۳۷ سال پس از تراژدی چلنجر، قطعه‌ای از آن در کف اقیانوس پیدا شد

نزدیک به ۳۷ سال پیش، جهان با وحشت و حیرت‌زده شاهد انفجاری بود که شاتل فضایی چلنجر را نابود کرد.

این حادثه ۷۳ ثانیه پس از بلند شدن این شاتل رخ داد و هفت فضانورد را کشت. برای آمریکایی‌ها، خاطرات تلخ قطعات شاتل که به دریا می افتادند، هنوز در ذهن‌ها باقی است.

پس از آن، ناسا به دنبال قطعاتی از شاتل گشت. این آژانس فضایی در سال‌های پس از این رویداد تعداد زیادی لاشه هواپیما را پیدا کرد.

اخیراً یک گروه فیلمبرداری که روی یک برنامه برای کانال History کار می‌کردند، قطعه‌ای به طول ۶ متر از چلنجر را در کف اقیانوس کشف کردند. این یک یافته خیره‌کننده و کاملا غیرمنتظره بود.

هدف واقعی این تیم یافتن بقایای کشتی های گم شده در مثلث برمودا بود. این منطقه در واقع در جنوب شرقی ساحل فضایی قرار دارد.

این اولین کشف بزرگ از لاشه‌های این فاجعه در بیش از ۲۵ سال گذشته است. مایک بارنت، کاوشگر زیر آب و زیست شناس دریایی، که تیم را رهبری می‌کرد، می‌گوید که خدمه به سرعت متوجه شدند که چیزی منحصر به فرد دارند. «ما متوجه ضرورت رساندن این یافته به توجه فوری ناسا شدیم. ا

فاجعه چلنجر یک شکست غم انگیز بود. برای برنامه فضایی آمریکا. اما از این رویداد وحشتناک، درس‌های مهمی آموخته شد که در نهایت به پیشرفت‌های قابل توجهی در اکتشافات فضایی منجر شد.

تیم بلافاصله به ناسا اطلاع داد و فیلم گرفته شده توسط غواصان را به اشتراک گذاشت. کارشناسان ناسا آن را مشاهده کردند و به آسانی پذیرفتند که این قطعه بسیار شبیه یک تکه چلنجر است.

بیل نلسون، مدیر ناسا، این کشف را در یک بیانیه عمومی تایید کرد:

«در حالی که نزدیک به ۳۷ سال از زمانی که هفت کاوشگر جسور و شجاع جان خود را در شاتل چلنجر از دست دادند می‌گذرد، این تراژدی برای همیشه در حافظه جمعی کشور ما باقی خواهد ماند. برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از جمله من، تاریخ ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶، انگار حادثه‌ای است که همین دیروز رخ داده.»

قطعات شاتل‌ها در مجتمع ۳۱ در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال به یادگار گذاشته شده.

ناسا با خانواده فضانوردان همکاری خواهد کرد و تصمیم خواهد گرفت چگونه با این قطغع تازه پیدا شده برخورد کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.