۷ ماسک صورت برای آقایان که به سلامت و درخشانی پوست کمک می‌کنند

وقتی صحبت از مراقبت‌های پوستی و ماسک صورت می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد محصولات مراقبتی مخصوص خانم‌ها است. اما بیایید امروز یک بار دیگر به این موضوع از زاویه‌ای جدید نگاه کنیم. پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است و این موضوع برای زن و مرد هیچ فرقی ندارد. پس به نظرتان نباید فارغ از جنسیت، از آن مراقبت کنید؟ داشتن یک روتین پوستی مساله‌ای نیست که فقط مختص خانم‌ها باشد. سالم نگه داشتن پوست مانع از بروز بیماری‌های پوستی می‌شود و به همین دلیل همه باید آن را جدی بگیرند. پس این بار اینطور به موضوع نگاه کنیم که استفاده از ماسک صورت برای آقایان نه تنها ایرادی ندارد، بلکه از واجبات است.

در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم راهنمای کامل تهیه و استفاده از ماسک صورت آقایان را توضیح دهیم تا شما آقایان عزیز هم بتوانید با شروع سال جدید یک روتین پوستی عالی برای خودتان در نظر بگیرید.

فواید استفاده از ماسک صورت برای آقایان

فواید استفاده از ماسک صورت برای آقایان

قبل از اینکه فواید استفاده از ماسک صورت برای آقایان را توضیح دهیم باید بگوییم که اگر شما یک روتین بهداشتی و پاکسازی برای مراقبت از پوست خود دارید همان را ادامه بدهید. اما اگر می‌خواهید وضعیت سلامت پوستی شما ارتقا پیدا کند بهتر است استفاده از ماسک را هم در آن قرار دهید.

فواید استفاده از ماسک صورت برای آقایان:

  • منافذ پوست را کوچک می‌کند.
  • جوش‌های سر سیاه را از بین برده و مانع از بروز مجدد آن‌ها می‌شود.
  • به پوست آب‌رسانی می‌کند.
  • سموم و آلودگی‌های زیر پوست را بیرون می‌کشد.
  • چین و چروک‌های ریز را از بین می‌برد.

حالا متوجه شده‌اید که ماسک‌ صورت می‌تواند ظاهر پوست شما را به کلی تغییر دهد پس می‌توان گفت به احتمال زیاد در پایان این مطلب دست به کار سفارش چند مدل ماسک صورت خواهید شد.

انواع ماسک صورت برای آقایان

انواع ماسک صورت برای آقایان

ماسک‌های صورت موجود در بازار انواع مختلفی دارند که در این بخش با آن‌ها آشنا می‌شوید.

ماسک ورقه‌ای

ماسک‌های صورت ورقه‌ای یک تکه هستند و کامل روی صورت را می‌پوشانند. برای استفاده از آن‌ها باید ماسک را به صورت کامل باز کرده و روی صورت خود قرار دهید. این دسته از ماسک‌ها به پوست‌های خشک و کدر رطوبت می‌رسانند و منافذ را می‌بندند. همچننی خواص ضد پیری و تسکین‌دهنده دارند. بعد از گذشت مدت زمان معین، می‌توانید به راحتی ماسک را از روی صورت خود بردارید و نیازی به شست‌وشوهای سنگین ندارد.

ماسک صورت ایمجز مدل شیر گاو وزن 25 گرم

ماسک خاک رس

اگر پوست صورت شما چرب است ماسک خاک رس می‌تواند به کاهش چربی آن کمک کرده، سلول‌های مرده‌ی پوست را هم به آرامی پاک کند. از این ماسک می‌توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید اما فراموش نکنید که باید برای آب‌رسانی به پوست خود، حتما بعد از شستن ماسک از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک صورت وارمی مدل خاک رسی جو و آووکادو حجم 150 میلی لیتر

این دسته از ماسک‌ها برای پاک کردن بوم پوست صورت تولید شده‌اند و بیشتر می‌توان به عنوان یک تمیزکننده روی آن‌ها حساب کرد. این ماسک منافذ پوست را به شکلی عمیق تمیز می‌کند، میزان چربی پوست را کنترل می‌کند و پوست شما را صاف و درخشنده جلوه می‌دهد.

ماسک صورت ونزن مدل کنترل چربی وزن 2 گرم بسته 15 عددی

ماسک آب‌رسان

ماسک‌های آب‌رسان خاصیت ضدالتهابی دارند و به سلول‌های پوست شما آب رطوبت مورد نیاز را می‌رسانند. اگر پوست شما به هر دلیلی سوزش یا التهاب دارد از ماسک آب‌رسان استفاده کنید. متخصص‌های پوست توصیه می‌کنند به جای استفاده از ماسک‌های حاوی روغن یا موم که منافذ پوست را مسدود می‌کند، از یک ماسک آب‌رسان برای از بین بردن التهاب پوست استفاده کنید.

ماسک صورت بایوآکوا مدل آبرسان وزن 25 گرم

ماسک زغال

همه‌ی شما با ماسک‌های سیاهی که با ورودشان به بازار حسابی سروصدا به پا کردند آشنا هستید. ماسک زغال چربی اضافه، آلودگی، سلول‌های مرده و مواد زائدی که باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شوند را از بین می‌برد. اگر از آن دسته افرادی هستید که پوستی مستعد آکنه و جوش‌های سر سیاه دارند بهترین گزینه برای شما همین ماسک زغال است.

ماسک صورت بایو آکوا مدل زغال و بامبو وزن 60 گرم

ساخت ماسک صورت برای آقایان در خانه

ساخت ماسک صورت برای آقایان در خانه

باورش سخت است اما شما می‌توانید هر ماسکی که دوست دارید را در خانه به راحتی بسازید. در این بخش روش ساخت ۲ ماسک صورت پراستفاده را یاد می‌گیرید تا بتوانید هر زمانی که دوست داشتید برای خودتان آن‌ها را آماده کنید.

