۲۰ تا از بهترین بازی های تفنگی اندرویدی برای گیمرهای حرفه ای

جالب است بدانید که پیشرفت و توسعه پتلفرم موبایل در طول چند سال اخیر به اندازه‌ای که باید دوست داشتنی و دلگرم‌کننده بود تا بازی‌سازهای بزرگ و کوچک را برای توسعه عناوین مختلف موبایلی قانع کند. امروزه این بازی‌های پلتفرم موبایل هستند که تبدیل به گزینه‌ای فوق‌العاده برای تجربه کردن شده‌اند و ابدا نمی‌توان به همین سادگی از کنار این بازی‌ها گذشت. امروزه صنعت موبایل گیمینگ با سرعت هرچه بیشتری درحال توسعه است و همین موضوع سبب به وجود آمدن لیستی بی‌پایان از بهترین بازی تفنگی اندروید شده است. صحبت از عناوین جذابی است که در کمال سادگی؛ تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز هستند و ابدا نمی‌توان به همین سادگی از کنار این بازی‌های دوست داشتنی عبور کرد.

در واقع این درست خلاقیت پلتفرم موبایل بود که به بازی‌سازها اجازه می‌داد تا عجیب‌ترین ایده‌هایشان را در دنیای این پلتفرم به تصویر بکشند. همچنین باید اعتراف کرد که پلتفرم موبایل در طی یک دهه اخیر زمینه‌ساز فوق‌العاده‌ای برای بازی‌سازها بوده است. خوشبختانه در همین بین نیز بازی های تفنگی اندروید و عناوین شوتر موبایلی بیش از هر زمان دیگری در اوج و راس دید مخاطبان هستند و شما نیز اگر کمی حوصله به خرج بدهید، قطعا می‌توانید عناوین بسیار باکیفیتی را برای تجربه کردن روی پلتفرم موبایل پیدا کنید. پس اگر طرفدار بازی‌ های موبایلی و اندرویدی هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید.

Noblemen: 1896


چه چیزی باعث جذابیت دنیای بازی های تفنگی اندروید شده است؟ این سوالی است که قطعا هرکسی برای یک‌بار هم که شده از خودش پرسیده است. Noblemen: 1896 دقیقا جزو آن دسته از بازی‌های متفاوتی است که دیدی جالب نسبت به جنگ دارد. این بازی تفنگی نه‌تنها یک بازی دوست داشتنی است، بلکه سفری در تاریخ نیز محسوب می‌شود. Noblemen: 1896 برخلاف بسیاری از بازی‌ های موبایلی؛ دیدی کلیشه‌ای ندارد. این بازی سفری به دوران جنگ داخلی آمریکاست و تجربه‌ای کاملا متفاوت است.


مطلب پیشنهادی:با بهترین فیلم‌های اکشن ایرانی آشنا شویدبزن‌ بزن‌های وطنی
با بهترین فیلم‌های اکشن ایرانی آشنا شویدبا بهترین فیلم‌های اکشن ایرانی آشنا شوید

بازی تفنگی اندروید Noblemen: 1896 عمدتا به دلیل داستانی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. اما نباید گرافیک خوب و صداگذاری دوست داشتنی این بازی را نیز نادیده گرفت. همچنین در نهایت این المان‌های آنلاین – چندنفره Noblemen: 1896 هستند که باعث برتری این بازی نسبت به دیگر عناوین حاضر در دنیای پلتفرم شده‌اند.

Noblemen: 1896Noblemen: 1896Noblemen: 1896


سازنده:Foursaken Media


سبک:تفنگی


حجم:۵۶۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Farlight 84


در ادامه لیست بهترین بازی تفنگی اندروید؛ به عنوان جدید Farlight 84 می‌رسیم. همانطور که می‌دانید بازار بازی‌های شوتر – تفنگی با تم فانتزی روی موبایل بسیار داغ است و این سبک از بازی‌ها طرفداران خاص خودشان را دارند. Farlight 84 نیز جزو آن دسته از بازی‌های دوست داشتنی است که به تازگی برای پلتفرم موبایل منتشر شده و پس از موفقیت‌هایی که داشت، نهایتا به صورت رایگان برای پی‌سی نیز دردسترس قرار گرفته که شما می‌توانید از طریق استیم به این بازی دسترسی داشته باشید.

