی نارنجی و طوسی رفته‌ایم و یک تی‌شرت ورزشی با جنس الاستین و پلی‌استر از برند ماموت را با یک بادگیر ورزشی طوسی از برند کریویت ترکیب کرده‌ایم. یک شلوار کوهنوردی از جنس اسپاندکس و رنگ طوسی خاکی، یک کوله‌پشتی سفری به حجم ۵۰ لیتر و رنگ نارنجی از برند پکینیو، یک کفش طبیعت گردی زیبا از برند سالمون و یک کلاه کپ نارنجی این ست را تکمیل می‌کنند.

کفش پیاده روی مردانه مدل NOV-BK

۳۵۰,۰۰۰

۲۸۵,۵۰۰

تومان

کفش پیاده روی مردانه مدل اسپرت کد Bk-216

۸۰۰,۰۰۰

۳۲۷,۵۰۰

تومان

و در آخر

در این مطلب ویژگی های کلی پوشاک طبیعت گردی را برایتان شرح دادیم و ۸ ست کاربردی زنانه و مردانه طبیعت گردی را برایتان معرفی کردیم. امیدواریم با توجه به این اصول و الهام از ست‌های ارائه شده بتوانید ست‌های جذاب و حرفه‌ای برای سفرهای طبیعت‌گردی‌تان بسازید و از سفرتان لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که لباس‌های بیش از حد تنگ یا گشاد، پوشاک جین و همچنین لباس‌های زرق و برق‌دار لباس‌هایی هستند که نباید در طبیعت بپوشید و کفش طبیعت‌گردی مناسب هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید استفاده از عطر است؛ استفاده از عطرهایی با رایحه‌های قوی می‌تواند حیات وحش جانوری آن منطقه را تحریک کند چرا که حیوانات شامه‌ای بسیار قوی دارند. بنابراین در سفرهای طبیعت‌گردی از عطرهایی با رایحه های قوی و تند استفاده نکنید.

سوالات پر تکرار

برای سفر طبیعت‌گردی چه شلواری بپوشیم؟

شلوارهای ضد آبی که قابلیت انعطاف بالایی هم داشته باشند بهترین شلوارها برای طبیعت‌گردی هستند.

برای طبیعت‌گردی چه کفشی بپوشیم؟

کفش طبیعت‌گردی باید ضدآب باشد. در طبیعت ممکن است لازم باشد که از محیط‌های مرطوب بگذرید و حتی از داخل رودخانه عبور کنید. کفش شما باید بتواند پا را در برابر رطوبت حفظ کند. علاوه‌براین، باید کفش شما بلند باشد و تا بالای مچ ادامه پیدا کند. بلند بودن کفش مانع از ورود آب به داخل کفش می‌شود.

چه جنس پارچه‌هایی برای طبیعت‌گردی مناسبند؟

برای لایه‌ی بیس یعنی اولین لایهای که می‌پوشید امکان تهویه خیلی مهم است بنابراین کتان، پلی استر و الاستین بهترین انتخاب‌ها هستند. برای لایه‌ی بیرونی بهتر است لباس‌تان از جنس الیاف مصنوعی و ضدآب باشد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.