۵ فیلم اختصاصی نتفلیکس که تا اسفندماه امسال منتشر می‌شوند

نتفلیکس سال ۲۰۲۲ برنامه‌ی پخش بسیار فشرده‌ای داشت. این غول استریم علاوه بر نمایش فیلم‌های پرفروش هالیوودی خالق آثار علمی – تخیلی پرمخاطبی مثل «پروژه‌ی آدام» (The Adam Project)، بیوگرافی جنجالی «بلوند» (Blonde)، درام برنده‌ی جایزه‌ای مثل «زرنگ‌بازی» (Hustle) و فانتزی خیال‌انگیزی مثل «پینوکیوی گیرمو دل تورو» (Guillermo del Toro’s Pinocchio) بود.

نتفلیکس نسبت به سایر پلتفرم‌های پخش ویدیویی طیف وسیع‌تری از ژانرها، فیلم‌های غیرانگلیسی زبان، محتواهای مستقل و خلاقانه را در برمی‌گیرد و در اختیار هنرمندان پیشگام فضای زیادی قرار می‌دهد. نتفلیکس سال ۲۰۲۲ هفده میلیارد دلار را صرف آثار اختصاصی‌اش کرد، برنده‌ی شش جایزه‌ی امی شد و در بسیاری از رویدادهای سینمایی نامزد جوایز مختلف شد. با این همه سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته بودجه‌ی بیش‌تری را به خودش اختصاص داده و قرار است شاهد تماشای آثار اختصاصی درجه یک بیشتری باشیم. این شما و این ۵ فیلم اختصاصی نتفلیکس که قرار است در فوریه‌ی ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند ۱۴۰۱) منتشر شوند.

۱- شور حقیقی (True Spirit)

شور حقیقی نتفلیکس

  • تاریخ انتشار: ۳ فوریه

«شور حقیقی» نتفلیکس فیلم ماجراجویی است که از زندگی واقعی جسیکا واتسون اقتباس شده؛ او یک ملوان ۱۶ ساله‌ی استرالیایی، راهیاب و کاوشگری ماهر است. فیلم تلاش‌های او برای رسیدن به رکورد جوان‌ترین ملوانی که مسافت طولانی را بدون کمک، قایق‌رانی کرده است را دنبال می‌کند؛ به عبارت دیگر ۲۳۰۰۰ مایل دریایی در هشت ماه و بدون همراه.

واتسون در طول سفر هیجان انگیزش ۱۸۵۸۵ مایل دریایی را از طریق اقیانوس آرام، اطلس و هند طی کرد. با این حال شورای ثبت رکورد سرعت در قایقرانی اعلام کرد واتسون نتوانسته رکورد ۲۶۰۰۰ مایل دریایی را بزند. این تصمیم با انتقادات وسیعی مواجه شد و واتسون علیرغم ارائه‌ی توضیحات نتوانست این رکورد را از آن خودش کند با این حال در سراسر دنیا به عنوان یکی از افسانه‌ای‌ترین ملوان‌های زن شناخته شد.

«شور حقیقی» روایتگر قدرت، اراده و شجاعت واتسون از زمان آماده‌سازی برای سفر تا حضور در آب‌های آزاد است. در این فیلم تیگن کرافت بازیگر «تایتان‌ها» (Titans)، آنا پاکوین بازیگر «خون حقیقی» (True Blood) و «مرد ایرلندی» (The Irishman)، کلیف کورتیس بازیگر «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) و «برخاسته» (Risen) و جاش لاوسون بازیگر «مورتال کامبت» (Mortal Kombat) حضور دارند.