بازی موبایلی Farlight 84 دقیقا همان‌چیزی است که شما از یک بازی تفنگی موبایلی انتظار دارید. المان‌های اکشن – شوتر؛ بخش آنلاین جذاب و گیم‌پلی سریع این بازی دست به دست هم داده‌اند تا Farlight 84 جزو یکی از بهترین عناوین تفنگی اندروید باشد. همچنین گرافیک بی‌نظیر این بازی موبایلی نیز تبدیل به دلیل دیگری شده تا Farlight 84 یک بازی مورد احترام باشد.

Farlight 84Farlight 84Farlight 84


سازنده:Miracle Games


سبک:تفنگی ، بتل رویال


حجم:۱۱۹ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Combat Master Mobile


سال ۲۰۲۲ سالی عجیب برای موبایل گیمرها بود. اما هیچ کدام از بازی‌های منتشر شده در این سال؛ نتوانستند که به اندازه Combat Master Mobile سر و صدا کنند. اگر یادتان باشد Combat Master Mobile با انتشارش در سال ۲۰۲۲ توانست که با نقدهای بسیار خوبی مواجه شود. گیم‌پلی این بازی بسیار مشابه Call of Duty Moder Warfare سال ۲۰۱۹ بود و همین موضوع باعث شده بود تا بسیاری از موبایل گیمرها به بازی موبایلی Combat Master Mobile به عنوان جایگزینی برای بازی Call of Duty Modern Warfare سال ۲۰۱۹ و یا حتی کال آف دیوتی وارزون نگاه کنند.


مطلب پیشنهادی:۳۰ فیلم جاسوسی جذاب که باید تماشا کنیدآشنایی با بهترین آثار جاسوسی در مدیوم سینما
30 فیلم جاسوسی جذاب که باید تماشا کنید30 فیلم جاسوسی جذاب که باید تماشا کنید

شرایط بقدری حاد شد که استودیوی اکتیویژن از سازنده این بازی یعنی استودیوی مستقل Alfa Bravo به عنوان نقض قوانین کپی‌رایت شکایت کرد. در نهایت این عمل؛ استودیوی سازنده Combat Master Mobile مجبور به کنسل کردن این پروژه شد. منتهی آن‌ها قول داده بودند که Combat Master Mobile مجددا باز خواهد گشت و حال نسخه جدید این بازی برای پلتفرم موبایل و پی‌سی دردسترس است. نسخه‌ای که نسبت به ورژن گذشته این بازی بهبودهای گرافیکی بسیاری را داشته و نسل کاملا جدیدی از بازی‌ های تفنگی اندروید محسوب می‌شود.

Combat Master MobileCombat Master MobileCombat Master Mobile


سازنده:Alfa Bravo


سبک:تفنگی ، رقابتی


حجم:۷۴۳ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Armed Heist


وقتی استودیوی مستقل Sozap به سراغ بازی Armed Heist رفت، همه می‌دانستند که این بازی ابدا قرار نیست که یک بازی معمولی باشد. Armed Heist بیش از آن‌چیزی که انتظار می‌رفت، مورد توجه کاربران قرار گرفت. نکته جالب توجه این بازی این بود که Armed Heist ابدا از شما قهرمان نمی‌ساخت. این بازی به شما اجازه می‌داد که این‌بار در تیم خلافکارها بازی کنید و به جای دستگیر کردن و مبارزه کردن با خلافکارها، خودتان یکی از آن‌ها باشید که باید از دست نیروهای پلیس فرار کند.

Armed Heist گرافیکی خوب و اتمسفری قابل ستایش داشت. محیط‌سازی در این بازی بسیار خوب صورت گرفته بود و تنوع سلاح‌ها نیز باعث شده بود تا بازی دوست داشتنی Armed Heist یکی از بهترین عناوین تفنگی پلتفرم موبایل باشد که از بخش چندنفره – آنلاین نیز پشتیبانی می‌کرد. بنابراین اگر به دنبال یک بازی متفاوت موبایلی هستید، Armed Heist را نباید از دست بدهید.

