۱۶ فیلمی که بعد از سریال «شی هالک» در دنیای مارول منتشر خواهند شد

فصل اول سریال «شی هالک: وکیل دادگستری» به پایان رسید، اما دنیای سینمایی مارول ادامه دارد و فیلم‌های زیادی قرار است بعد از این مجموعه‌ی تلویزیونی منتشر شوند.

علی‌رغم اینکه «شی هالک» یکی از سریال‌های اصلی دیزنی پلاس به حساب می‌آید، اما دنیای مارول به آن بسنده نکرده و قرار است فیلم‌های زیادی را با محوریت چند جهانی در خود جای دهد. البته به طور قطع این فیلم‌ها با سریال‌های زیادی همراه خواهند بود که داستانشان را تکمیل خواهند کرد و به همین دلیل قطعا فیلم‌های بعدی دنیای مارول به فرنچایزهای بزرگی تبدیل خواهند شد.

بعد از «شی هالک: وکیل دادگستری» قرار است ۱۱ فیلم دیگر استودیوی مارول بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ اکران شوند. به علاوه سخن از تولید برخی فیلم‌های دیگر هم به گوش می‌رسد.

۱. پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever)

مارول

  • کارگردان: رایان کوگلر
  • بازیگران: لتیشیا رایت، لوپیتا نیونگو، وینستون دوک
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۲

اولین فیلمی که پس از پایان «شی هالک» اکران خواهد شد، «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» خواهد بود. این فیلم دنباله‌ی فیلم «پلنگ سیاه» محصول سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید که کارگردانی آن را مجددا رایان کوگلر بر عهده دارد و در نوشتن فیلم‌نامه هم همکاری کرده است.

در این فیلم گروهی از بازیگران قدیمی فیلم اول حضور خواهند داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به لتیشیا رایت در نقش شوری، دانای گوریرا در نقش اوکویه، لوپیتا نیونگو در نقش ناکیا، وینستون دوک در نقش ام باکو، مارتین فریمن در نقش اورت راس و آنجلا باست در نقش ملکه راموندا اشاره کرد.

به احتمال زیاد پس از مرگ غم انگیز چادویک بوزمن در سال ۲۰۲۰، لتیشیا رایت نقش پلنگ سیاه جدید را بازی خواهد کرد و فیلم هم به روایت داستان خانواده‌ی سلطنتی واکاندا می‌پردازد که باید با مرگ تی چالا کنار بیایند. اما در این حین درمی‌یابند که باید با تالوکان، یک کشور زیر آبی که نامور پادشاه آن است مبارزه کنند. «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» که قرار است در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ اکران شود، آخرین فیلم فاز ۴ دنیای مارول خواهد بود.

۲. مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

مارول

  • کارگردان: پیتون رید
  • بازیگران: پل راد، اوانجلین لیلی، مایکل داگلاس
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۳

اولین فیلم فاز پنجم دنیای سینمایی مارول «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» خواهد بود. این فیلم سومین دنباله از مجموعه فرنچایز «مرد مورچه‌ای» است که در آن بار دیگر پل راد و اوانجلین لیلی به ایفای نقش‌های اصلی خواهند پرداخت.

این فیلم به روایت داستانی در رابطه با دو قهرمان اصلی و والدین هوپ، هنک پیم و ژانت ون داین خواهد پرداخت که به سفری در قلمرو کوانتومی می‌روند و در طی این سفر با دشمنی بزرگ روبرو می‌شوند. این دشمن کسی نیست جز نسخه‌ی دنیای مارول از کانگ فاتح. این فیلم که آغازگر فاز پنجم دنیای مارول خواهد بود و شرور اصلی چند جهانی را به مخاطبان نشان خواهد داد در ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ در سینماها اکران می‌شود.

۳. نگهبانان کهکشان ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

مارول

  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: چیکوودی ایووجی، ویل پولتر، کریس پرت
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۳

دومین فیلم فاز پنجم دنیای مارول فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» اثر جیمز گان خواهد بود. این فیلم قرار است نقطه‌ی اوج سه‌گانه‌ی گان باشد و به گفته‌ی او، به سفر این نگهبانان پایان خواهد داد. این فیلم به روایت داستانی می‌پردازد که پس از حضور کوتاه نگهبانان در «ثور: عشق و تندر» آغاز می‌شود و نگهبانان را نشان می‌دهد که در جستجوی نسخه‌ای از گامورا هستند.

