۶ قانون کاربردی که برای انتخاب گوشواره‌ی مناسب باید رعایت کنید

گوشواره یکی از اکسسوری‌هایی است که معمولا همیشه از آن استفاده می‌کنیم. اگر گوشواره را درست انتخاب کنید، می‌تواند زیبایی چهره‌ی شما را دوچندان کند. انتخاب درست زیورآلات، کمی رنگ، جذابیت و استایل منحصربه فرد به ظاهر شما اضافه می‌کند. انتخاب این زیورآلات خصوصا گوشواره اصول و قواعدی دارد که اگر رعایت کنید، بهترین نتیجه را می‌گیرید. در ادامه به چند مورد از ترفندهای انتخاب گوشواره‌ مناسب اشاره می‌کنیم.

۱. انتخاب گوشواره متناسب با فرم صورت

انتخاب گوشواره

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید برای انتخاب گوشواره در نظر بگیرید، شکل صورت است. صورت همه‌ی افراد معمولا در یکی از چند دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرد. با توجه به ویژگی‌های صورت می‌توانید گوشواره‌ی مناسب را انتخاب کنید. مدل گوشواره می‌تواند روی بعضی از ویژگی‌های ظاهر چهره‌ی شما تاکید کند یا آن را کمتر جلوه دهد. مثلا می‌توانید با انتخاب درست گوشواره، کاری کنید که صورت بلند و کشیده، کمی گردتر به نظر برسد یا صورت گرد، کشیده‌تر دیده شود.

صورت بیضی

زنانی که صورت بیضی دارند معمولا پیشانی آن‌ها عرضی برابر با استخوان گونه دارد. این نوع صورت‌ها از سمت گونه به چانه کم‌کم باریک می‌شوند. اگر شما هم صورت بیضی دارید خوش‌شانس هستید چون تمام انواع گوشواره‌ها به صورت بیضی می‌آید. اما گشواره‌های آویز بیضی شکل می‌توانند این چهره‌ها را جذاب‌تر کنند. این گوشواره‌ها بدون اینکه چهره‌ی شما را بلندتر کنند، آن را کشیده و جذاب نشان می‌دهند.

صورت گرد

در صورت‌های گرد عریض‌ترین قسمت صورت استخوان گونه است و در قسمت خط فک و پیشانی، کم‌کم باریک می‌شود. گوشواره‌های بلند و گوشواره‌هایی که طرح‌های هندسی دارند برای کسانی که صورت گرد دارند مناسب است.

گوشواره‌های آویز و طرح قطره‌ای یا اشکی نیز انتخابی عالی برای کشیده‌تر نشان دادن صورت است. اگر صورت گرد دارید بهتر است طرح‌های ظریف و زنانه را انتخاب کنید تا طرح‌های حجیم با جزئیات زیاد.

صورت‌هایی با شکل قلب

در صورت‌هایی که شکل قلب دارند، پیشانی معمولا عریض‌تر است و هر چه صورت به سمت چانه می‌رود، از عرض آن کم می‌شود. گوشواره‌های بلند که خط‌های زیبا و طرح‌های منحنی داشته باشند برای این صورت‌ها مناسب است. این مدل گوشواره‌ها فرم صورت را متعادل می‌کند و توجه مخاطب را به سمت چشم‌ها، استخوان گونه و خط فک جلب می‌کند.

صورت‌های مربع‌شکل

صورت‌های مربعی از سمت استخوان گونه تا استخوان فک، باریک‌تر نمی‌شوند و عرض پیشانی با عرض استخوان گونه برابر است. گوشواره‌های آویز و گوشواره‌های حلقه‌ای که طراحی کشیده دارند برای صورت‌های مربعی بسیار مناسب است. گوشواره‌های حلقه‌ای خیلی بزرگ هم معمولا با صورت مربعی جذاب‌ می‌شود.

صورت‌های باریک

صورت‌های باریک یا مستطیلی از صورت مربعی‌شکل کشیده‌تر هستند. در این نوع صورت‌ها باید سعی کنید با استفاده از اکسسوری مناسب، کشیدگی چهره را تعدیل کنید. برای این منظور می‌توانید از گوشواره‌های آویز بلند استفاده کنید. گواره‌های اشکی بلند می‌توانند تاکید بیشتری روی استخوان گونه‌ی شما ایجاد کنند که باعث می‌شود صورت شما کمی گردتر دیده شود.

صورت مثلثی

افرادی که صورت مثلثی دارند دارای پیشانی باریک‌تر و فک پهن‌تر هستند و معمولا اجزای صورتشان زاویه‌دار است. موقع انتخاب گوشواره باید سعی کنید مدل‌هایی را انتخاب کنید که به عرض فک اضافه نکنند. بهترین و بی‌دردسرترین انتخاب، گوشواره‌های باریک و بلند است. گوشواره‌های باریک به عرض اجزای صورت اضافه نمی‌کند.

صورت‌های لوزی‌شکل

داشتن استخوان گونه‌ی متمایز، یکی از ویژگی‌های صورت‌های لوزی‌شکل است. در این صورت‌ها، پیشانی و چانه، باریک‌تر از استخوان گونه است. برای اینکه بتوانید این فرم صورت را به تعادل برسانید از گوشواره‌هایی استفاده کنید که بیشتر از طول، عرض داشته باشند. یعنی گوشواره‌های پهن‌تر و کوتاه‌تر برای این افراد مناسب‌تر است.

با توجه به این نکات می‌توانید از بین صدها مدل گوشواره هرکدام را که مناسب‌تر بود انتخاب کنید اما در نهایت بهتر است که هر گوشواره را امتحان کنید و آن را روی صورت خود ببینید.