 Armed Heist Armed Heist Armed Heist


سازنده:Sozap


سبک:تفنگی


حجم:۵۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Dead Effect 2


چه اتفاقی میوفتد که اگر ما المان‌های ژانر وحشت را با مکانیزم‌های شوتر ترکیب کنیم و یکی از ترسناک‌ترین و بهترین  بازی‌ های تفنگی اندروید را بسازیم؟ این موضوع دقیقا همان‌چیزی است که استودیوی Badfly با ساخت بازی Dead Effect 2 به دنبالش بوده. این بازی دوست داشتنی موبایلی مشخصا یک کلون موبایلی از فرنچایز محبوب Dead Space است. بازی تفنگی Dead Effect 2 اتمسفر و داستانی مشابه بازی Dead Space دارد و نسخه موبایلی این فرنچایز محبوب نیز به شمار می‌رود.


مطلب پیشنهادی:با مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شویدبازیگران صحنه تقابل IO و The Seven
با مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شویدبا مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شوید

داستان این بازی موبایلی با شیوع ویروسی ناشناخته در دل یک ایستگاه فضایی شروع می‌شود. ایستگاه فضایی که برای ماموریت‌های راهی فضا شده بود و خدمه بسیاری نیز در آن حضور داشتند. با قطع شدن ارتباط میان مرکز فرماندهی و این ایستگاه؛ حال شما به عنوان یک مامور آموزش دیده باید به تنهایی سفری به دل این ایستگاه فضایی داشته باشید. منتهی هیچ اطلاعاتی از این ایستگاه دردسترس نیست و شما عملا نمی‌دانید که چه کابوسی در پشت درهای چند ده تنی این ایستگاه فضایی انتظارتان را می‌کشد.

Dead Effect 2Dead Effect 2Dead Effect 2


سازنده:Badfly


سبک:تفنگی ، وحشت ، بقا


حجم:۱۷۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Six-Guns: Gang Showdown


استودیوی گیم‌لافت بدون شک یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای بازی‌ساز پلتفرم موبایل است که کارنامه به شدت درخشانی در ساخت بازی‌های موبایلی دارد. بطوری که ردپای این بازی‌ساز را می‌توان حتی در عناوین جدید و انقلابی پلتفرم موبایل نیز پیدا کرد. منتهی یکی از قدیمی‌ترین بازی های تفنگی اندروید؛ مربوط به بازی دوست داشتنی Six-Guns: Gang Showdown می‌شود که در سال ۲۰۱۱ برای اولین‌بار تحت عنوان یک بازی شوتر سوم شخص برای پلتفرم موبایل منتشر شد. Six-Guns: Gang Showdown در آن دوران گرافیکی به شدت بالا داشت و همین موضوع زمینه‌ساز موفقیت این بازی شد.

بازی موبایلی Six-Guns: Gang Showdown به نوعی جایگزین فرنچایز محبوب Red Dead Redemption است. این بازی تاکنون بیش از ۱۰ میلیون‌بار دانلود شده است و در کنار دیگر عناوین بزرگ استودیوی گیم‌لافت – Gameloft – قرار گرفته است. Six-Guns: Gang Showdown یک بازی اوپن ورلد و جهان باز است که قطعا می‌تواند تجربه‌ای ایده‌آل از دنیای غرب وحشی باشد.

Six-Guns: Gang ShowdownSix-Guns: Gang ShowdownSix-Guns: Gang Showdown


سازنده:گیم‌لافت


سبک:وسترن


حجم:۴۱۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Overkill 3


بازی موبایلی فوق‌العاده Overkill 3 یکی از مورد انتظارترین بازی‌ های تنفگی اندروید در سال ۲۰۱۵ بود که توسط استودیوی Paper Bunker برای پلتفرم موبایل منتشر شد. این بازی درست پس از موفقیت‌هایی که داشت، برای پی‌سی نیز پورت شد و به شما اجازه می‌داد که این بازی را به کیفیت بهتری تجربه کنید. نکته جالب توجه درباره Overkill 3؛ مکانیزم‌هایی بودند که استودیوی Paper Bunker از آن‌ها استفاده کرده بود. بازی موبایلی Overkill 3 اگرچه یک بازی آفلاین بود؛ اما از قابلیت‌های کوآپ نیز پشتیبانی می‌کرد و شما می‌توانستید که این بازی را با دوستانتان نیز تجربه کنید.