قرار است در «نگهبانان کهکشان ۳» کاراکترهایی نظیر آدام وارلاک با بازی ویل پولتر و تکامل عالی با بازی چیکوودی ایووجی وارد دنیای مارول شوند.. در ابتدا، گان در جولای ۲۰۱۸ پس از انتشار توییت‌های قدیمی‌ای در رابطه با این فیلم، از پروژه اخراج شد اما گویا در مارس ۲۰۱۹ توسط دیزنی دوباره استخدام‌ شده است. این فیلم قرار است در ۵ می ۲۰۲۳ به عنوان دومین فیلم فاز ۵ دنیای مارول اکران شود.

 ۴. مارول‌ها (The Marvels)

مارول

  • کارگردان: نیا داکوستا
  • بازیگران: ساموئل ال جکسون زاوه اشتون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۳

سومین فیلم فاز پنجم دنیای مارول، دنباله‌ای برای فیلم «کاپیتان مارول»، «وانا ویژن» و «خانم مارول» خواهد بود. فیلم نامه‌ی فیلم «مارول‌ها» توسط مگان مک دانل نوشته شده و نیا داکوستا کار کارگردانی آن را بر عهده دارد. این فیلم شخصیت‌های کارول دانورز، مونیکا رامبو و کامالا خان را در خود جای داده که قرار است با هم متحد شوند و فیلم هم می‌خواهد به روایت داستان‌هایی بپردازد که بعد از «خانم مارول» روی می‌دهند.

سایر بازیگران تایید شده‌ی فیلم عبارت‌اند از ساموئل ال جکسون که دوباره در نقش نیک فیوری ظاهر خواهد شد و زاوه اشتون هم نقش شرور فیلم را بر عهده خواهد داشت. در حالی که اطلاعات زیادی درباره «مارول‌ها» در دست نیست، اما گویا قرار است که این فیلم در تاریخ ۲۸ جولای ۲۰۲۳ در سینماها اکران شود.

۵. کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی (Captain America: New World Order)

مارول

  • کارگردان: جولیوس اوناه
  • بازیگران: آنتونی مک کی، کارل لامبلی، دنی رامیرز
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴

پس از موفقیت فیلم «شاهین و سرباز زمستان» در دیزنی پلاس، گویا قرار است آنتونی مک کی در چهارمین فیلم کاپیتان آمریکا دوباره در نقش کاپیتان آمریکا یا همان سم ویلسون، به ایفای نقش بپردازد. کار نویسندگی «کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی» را هم مالکوم اسپلمن، نویسنده‌ی اصلی «شاهین و سرباز زمستان» و دالان موسون که قسمت پنجم همین سریال را نوشته بود، بر عهده خواهند داشت.

جولیوس اوناه هم قرار است کار کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته باشد و عنوان فیلم هم در کامیک کان ۲۰۲۲ فاش شده است. به‌علاوه مشخص شد که کارل لامبلی و دنی رامیرز هم در این پروژه حضور داشتند و دوباره در همان نقش‌ها بازی خواهند کرد. کاراکترهای آیزایا بردلی و خواکین تورس هم از فیلم «شاهین و سرباز زمستان» در این فیلم حضور خواهند داشت. به‌علاوه کوین فایگی تایید کرده که ساموئل استرنز به عنوان شخصیت منفی اصلی در فیلم حضور خواهد داشت. انتظار می‌رود «کاپیتان آمریکا: نظم نوین جهانی» در تاریخ ۳ می ۲۰۲۴ منتشر شود.

۶. صاعقه‌ها (Thunderbolts)

مارول

  • کارگردان: جیک شرایر
  • بازیگران: فلورانس پیو، سباستین استن، دیوید هاربر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴

آخرین فیلم فاز پنج دنیای مارول «صاعقه‌ها» خواهد بود. تیمی که در این فیلم حضور دارند شامل مجموعه‌ای از کاراکترهای دنیای مارول هستند که پیش‌تر در این دنیای سینمایی دیده شده‌اند. فلورانس پیو، سباستین استن، دیوید هاربر، وایت راسل، هانا جان-کامن، جولیا لوئیس دریفوس و اولگا کوریلنکو نیز قرار است نقش این کاراکترها را ایفا کنند.