۲. انتخاب بر اساس رنگ مو و بلندی آن

انتخاب گوشواره

اگر بلوند هستید یا موهای خود را به رنگ‌های روشن مثلا طلایی رنگ کرده‌اید، گوشواره‌ی طلایی می‌تواند زیبایی چهره‌ی شما را دوچندان کند. اگر موهای تیره دارید بهتر است که از گوشواره‌های پلاتین یا نقره‌ای رنگ استفاده کنید. اگر از افرادی هستید که موهای قرمز دارند، گوشواره‌های رزگلد می‌توانند جذابیتی خیره‌کننده به چهره‌ی شما بدهند.

عامل دیگری که می‌توانید بر اساس آن مدل گوشواره را انتخاب کنید، بلندی و کوتاهی مو است.  اگر موهای کوتاه دارید و معمولا موهای خود را بالا می‌بندید طوری که لاله‌ی گوش شما دیده می‌شود، در این صورت هیچ محدودیتی برای انتخاب گوشواره ندارید. اما اگر موهایتان بلند است و آن را اطراف سر می‌ریزید، بهتر است که از گوشواره‌های بلند استفاده کنید. درخشش گوشواره لابه‌لای موها، جذابیت شما را بیشتر می‌کند.

۳. انتخاب بر اساس سبک زندگی

بیشتر ما چند مدل گوشواره داریم و یکی از آن‌ها را هیچ وقت از گوش بیرون نمی‌آوریم. اگر شما هم گوشواره‌ای دارید که دائما در گوش شماست باید مدل‌هایی انتخاب کنید که برای انجام کارهای روزمره مثل خوابیدن و شست‌وشو در حمام، مشکل و مزاحمتی برایتان ایجاد نکند.

اگر گوشواره‌ی خود را برای موقعیت‌های مختلف عوض می‌کنید، باید چند نکته‌ی مهم را بدانید. برای مراسم‌های رسمی از مدل‌های کلاسیک از جنس نقره و طلا انتخاب کنید و بهتر است که گوشواره‌های آویز و گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ استفاده نکنید. در سایر موقعیت‌های غیررسمی مثلا در مهمانی‌های خانوادگی یا جمع‌های دوستانه می‌توانید با انتخاب گوشواره‌های متنوع و حتی دستساز از جنس‌های مختلف، سلیقه و شخصیت خود را با استایلتان نشان دهید. این مدل گوشواره‌ها را برای موقعیت‌های رسمی انتخاب کنید.

۴. انتخاب بر اساس سبک پوشش

یکی از نکات مهمی که باید موقع انتخاب زیورآلات و گوشواره در نظر بگیرید، تناسب آن با سایر بخش‌های استایل شما است. مثلا اگر لباس‌های رمانتیک و زنانه‌تر را می‌پسندید بهتر است که گوشواره‌هایی با طراحی‌های گرد و منحنی انتخاب کنید. برای داشتن ظاهری شیک و مدرن می‌توانید گوشواره‌هایی با طرح‌ها و خطوط مستقیم انتخاب کنید. گوشواره‌هایی با طرح‌های هندسی مثلا مربع، مستطیل، مثلث و طرح‌های زاویه‌دار، مدرن‌تر هستند و برای استایل‌های اسپورت‌تر مناسب‌اند.

اگر شخصیت خلاقی دارید و ظاهر شما این خلاقیت را نشان می‌دهد می‌توانید از گوشواره‌های براق، روشن و بلند استفاده کنید. اگر دنبال مدلی هستید که همیشه قابل استفاده باشد و با گذر زمان، جذابیت خود را از دست ندهد می‌توانید مدل‌های رایجی مثل گوشواره‌های حلقه‌ای ساده و مینیمال، گوشواره‌های مروارید با آویزهای طلا و نقره، گوشواره‌های نگین‌دار و سایر مدل‌های کلاسیک را انتخاب کنید.

کسانی که استایل طبیعی و ساده دارند معمولا گوشواره‌های کوچک و ساده‌ای را ترجیح می‌دهند که به‌سختی دیده می‌شود و معمولا طراحی‌های ساده دارد.

۵. انتخاب بر اساس رنگ پوست

انتخاب گوشواره

رنگ پوست یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در انتخاب لباس، استایل، آرایش و… است. برای انتخاب زیورآلات هم به رنگ پوست خود توجه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر رنگ پوست شما گرم است و به سمت هلویی و زرد تمایل دارد، رنگ‌هایی مثل طلایی و مسی رنگ خوبی برای زیورآلات است. اگر ته رنگ پوست شما صورتی و آبی است و رنگ سرد دارد، زیورآلات نقره‌ای و سفیدرنگ برای شما مناسب‌تر است.

۶. رنگ چشم

شاید تعجب کنید ولی رنگ چشم هم می‌تواند روی انتخاب شما تاثیرگذار باشد. انتخاب گوشواره‌ی مناسب می‌تواند کاری کند که رنگ چشم‌های شما بیشتر به چشم بیاید یا کمتر دیده شود. می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متضاد، کاری کنید که رنگ چشم‌های شما بهتر دیده شود. مثلا اگر چشم‌های فندقی‌رنگ دارید می‌توانید از گوشواره‌های سبز روشن استفاده کنید و اگر چشم‌های قهوه‌ای دارید از گوشواره‌های زرد و طلایی استفاده کنید.

ما برای موقعیت‌های مختلف، گوشواره‌های متفاوتی استفاده می‌کنیم. تا زمانی که این چند قانون را در مورد انتخاب گوشواره در نظر داشته باشید، گوشواره‌ای که انتخاب می‌کنید مناسب استایل و ظاهر شما خواهد بود و زیبایی چهره‌ی شما را دوچندان می‌کند.

منبع: Nadinartdesign

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link