مطلب پیشنهادی:۱۵ فیلم اکشن عاشقانه که شما را خوشحال می‌کندتفنگ‌بازی با چاشنی رُز سرخ
۱۵ فیلم اکشن عاشقانه که شما را خوشحال می‌کند۱۵ فیلم اکشن عاشقانه که شما را خوشحال می‌کند

بازی موبایلی Overkill 3 در سال ۲۰۱۵ گرافیکی فوق‌العاده را به تصویر می‌کشید. گرافیکی که حتی امروزه نیز قابل ستایش است. شما می‌توانستید در این بازی تفنگ‌هایتان را ارتقا دهید و با اتمام هر ماموریت؛ بازی به شما اسلحه‌های جدیدی را نیز می‌داد. نهایتا باید گفت که بازی Overkill 3 یک بازی دوست داشتنی است که پس از گذشت چیزی بیش از ۸ سال از انتشارش؛ هنوز هم لایق بودن در لیست بهترین بازی های تنفگی اندروید است.

Overkill 3Overkill 3Overkill 3


سازنده:Paper Bunker


سبک:شوتر ؛ کوآپ


حجم:۴۰۷ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Brothers in Arms 3: Sons of War


جنگ هرگز اتفاق خوبی نبوده است! این جمله دقیقا همان فلسفه‌ای است که پشت بازی موبایلی خارق‌العاده Brothers in Arms 3: Sons of War قرار دارد. این بازی دست‌پخت استودیوی گیم‌لافت است که در سال ۲۰۱۴ برای پلتفرم موبایل منتشر شده است. Brothers in Arms 3: Sons of War نقطه عطفی در صنعت بازی‌سازی است. گرافیک خوب این بازی باعث شده است تا Brothers in Arms 3: Sons of War یک بازی دوست داشتنی برای طرفداران بازی‌های تفنگی اندروید باشد.

اما این صرفا گرافیک و جلوه‌های بصری نیست که سبب محبوبیت بازی موبایلی Brothers in Arms 3: Sons of War شده است. خط داستانی این بازی بقدری عمیق و درگیرکننده است که می‌تواند جای خالی فرنچایزهای بزرگ را برایتان پر کند. Brothers in Arms 3: Sons of War تجربه‌ای تلخ و تراژدیک از جنگ است و چهره کثیف و واقعی این رویداد را به تصویر می‌کشد و روای اتفاقات جنگ جهانی دوم می‌شود.

Brothers in Arms 3: Sons of WarBrothers in Arms 3: Sons of WarBrothers in Arms 3: Sons of War


سازنده:گیم‌لافت


سبک:تفنگی ، جنگی


حجم:۴۷ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Modern Combat 5: Blackout


همه می‌دانند که فرنچایز کال آف دیوتی و به ویژه سری Modern Warfare یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در دل عناوین تفنگی هستند. منتهی این سبک از بازی‌ها هرگز آن‌طوری که باید برای پلتفرم موبایل منتشر نشدند و این پلتفرم از عدم حضور یک بازی شوتر داستانی رنج می‌برد. درست در همین حین بود که استودیوی گیم‌لافت؛ بار دیگر وارد زمین شد و فرنچایز محبوب Modern Combat را معرفی کرد. تاکنون ۶ نسخه از این فرنچایز برای پلتفرم موبایل و پی‌سی منتشر شده است که نسخه پنجم آن یعنی Modern Combat 5: Blackout بهترین آن‌هاست.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های کماندویی که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد!نگاهی به رنجر‌های مخوف دنیای سینما
بهترین فیلم های کماندویی که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد!بهترین فیلم های کماندویی که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد!

بازی موبایلی Modern Combat 5: Blackout یک بازی تفنگی داستانی فوق‌العاده با تمی بسیار آشناست. این بازی اگرچه از بخش آنلاین نیز پشتیبانی می‌کرد، اما عموم موبایل گیمرها به دلیل بخش داستانی این بازی به سراغ Modern Combat 5: Blackout می‌رفتند. همچنین گرافیک خوب و گان‌پلی زیبای Modern Combat 5: Blackout نیز؛ جزو دیگر دلایلی است که این بازی را تا به این اندازه محبوب کرده.