این فیلم که کار کارگردانی آن را جیک شرایر بر عهده دارد و فیلم‌نامه‌ی آن هم توسط اریک پیرسون نوشته شده در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۲۴ اکران خواهد شد.

۷. تیغه (Blade)

مارول

  • کارگردان: بیو دیمایو
  • بازیگران: ماهرشالا علی، کیت هرینگتون
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴

«تیغه» آخرین فیلم دنیای مارول در سال ۲۰۲۳ و چهارمین فیلم فاز ۵ خواهد بود. در این فیلم قرار است ماهرشالا علی در نقش اصلی به ایفای نقش بپردازد. در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد «تیغه» وجود ندارد، اما گویا قرار است این فیلم به روایت داستانی در مورد صدای بلید بپردازد که در پایان فیلم «جاودانگان» به گوش رسید.

در ابتدا بسیم طارق برای کارگردانی این فیلم انتخاب شد و قرار شد فیلم‌نامه‌ی آن را هم استیسی اوسی کافور بنویسد. اما در سال ۲۰۲۲، طارق به دلیل کار بر روی پروژه‌های دیگر، استودیوی مارول را ترک کرد و قرار شد که کارگردان دیگری کار تولید این فیلم را بر عهده بگیرد. بیو دیمایو برای بازنویسی فیلم‌نامه به پروژه پیوست و همین امر باعث شد که کار تولید به تعویق بیفتد. در کل انتظار می‌رود فیلم «تیغه» در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ اکران شود.

۸. ددپول ۳ (Deadpool 3)

مارول

  • کارگردان: شاون لوی
  • بازیگران: رایان رینولدز، هیو جکمن
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۴

آخرین فیلم تایید شده‌ی استودیوی مارول و اولین فیلم فاز ششم این دنیای سینمایی، «ددپول ۳» خواهد بود. در این فیلم رایان رینولدز به ایفای نقش اصلی خواهد پرداخت و هیو جکمن هم نقش ولورین همیشه معروف را بر عهده خواهد داشت. کار نوشتن فیلم نامه‌ی «ددپول ۳» را رت ریس و پل ورنیک که فیلم نامه‌ی دو فیلم قبلی ددپول را هم نوشته‌اند، بر عهده خواهند داشت.

علی‌رغم اینکه این فیلم در دنیای دیگری جریان دارد اما برخی از ویژگی‌های آن نشان می‌دهند که قطعا به دنیای مارول مربوط است. کار کارگردانی فیلم را شاون لوی بر عهده دارد که با رینولدز در فیلم «پروژه آدام» هم همکاری کرده و تاریخ اکران فیلم هم قرار است ۸ نوامبر ۲۰۲۴ باشد.

۹. چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four)

مارول

  • کارگردان: مت شکمن
  • بازیگران: –
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۵

قرار است که دومین فیلم فاز ۶ فیلم «چهار شگفت انگیز» باشد. نسخه‌ی مارولی چهار شگفت انگیز در سال ۲۰۱۹ در کامیک کن سن دیگو معرفی شد. یک سال بعد اعلام شد که جان واتس، کارگردان که پیش‌تر کار کارگردانی سه‌گانه «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» را بر عهده داشته، برای کارگردانی این فیلم انتخاب‌شده است. با این حال، در آوریل ۲۰۲۲، واتس از پروژه کنار گذاشته شد و گفت که بهتر است مدتی استراحت کند.

پس از آن استودیوی مارول تلاش خود را برای یافتن کارگردان جدید آغاز کرد و مت شکمن را که پیشتر چند قسمت از «واندا ویژن» را کارگردانی کرده بود، برای این پروژه برگزید. با وجود اینکه این فیلم قرار است در ۱۴ فوریه ۲۰۲۵، اکران شود هنوز بازیگرانش مشخص نشده‌اند.

۱۰. انتقام‌جویان: سلسله کانگ (Avengers: The Kang Dynasty)

مارول

  • کارگردان: دستین دانیل کرتون
  • بازیگران: جاناتان میجرز
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۵

انتظار می‌رود «انتقام‌جویان: سلسله کانگ» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های فاز ششم و حماسه‌ی چند جهانی باشد و به عنوان پنجمین فیلم «انتقام‌جویان»، این فرنچایز را به سمت و سوی خوبی ببرد.

