۴ ویژگی خاص بدن مایلز مورالز

مایلز مورالز، مرد عنکبوتی مارول که در ابتدا برای دنیای آلتیمیت پدید آمده بود، از خیلی جهات شبیه به اسپایدرمن بنیادین مارول یا همان پیتر پارکر است. هر دوی آن‌ها نسبت به انسان‌های ساده نیرومندتر و سریع‌تر هستند، به سختی آسیب می‌بینند، تندتر از آسیب‌های وارده بهبود پیدا می‌کنند، در حفظ تعادل خود به طور غریزی عالی عمل می‌کنند و تعدادی ویژگی دیگر. ولی این به آن معنا نیست که همه‌ی ویژگی‌های آن‌ها کاملاً مشترک است. بدن مایلز مورالز به او این اجازه را می‌دهد تا به برخی توانایی‌ها دسترسی داشته باشد که پیتر پارکر از آن‌ها محروم است.

در این نوشتار می‌خواهیم به سراغ ۴ مورد از این ویژگی‌های خاص بدن اسپایدرمن مایلز مورالز برویم. توانایی‌های مایلز از آن جهت متفاوت هستند چرا که عنکبوتی که او را نیش زده بود نیز متفاوت است. به این ترتیب، او ویژگی‌هایی دارد که نه تنها در مرد عنکبوتی پیتر پارکر، بلکه حتی دیگر شخصیت‌های عنکبوتی مولتی‌ورس مارول نیز به ندرت از آن‌ها برخوردار هستند تا به عنوان توانایی‌های خاص خود مایلز به شمار آیند.


اسپایدر-سنسی برای پیشگویی

۴ ویژگی خاص بدن مایلز مورالز - ویجیاتو۴ ویژگی خاص بدن مایلز مورالز - ویجیاتو

اسپایدر-سنس یک توانایی مشترک بین بسیاری از شخصیت‌های عنکبوتی در مولتی‌ورس مارول به شمار می‌آید. شخصیت‌های عنکبوتی به کمک این توانایی می‌توانند از پیرامون خود آگاهی به دست آورند و از خطرات و تهدیدها مطلع شوند. پیتر پارکر به عنوان اسپایدرمن بنیادین مارول یکی از نیرومندترین اسپایدر-سنس‌ها را بین شخصیت‌های عنکبوتی دارد و ترکیب آن با توانایی‌های دیگرش، همچون رفلکس‌ها و واکنش‌های تند، باعث تبدیل او به دردسر بزرگی برای دشمنانش می‌شود.

مایلز مورالز نیز اسپایدر-سنس خودش را دارد. هر چند به طور کلی اسپایدر-سنس او نسبت به پیتر پارکر ضعیف‌تر محسوب می‌شود تا کم‌تر به آن تکیه کند. با این وجود، اسپایدر-سنس مورالز از جهت دیگری ویژه‌تر است؛ دیده شده که مایلز بتواند با این توانایی خود گونه‌ای از پیش‌گویی را در اختیار داشته باشد. برای نمونه می‌توان به شبی که پیتر پارکر دنیای آلتیمیت کشته شد اشاره کرد. مایلز در آن زمان رویایی را می‌بیند که در خودش مورد یورش قرار گرفته است؛ در حالی که این رویداد برای اسپایدرمن آن هم مایل‌ها آن طرف‌تر در حال رخ دادن بود. مورالز حتی می‌تواند از این روش متوجه دگرگونی‌های راستینگی نیز شود تا نوعی از پیش‌بینی و پیش‌آگاهی را در اختیار داشته باشد.