Modern Combat 5: BlackoutModern Combat 5: BlackoutModern Combat 5: Blackout


سازنده:گیم‌لافت


سبک:تفنگی


حجم:۵۷ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Doom Classic


در ادامه لیست بهترین بازی تفنگی اندروید؛ به بازی دوست داشتنی به یکی از بهترین و کلاسیک‌ترین بازی های تفنگی موبایل و اندروید می‌رسیم. بازی Doom Classic یا همان نسخه اورجینال بازی Doom در سال ۱۹۹۳ توسط استودیوی بتسدا – Bethesda Softworks LLC – منتشر شد. این بازی بقدری فوق‌العاده بود که بسیاری از گیمرها و منتقدان از نسخه کلاسیک این بازی به عنوان پدر عناوین شوتر – تفنگی یاد می‌کنند که نسل جدیدی از بازی‌های شوتر را به راه انداخت.

همچنین این بازی در کنار داستان فوق‌العاده‌ای که داشت، گیم‌پلی بسیار جذابی را نیز ارائه می‌کرد. Doom Classic شاید در نگاه اول یک بازی قدیمی و نه‌چندان دوست داشتنی باشد، اما اگر به این بازی فرصت دهید؛ Doom Classic بدون شک آن‌روی دوست داشتنی بودن خودش را به شما معرفی خواهد کرد و تجربه‌ای جذاب را نیز برایتان به تصویر خواهد کشید.

Doom ClassicDoom ClassicDoom Classic


سازنده:Bethesda Softworks LLC


سبک:تفنگی ، هک اند اسلش


حجم:۴۵ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Lost Light


پیشرفت‌هایی که پلتفرم موبایل داشت، زمینه‌ساز اتفاقات بسیار بزرگی شد. یکی از همین اتفاقات، کشیده شدن پای استودیوهای بزرگ به دنیای پلتفرم موبایل بود. در همین بین نیز استودیوی چینی NetEase که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازهای پلتفرم موبایل محسوب می‌شود، موفق شد تا با ساخت بازی موبایلی Lost Light؛ به نوعی جای خالی بازی Escape from Tarkov را روی پلتفرم موبایل پر کند و نمایندی جذاب از دنیای بازی‌های تفنگی داشته باشد.


مطلب پیشنهادی:نقد فیلم RRR | یک اکشن حماسی از تالیوودشاخص‌ترین بلاک‌باستر سینمای هند در سال ۲۰۲۲
نقد فیلم RRR | یک اکشن حماسی از تالیوودنقد فیلم RRR | یک اکشن حماسی از تالیوود

بازی Lost Light نسل جدید بازی‌های شوتر موبایلی است. اگر گرافیک فوق‌العاده این بازی را فاکتور بگیریم؛ Lost Light همچنان از نظر داستانی و گیم‌پلی یکی از بهترین عناوین پلتفرم موبایل خواهد بود. همچنین دنیای پساآخرالزمانی Lost Light نیز به این بازی کمک کرده است تا نمایشی فوق‌العاده داشته باشد و اگر شما نیز طرفدار بازی‌های موبایلی باشید، Lost Light قطعا گزینه خوبی برای شماست.

Lost LightLost LightLost Light


سازنده:NetEase


سبک:تفنگی ، بقا


حجم:۲۰۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:NetEase

PUBG New State


پابجی موبایل یک افسانه در دنیای بازی‌های موبایلی بود. منتهی با گذشت زمان استودیوی Tencent نتوانست آن‌طوری که باید از این بازی پشتیبانی کند. شرایط برای پابجی موبایل بقدری بد شد که سازنده این بازی؛ پشتیبانی از این عنوان را به یکی از استودیوهای کوچک‌تر خودش یعنی Level Infinite سپرد. وقتی شایعات مختلفی درباره بازی PUBG New State منتشر شد؛ همه می‌دانستند که این بازی قرار است که یک عنوان خوب باشد. اما سوال اصلی اینجا بود که آیا PUBG New State می‌تواند بهتر از پابجی موبایل باشد؟ یا ما باید عطای این بازی را به لقایش ببخشیم!