تابلو مدل سریال استرنجر تینگز نتفلیکس stranger things netflix BL202

۲- جای تو یا من (Your Place Or Mine)

جای تو یا من

  • تاریخ انتشار: ۱۰ فوریه

این کمدی رمانتیک زندگی دو دوست صمیمی به نام‌های دبی (ریس ویترسپون) و پیتر (اشتون کوچر) را دنبال می‌کند که زندگی‌های کاملا متضادی دارند؛ دبی یک مادر مجردِ حسابدار در لس‌آنجلس، کالیفرنیا است. او به زندگی که برای خودش و پسرش درست کرده عشق می‌ورزد و در روند ثابت و روتین زندگی پیشرفت می‌کند. از سوی دیگر پیتر عاشق هیجان، شلوغی و بی‌برنامگی زندگی در نیویورک است، او تلاش می‌کند در این شهر پویا نویسنده شود و از هیجان و تغییرات دائمی لذت می‌برد. دبی و پیتر تصمیم می‌گیرند به سبک کمدی رمانتیکی مثل «تعطیلات» (The Holiday) محل زندگی‌شان را برای یک هفته با هم عوض کنند و در این روند متوجه می‌شوند برای ادامه‌ی زندگی به چه چیزی و چه کسی نیاز دارند.

در «جای تو یا من» کنار کوچر و ویترسپون، جسی ویلیامز بازیگر «گری آناتومی» (Grey’s Anatomy) و «ایستگاه ۱۹» (Station 19)، وسلی کیمل بازیگر «وانداویژن» (Wandavision) و «کتاب بوبا فت» (Book of Boba Fett) و زوئی چائو بازیگر «دانش‌آموز سال آخری» (Senior Year) و «یادداشت عالی» (The High Note) حضور دارند.

۳- رمزگشایی (Unlocked)

رمزگشایی نتفلیکس

  • تاریخ انتشار: ۱۷ فوریه

«رمزگشایی» تریلر کره‌ای است که توسط کیم ته جون کارگردانی شده. این دومین فیلمی است که قرار است سال ۲۰۲۳ از او به صورت اختصاصی از نتفلیکس منتشر شود. خلاصه‌ی داستان منتشر شده توسط تیم سازنده به شرح زیر است:

«نا- می در راه بازگشت از محل کار به خانه گوشی تلفن هوشمندش را که تمام اطلاعاتش در آن ذخیره شده را گم می‌کند. جون- یئونگ تلفن را پیدا می‌کند و به صاحبش برمی‌گرداند اما نرم‌افزارهای جاسوسی را روی گوشی نصب می‌کند که می‌تواند به کمک آن زندگی شخصی و تک تک حرکات نا- می را زیر نظر بگیرد و با پنهان کردن هویت واقعی‌اش به او نزدیک می‌شود.

در این گیر و دار کارآگاه پلیسی به نام جی- من در صحنه‌ی وقوع یک قتل ردی از پسرش پیدا می‌کند و جون- یئونگ را مخفیانه زیر نظر می‌گیرد و به اقدامات دیوانه‌وارش پی می‌برد. از سوی دیگر نا- می از این که گوشی‌اش را پیدا کرده خیالش راحت است اما طولی نمی‌کشد که زندگی معمولی او زیر و رو و از کنترل خارج می‌شود و فقط به خاطر این که گوشی‌اش را در زمان و مکان اشتباهی جا گذاشته با خطرات زیادی روبه‌رو می‌شود».

این فیلم برای بسیاری از مخاطبان ریشه در واقعیت دارد و بدترین سناریویی که احتمال دارد هنگام گم شدن تلفن همراهتان با آن روبه‌رو شوید را بررسی می‌کند؛ وقتی تلفن هوشمندی که حاوی تمام اطلاعاتتان از شماره حساب بانکی گرفته تا رمز ایمیل و حتی قد و وزنتان است را گم کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر شخص ناامنی به این اطلاعات دسترسی پیدا کند چه می‌شود؟ با حمل روزانه‌ی حجم وسیعی از اطلاعات شخصی در گوشی‌های هوشمند واقعا تا چه اندازه می‌توان احساس امنیت کرد؟

۴- مرا چیهیرو صدا کن (Call Me Chihiro)