مطلب پیشنهادی:۱۵ خدای برتر مارولچه کسانی برتر از ابرقهرمانان خداگونه هستند؟
۱۵ خدای برتر مارول۱۵ خدای برتر مارول

تولید بیوالکتریک

۴ ویژگی خاص بدن مایلز مورالز - ویجیاتو۴ ویژگی خاص بدن مایلز مورالز - ویجیاتو

مایلز مورالز جزو آن دسته از شخصیت‌های عنکبوتی به شمار می‌آید که می‌تواند در بدن خودش گونه‌ای نیروی الکتریکی پدید آورد که به عنوان بیوالکتریک شناخته می‌شود. با این که مورالز تنها شخصیت عنکبوتی با چنین توانایی نیست ولی به طور کلی بیوالکتریک او نیرومندتر و شناخته‌شده‌تر از بقیه‌ی شخصیت‌های عنکبوتی است. به بیوالکتریک بدن مایلز مورالز برچسب «زهر» زده شده تا هر آن چه که با آن پیوندی دارد «زهرآگین» محسوب شود.

یکی از عادی‌ترین استفاده‌های بیوالکتریک برای مایلز، تولید آن‌ها در دستانش است تا بتواند آن‌ها را با ضربات خود ترکیب کند و «انفجار زهرآگین» بسازد. نتیجه‌ی این گونه‌ی ضربات متفاوت و بسته به خود رقبا دارد ولی دیده شده که انفجارهای زهرآگین باعث گیجی لحظه‌ای تا فلجی موقت دشمنان شود. همچنین این بیوالکتریک می‌تواند حتی در تارهای تولیدی بدن مایلز مورالز نیز مورد استفاده قرار بگیرد و از راه دور نیز به کار آید. البته زهر مایلز مورالز تنها برای موجودات زنده کاربردی نیست و از آن می‌توان روی ابزارها و تجهیزات الکتریکی و وابسته به برق نیز بهره برد.

انفجار بزرگ زهرآگین

۴ ویژگی خاص بدن مایلز مورالز - ویجیاتو۴ ویژگی خاص بدن مایلز مورالز - ویجیاتو

همان طور که گفته شد، مایلز می‌تواند با ترکیب زهر از جنس بیوالکتریک خود با ضرباتش چیزی با نام انفجار زهرآگین پدید آورد. با این حال، زهر مایلز تنها مربوط به دستان او نیست و از هر بخشی از بدنش قابل تولید است. به این ترتیب است که چیزی با نام انفجار بزرگ زهرآگین پدید می‌آید.

مایلز برای فعال کردن انفجار بزرگ زهرآگین نیاز به تمرکز یا تنش فراوان دارد. این گونه‌ی استفاده از بیوالکتریک، در سراسر بدن مایلز مورالز به وجود می‌آید و سپس همانند یک انفجار، پیرامون او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته مورالز پس از استفاده از این توانایی خود دچار خستگی فراوان می‌شود و نیاز به استراحت برای برگشت به حالت پیشین خود دارد.


مطلب پیشنهادی:۱۱ موجود قدرتمند که ثور شکستشان داده استقدرت‌هایی که جلوی خدای رعد زانو زدند
۱۱ موجود قدرتمند که ثور شکستشان داده است۱۱ موجود قدرتمند که ثور شکستشان داده است

استتار

۴ ویژگی خاص بدن مایلز مورالز - ویجیاتو۴ ویژگی خاص بدن مایلز مورالز - ویجیاتو

یکی دیگر از توانایی‌هایی که به لطف آن عنکبوتِ رادیواکتیویِ مهندسیِ ژنتیکی شده به بدن مایلز مورالز اضافه شده است، قابلیت استتار است. مایلز با این توانایی می‌تواند در ماجراهایی که نیاز به مخفی‌کاری است کارآمدتر باشد و با چالش کم‌تری خود را پنهان کند.

استتار مورالز به این شکل عمل می‌کند که او، به همراه همه‌ی پوششی که به تن دارد، با پیرامونش هماهنگی پیدا می‌کند؛ به گونه‌ای که عملاً با محیطش یکسان شود. توانایی استتار مایلز مورالز به قدری پیشرفته است که حتی می‌توان آن را با برچسب نامرئی شدن نام‌گذاری کرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.