بنظر می‌رسد که اکثر موبایل گیمرها به جواب این سوال رسیده باشند. اکنون که چندین سالی از انتشار بازی PUBG New State گذشته است، باید اعتراف کرد که این بازی هرگز نتوانست جایگزینی برای بازی پابجی موبایل باشد. بطوری که هنوز هم افراد بسیاری تجربه پابجی موبایل را علی‌رغم تمامی ایراداتی که دارد؛ به PUBG New State ترجیح می‌دهند. اما خب با این‌ تمام این توضیحات، این بازی ابدا عنوان بدی نیست و می‌تواند برای چندساعتی هم که شده؛ شما را سرگرم کند.

PUBG New StatePUBG New StatePUBG New State


سازنده:Tencent ، Krafton


سبک:تفنگی ، بقا ، بتل رویال


حجم:۶۰۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Cover Fire


بازی Cover Fire بدون شک بهترین بازی تفنگی اندروید است که توسط استودیوی Viva Game Studios برای این پلتفرم منتشر شده. بازی اندرویدی Cover Fire در همان روزهای اولیه انتشارش؛ موفق شد تا با نقدهای بسیار دلگرم‌کننده‌ای رو به رو شود. Cover Fire یک بازی آنلاین تفنگی است که دنیایی جذاب را به تصویر کشیده. المان‌های شوتر در این بازی بسیار خوب طراحی شده‌اند و دید سوم شخص Cover Fire نیز باعث جذابیت هرچه بیشتر این بازی موبایلی شده است.


مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم هالیوودی با بدترین جلوه‌های ویژه بصریآثاری شاخص با سکانس‌های CGI ضعیف
۱۰ فیلم هالیوودی با بدترین جلوه‌های ویژه بصری۱۰ فیلم هالیوودی با بدترین جلوه‌های ویژه بصری

همچنین بازی موبایلی Cover Fire تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بار صرفا روی کافه بازار دانلود شده است و امتیاز ۴.۳ از ۵ را نیز از سوی کاربران اندرویدی دریافت کرده. المان‌های داستانی و همچنین مکانیزم‌های کوآپ Cover Fire نیز جزو دیگر دلایلی هستند که این بازی را تا به این اندازه دوست داشتنی کرده‌اند.

Cover FireCover FireCover Fire


سازنده:Viva Game Studios


سبک:شوتر ، مخفی کاری


حجم:۳۴۳ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Fortnite


اگر قرار به انتخاب خلاقانه‌ترین بازی بتل رویال موبایلی باشد، Fortnite قطعا یکی از بهترین عناوین ما خواهد بود. هرچند که پورت این بازی برای موبایل آن‌طوری که باید و شاید خوب پیش نرفت، اما با این‌حال لایق بودن در این لیست است. Fortnite یک بازی دوست داشتنی و مورد احترام است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. البته باید توجه داشته باشید که شما برای اجرای این بازی نیاز به سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی دارید.

متاسفانه به دلیل مشکلات میان استودیوی Epic Games و اپل؛ این بازی برای گوشی‌های iOS دردسترس نیست. همچنین یکی از مسکلات اصلی این بازی به عدم بهینه‌سازی خوب این بازی در بخش کنترلرها مربوط می‌شود که می‌توان این بازی را حتی با استفاده از کنترلر نیز اجرا کرد.

FortniteFortniteFortnite


سازنده:Epic Games


سبک:تفنگی ، بتل رویال


حجم:۱۳۴ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

GTA: Chinatown Wars


درنهایت نوبت به بازی دوست داشتنی  GTA: Chinatown Wars از استودیوی راکستار می‌رسد. این بازی نسبت به دیگر برادران خودش؛ هرگز آن‌طوری که لیاقتش را داشت، دیده نشد. GTA: Chinatown Wars دنیایی جذاب را به تصویر می‌کشد و داستانی فوق‌العاده دارد. همچنین جالب است بدانید؛ از آن‌جایی که این بازی اساسا برای پلتفرم موبایل و کنسول نینتندو DS و PSP ساخته شده بود؛ بهینه‌سازی بسیار خوبی با صفحه لمسی دارد.


مطلب پیشنهادی:چیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشهعباراتی برای شروع جنگ
چیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشهچیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشه

GTA: Chinatown Wars یک بازی نسبتا متفاوت با دوربین ایزومتریک است. شخصیت‌پردازی در این عنوان به رسم دیگر بازی‌های استودیوی راکستار؛ بسیار خوب صورت گرفته است. گرافیک و موسیقی‌متن این بازی اندرویدی نیز؛ جزو دیگر دلایلی هستند که GTA: Chinatown Wars را جذاب کرده‌اند.