۱. ماسک ضد پیری موز، ماست و عسل

موز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است پس می‌توانید برای از بین بردن چین و چروک صورت و همچنین رطوبت پوست از آن استفاده کنید. برای ساخت این ماسک به روش زیر عمل کنید.

  • نصف ۱ موز رسیده را با چنگال له کنید تا یک‌دست شود.
  • یک چهارم فنجان ماست و ۱ قاشق چایخوری عسل هم به آن اضافه کنید.
  • مواد را حسابی با هم مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر شوند.
  • ماسک را روی صورت تازه شسته شده بزنید و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند.
  • بعد از گذشت زمان کافی، صورت را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

۲. ماسک لایه بردار

این ماسک برای از بین بردن لکه‌های ایجاد شده روی صورت مناسب است. برای ساخت این ماسک به روش زیر عمل کنید.

  • ۱ قاقش غذاخوری پودر ژلاتین را با ۲ قاشق غذاخوری شیر گرم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا یک‌دست شود.
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا شبیه به خمیر شود.
  • ماسک را روی پوست تازه شسته شده بزنید. فراموش نکنید این ماسک نباید با موهای صورت تماس داشته باشد.
  • بعد از اینکه ماسک کاملا خشک شد به آرامی آن را به سمت بالا بکشید تا از روی صورت برداشته شود.

مرور کلی

مراقبت از پوست محدود به جنسیت نمی‌شود و آقایان هم باید مثل خانم‌ها با استفاده از شویند‌ها و ماسک‌های مختلف از پوست خود مراقبت کنند. در این مطلب از انواع مختلف ماسک صورت و روش ساخت ۲ ماسک طبیعی در خانه صحبت شده است. شما می‌توانید با توجه به جنس پوست و مشکلات احتمالی روی آن، از یک یا چند ماسک مختلف در روتین پوستی روزانه‌ی خود استفاده کنید.

این مطلب صرفا جنبه‌ی آموزش و اطلاع‌رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه‌های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه‌ی رفع مسؤولیت دیجی‌کالا مگ را بخوانید.

منبع: siobeauty

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

آیا باید قبل از استفاده از ماسک صورتم را اصلاح کنیم؟

نه لزوما، اما بهتر است که ماسک روی صورت تازه اصلاح شده و مرطوب گذاشته شود. متخصصان می‌گویند کلید یک اصلاح صاف، مرطوب شدن پوست است. ماسک ورقه‌ای مو و فولیکول مو را نرم می‌کند، به شکلی که وقتی تیغ روی پوست کشیده می‌شود التهاب کمتری ایجاد می‌کند. پس می‌توانید از ماسک ورقه‌ای قبل از اصلاح استفاده کنید.
همچنین دقت کنید که نباید بلافاصله بعد از اصلاح روی پوست صورت ماسک بگذارید چون پوست را تحریک‌پذیر می‌کند. اگر هم در ماسکی که استفاده می‌کنید رتینول وجود دارد اصلا نباید بعد از اصلاح استفاده کنید چون پوست را تحریک کرده و روی آن ایجاد سوزش می‌کند.

آیا می‌توانم ماسک صورت را روی ریش خود بگذارم؟

اگر به درستی از پوست آن قسمت از صورت که با ریش پوشیده شده است مراقبت کنید، استفاده از ماسک برای آن نقاط ضروری نیست. اما اگر روی پوست نواحی ریش و سیبیل خشکی یا جوش مشاهده کردید می‌توانید از ماسک مناسب برای آن استفاده کنید. فقط باید مطمئن شوید که ماسک به پوست شما می‌رسد.

آیا آقایان هم می‌توانند از ماسک زغال استفاده کنند؟

بله، ماسک زغال پوست‌های مرده را از بین برده، از تجمع چربی و آلودگی در منافذ پوست جلوگیری می‌کند. همچنین یک لایه بردار عالی است. پس اگر پوست شما منافذ باز دارد یا چرب است بدون شک می‌توانید از ماسک زغال استفاده کنید.

ماسک را صبح بزنم بهتر است یا شب؟

پاسخ این سوال کاملا به دلیل استفاده‌ی شما از ماسک دارد. اگر قرار است به پوست خود آب‌رسانی کنید و برای روز آماده شوید بهترین زمان صبح است. اما اگر قرار است از ماسک شفاف کننده یا لایه بردار استفاده کنید شب زمان مناسبی برای استفاده از آن است.

چند بار باید از ماسک صورت استفاده کنم؟

قانون کلی برای استفاده از ماسک صورت، با توجه به نوع پوست، ۱ تا ۳ بار در هفته است. اگر پوست شما خشک است ۱ تا ۲ بار در هفته کافی است.

ماسک چه مدت روی صورتم بماند؟

دستورالعمل استفاده از هر ماسک با ماسک دیگر متفاوت است پس بهتر است حتما توضیحات روی بسته را بخوانید تا مدت زمان کافی برای استراحت ماسک روی صورت را بدانید. فقط فراموش نکنید که هرگز هیچ ماسکی را نباید شب تا صبح روی صورت خود نگه دارید چون آسیب‌های جدی به پوست خود وارد می‌کنید.
اگر از ماسک پاک کننده استفاده می‌کنید بعد از اینکه خشک شد باید آن را به آرامی از روی صورت پاک کنید. ماسک خاک رس و ماسک‌های لایه بردار را هرگز به مدت طولانی روی پوست نگذارید چون باعث خشکی شدید پوست شده و به مرور پوست شما را چرب می‌کنند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.