مرا چیهیرو صدا کن

  • تاریخ انتشار: ۲۳ فوریه

«مرا چیهیرو صدا کن» نتفلیکس روایتگر زندگی یک کارگر جنسی سابق به نام چیهیرو است. او به صورت کاملا تصادفی یک رستوران غذاهای ژاپنی را کنار دریا پیدا می‌کند و مجذوب محیط رستوران و البته طعم غذاهایش می‌شود؛ بنابراین تصمیم می‌گیرد در رستوران مشغول به کار شود و فصل تازه‌ای را در زندگی‌اش آغاز کند. او ساکنان ساحل را در گفتگوهایی آرامش‌بخش، جالب و گاهی مشاوره‌ای به چالش می‌کشد. چیهیرو در محل کار و زندگی تازه از نشان دادن شخصیت واقعی و گذشته‌اش به عنوان یک کارگر جنسی واهمه‌ای ندارد. او در حالی که تلاش می‌کند کنار دریا از نو شروع کند با محیط اطرافش از طریق روش‌های تازه و قدرتمندی ارتباط می‌گیرد. خلاصه‌ی داستان منتشر شده توسط تیم سازنده به شرح زیر است:

«مطمئنم شما دوست دارید او را ملاقات کنید. چیهیرو یک کارگر جنسی سابق است که در یک غذا فروشی در شهر کوچک ساحلی کار می‌کند. او بد دهان است و در زندگی با شیوه‌ی خودش پیش می‌رود، دختری که در شهر شناور است. چیهیرو یک بزرگ‌سال عجیب است اما بنا به دلایلی می‌خواهم با او ملاقات کنم. دانش‌آموز دبستانی که منتظر آمدن مادرش است، دختر دبیرستانی که نمی‌تواند آن چه که واقعا فکر می‌کند را به زبان بیاورد و مرد بی‌خانمانی که زیاد حرف نمی‌زند. بیایید با چیهیرو ملاقات کنیم تا این شگفتی را تجربه کنیم».

«مرا چیهیرو صدا کن» یک درام ژاپنی به کارگردانی ریکیا ایمایزومی است که بر اساس مجموعه مانگایی به همین نام نوشته‌ی سال ۲۰۱۷ ساخته شده. آریمورا کاسومی، تویوشیما هانا، شیماتا تتا، فوبوکی جون، هیراتا میتسورو، نگیشی توشی، واکابا ریویا، ساکوما یویی و لی لی فرانکی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

استیکر لپ تاپ پیکسل میکسل مدل سریال نتفلیکس

۵- ما یک روح داریم (We Have A Ghost)

ما یک روح داریم

  • تاریخ انتشار: ۲۴ فوریه

«ما یک روح داریم» داستان کوین (آنتونی مکی) و خانواده‌اش را بعد از نقل مکان به یک خانه‌ی جدید دنبال می‌کند. آن‌ها به شکل غیرمنتظره‌ای با روحی به نام ارنست (دیوید هاربر) روبه‌رو می‌شوند. کوین تصمیم می‌گیرد حضور این مهمان ناخوانده را در شبکه‌های اجتماعی با مردم به اشتراک بگذارد و یک شبه معروف می‌شود. او از این فرصت استفاده می‌کند و با دریافت پول‌های هنگفت به مردم اجازه می‌دهد یک شب در خانه‌شان شام بخورند و با ارنست ملاقات کنند. اما این اقدامات، کوین و خانواده‌اش را زیر ذره‌بین سازمان سیا قرار می‌دهد.

در «ما یک روح داریم» گروهی از ستاره‌های هالیوود نقش‌آفرینی می‌کنند از جمله آنتونی مکی بازیگر «فالکون و سرباز زمستان» (The Falcon and The Winter Soldier) و دیوید هاربر بازیگر «چیزهای عجیب» (Stranger Things) و «بیوه‌ی سیاه» (Black Widow) گرفته تا تیگ نوتارو بازیگر «ارتش مردگان» (Army of The Dead)، جنیفر کولیج بازیگر «نیلوفر سفید» (White Lotus) و نایلز فیچ بازیگر «این ما هستیم» (This Is Us).

منبع: movieweb

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.