GTA: Chinatown Wars


سازنده:Rocstar Games


سبک:ماجراجویی ، تفنگی ، جهان باز


حجم:۴۳۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Apex Legends Mobile


بازی Apex Legends Mobile جاه‌طلبانه‌ترین پروژه استودیوی الکترونیک آرتز برای موبایل بود. این بازی اگرچه چندان آن‌طوری که انتظار می‌رفت؛ عمل نکرد، اما با این‌حال یک بازی مورد احترام است. Apex Legends Mobile پروژه‌ای بود که استودیوی الکترونیک آرتز قصد داشت که با آن به سلطنت پابجی موبایل و کال آف دیوتی موبایل پایان دهد. این بازی در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و سر و صدا و همچنین حواشی بسیاری را نیز به دنبال داشت.

Apex Legends Mobile گرافیکی فوق‌العاده داشت. گان‌گیم و حرکات این بازی به خوبی طراحی شده بودند و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا Apex Legends Mobile یک بازی دوست داشتنی بتل رویال باشد. همچنین صداگذاری و حضور شخصیت‌های اصلی دنیای ایپکس لجندز در بازی Apex Legends Mobile باعث شده بودند تا این بازی حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

Apex Legends MobileApex Legends MobileApex Legends Mobile


سازنده:الکترونیک آرتز


سبک:تفنگی ، بتل رویال


حجم:۳۹۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

PUBG Mobile


بازی دوست داشتنی PUBG Mobile زمانی بهترین بازی تفنگی اندروید بود. با گذشت زمان این بازی نتوانست که آن مسیر موفقیت‌آمیزش را ادامه دهد. اما با این‌حال PUBG Mobile هنوز هم از بسیاری از عناوین شوتر موبایلی بهتر است و به همین دلیل؛ بد نیست که ما نیز نگاهی به این بازی در کنار دیگر بازی های تفنگی اندروید داشته باشیم. PUBG Mobile درست در سال ۲۰۱۷ و توسط استودیوی تنسنت – Tencent – برای موبایل منتشر شد. این بازی اولین عنوان بتل رویالی بود که دنیای این سبک از بازی‌ها را به صورت جدی وارد پلتفرم موبایل می‌کرد.


مطلب پیشنهادی:با بهترین فیلم های آخر الزمانی آشنا شویدطلیعه روزهای پایانی جهان در قاب سینما
با بهترین فیلم های آخر الزمانی آشنا شویدبا بهترین فیلم های آخر الزمانی آشنا شوید

خیلی طول نکشید که PUBG Mobile از سوی منتقدان و طرفداران بسیار مورد توجه قرار گرفت. گرافیک انقلابی این بازی در کنار گیم‌پلی رقابتی آن؛ باعث شده بود تا PUBG Mobile تمام آن‌چیزی را که باید داشته باشد و همه به نوعی عاشق این بازی جذاب شده بودند.

PUBG MobilePUBG MobilePUBG Mobile


سازنده:Tencent


سبک:تفنگی ، بتل رویال


حجم:۷۶۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Grand Theft Auto: San Andreas


اگر قرار باشد که به سراغ یکی از افسانه‌ای‌ترین بازی‌های تاریخ برویم؛ Grand Theft Auto: San Andreas بدون شک گزینه اول ما خواهد بود. این بازی دوست داشتنی توسط استودیوی راکستار و در سال ۲۰۰۴ برای اولین‌بار منتشر شد. بازی Grand Theft Auto: San Andreas در کنار دیگر عناوین طلایی کنسول‌های نسل ششمی؛ یک بازی دوست داشتنی محسوب می‌شد که گیم‌پلی و محیطی انقلابی داشت. این بازی فورا تبدیل به یکی از مورد علاقه‌ترین آی‌پی‌های استودیوی راکستار شد. بطوری که هنوز هم افراد بسیاری هستند که به دنیای این بازی علاقه‌مند باشند.