مدت کوتاهی پس از معرفی این فیلم در کامیک کن سن دیگو، دستین دانیل کرتون، کارگردان فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» و جف لاونس، نویسنده‌ی «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» کار کارگردانی و نویسندگی این فیلم را بر عهده بگیرند. به‌علاوه کانگ فاتح با بازی جاناتان میجرز قرار است شرور اصلی فیلم باشد. این فیلم قرار است در ۲ می ۲۰۲۵ اکران شود…

۱۱. انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی (Avengers: Secret Wars)

مارول

  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۶

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که در دنیای مارول رخ داده این است که گویا استودیوی مارول می‌خواهد دو فیلم انتقام‌جویان را در سال ۲۰۲۵ منتشر کند که دومی «انتقام‌جویان: جنگ‌های مخفی» نام دارد. این فیلم حماسی که از داستان‌های کمیک اقتباس شده، قرار است داستان‌های «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» را تکمیل کند.

به‌علاوه این فیلم قرار است آخرین فیلم فاز ششم این دنیای سینمایی باشد. هنوز کارگردان پروژه مشخص نشده، اما گویا مایکل والدرون پس از اتمام کارش در فصل اول لوکی و «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» کار نوشتن فیلم‌نامه را بر عهده گرفته و فیلم هم قرار است در تاریخ ۱ می ۲۰۲۶ اکران شود.

۱۲. جنگ‌های زرهی (Armor Wars)

مارول

«جنگ‌های زرهی» یکی از سریال‌های دیزنی پلاس است که در آن دان چیدل نقش جیمز رودز یا ماشین جنگی را بر عهده دارد. با این حال، در سپتامبر ۲۰۲۲، مشخص شد که این سریال قرار است به صورت یک فیلم بازسازی شود هر چند تاریخ اکران و عوامل آن هنوز مشخص نشده‌اند.

۱۳. مردان ایکس دنیای مارول (MCU X-Men)

مارول

هنگامی که دیزنی کمپانی فاکس قرن بیستم را خریداری کرد، خیلی از طرفداران مردان ایکس منتظر اکران فیلمی با محوریت این کاراکترها در دنیای مارول بودند و حالا گویا قرار است بعد از مدت‌ها این اتفاق بیفتد.

زیرا ولورین قرار است در «ددپول ۳» ظاهر شود و خانم مارول هم به یکی از اولین جهش یافته‌های دنیای مارول تبدیل شده است. به احتمال زیاد فیلمی در خصوص «مردان ایکس» هم ساخته خواهد شد و تا پایان سال ۲۰۲۵ اکران خواهد گردید.

۱۴. شانگ چی ۲ (Shang-Chi 2)

مارول

موفقیت فیلم «شانگ چی و افسانه ده حلقه» باعث شد که دنباله‌ای برایش ساخته شود اگرچه در حال حاضر هنوز تاریخ اکران و دست اندرکاران فیلم مشخص نشده‌اند.

۱۵. مرد عنکبوتی ۴ (Spider-Man 4)

مارول

  • بازیگران: تام هالند

خبرها حاکی از آن است که چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی مارول قرار است به زودی وارد مرحله‌ی ساخت شود و انتظار می‌رود هالند در نقش اصلی به ایفای نقش بپردازد. در حالی که تاریخ انتشار این فیلم هنوز تایید نشده، انتظار می‌رود که مرد عنکبوتی بخش بزرگی از چند جهانی دنیای مارول باشد.

۱۶. جاودانگان ۲ (Eternals 2)

مارول

در حالی که هنوز تایید نشده که دنباله‌ای برای فیلم «جاودانگان» ساخته خواهد شد، هم فایگی و هم کلوئی ژائو که کار کارگردانی فیلم «جودانگان» را بر عهده داشت برای ساخت این فیلم ابراز علاقه کرده‌اند.

پاتون اسوالت، بازیگر نقش پیپ ترول در صحنه‌ی میانی فیلم «جاودانگان»، به این موضوع اشاره کرد که دنباله‌ای برای این فیلم ساخته خواهد شد. دنباله‌ای که گویا ژائو کار کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت.

منبع: screenrant

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link