اگر خط داستانی و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده بازی Grand Theft Auto: San Andreas را فاکتور بگیریم؛ این موسیقی‌متن به یادماندنی بازی Grand Theft Auto: San Andreas است که می‌تواند ما را به تجربه این بازی وسوسه کند. Grand Theft Auto: San Andreas یک بازی دوست داشتنی و مورد احترام است که هنوز هم می‌تواند شما را سرگرم کند.

Grand Theft Auto: San AndreasGrand Theft Auto: San AndreasGrand Theft Auto: San Andreas


سازنده:Rockstar Games


سبک:جهان باز ، ماجراجویی


حجم:۱۵۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Call of Duty Mobile


صبر کنید، هنوز کارمان با دنیای بازی های بتل رویال موبایلی به پایان نرسیده است. در این بین نیز بازی Call of Duty Mobile که در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم موبایل منتشر شده، درست یکی دیگر از بهترین عناوین تفنگی موبایلی است که دیگر نیازی به معرفی کردن ندارد. Call of Duty Mobile در طی یک همکاری با استودیوی اکتیویژن و تنسنت – سازنده پابجی موبایل – ساخته شد و فورا نیز با نقدهای بسیار خوبی مواجه شد.


مطلب پیشنهادی:۱۰ تا از بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکمنمایش حماسه افتخار و انتقام
۱۰ تا از بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم۱۰ تا از بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم

همچنین گرافیک فوق‌العاده این بازی در کنار موسیقی‌متن دوست داشتنی آن و همچنین گیم‌پلی رقابتی بازی موبایلی Call of Duty Mobile باعث شدند تا این بازی یک سر و گردن نسبت به دیگر عناوین بتل رویال موبایلی بهتر باشد و اگر به دنبال یک بازی باکیفیت هستید، نباید Call of Duty Mobile را از دست بدهید.

Call of Duty MobileCall of Duty MobileCall of Duty Mobile


سازنده:اکتیویژن


سبک:تفنگی ، بتل رویال


حجم:۲۵۰۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

Max Payne


در نهایت اجازه دهید که لیست‌مان را با بازی دوست داشتنی Max Payne پایان دهیم. این بازی نیز یکی دیگر از عناوین شناخته‌شده استودیوی راکستار است که برای پلتفرم موبایل پورت شده است. این بازی دوست داشتنی در ابتدا و در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و سپس راهی پلتفرم موبایل شد.

داستان فوق‌العاده و همچنین شخصیت‌پردازی خوب Max Payne Mobile باعث شده است تا این بازی یک گزینه دوست داشتنی برای طرفداران بازی‌ های تفنگی اندروید باشد.

Max PayneMax PayneMax Payne


سازنده:Rockstar Games


سبک:تفنگی ، ماجراجویی ، داستانی


حجم:۱۷۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید

جمع‌بندی


ما در این لیست از ویجیاتو به سراغ ۲۰ مورد از بهترین بازی های تفنگی اندروید رفته‌ایم که شما می‌توانید به سراغشان بروید. پیشرفت‌های پلتفرم موبایل و همچنین حضور فعال بازی‌سازهای مستقل و شناخته‌ شده در طول چندسال اخیر سبب تولد بازی های تفنگی بسیاری برای این پلتفرم شده است که هرکدام از آن‌ها سناریوها و روایات خاص خودشان را داشتند. بنابراین اگر شما نیز به دنبال هیجان در دنیای پلتفرم موبایل می‌گردید و طرفدار بازی های تفنگی اندروید هستید؛ ابدا نباید این لیست ۲۰تایی را از دست بدهید.

بهترین بازی تفنگی اندروید ترسناک کدام است؟

بازی تفنگی موبایلی Dead Effect 2 یکی از بهترین بازی‌های ژانر ترسناک پلتفرم موبایل است که با اقتباس از فرنچایز Dead Space برای این پلتفرم ساخته شده.

گرافیکی‌ترین بازی تفنگی اندروید کدام است؟

در بین ۲۰ بازی اشاره شده، Lost Light و بازی Call of Duty Mobile از استودیوی اکتیویژن؛ جزو گرافیکی‌ترین بازی‌ های تفنگی اندروید هستند.

کدام یک از بازی های تفنگی اندروید را می‌توان به صورت کراس پلتفرم نیز تجربه کرد؟

شما می‌توانید پورت موبایلی بازی Fortnite و همچنین Farlight 84 را به صورت کراس پلتفرم تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.