۱۵ بازی ترسناک عالی که تمام کردنشان کمتر از یک ساعت طول می‌کشد

بازی‌های امروزی در هر ژانری همواره به سمت بزرگ‌تر شدن هل داده می‌شوند. نقشه‌های بزرگتر، محتوای بیشتر و روش‌های زیاد دیگری وجود دارند که به حفظ توجه‌ی بیشتر بازیکنان به بازی کمک می‌کنند. این امر مزیت‌های زیادی دارد اما می‌تواند جامعه‌ی گیمرها را از انبوه بازی‌های کوچک‌تری که ساخته می‌شوند، دور کند.

برخی از بهترین بازی‌های موجود را می‌توان در زمان یک استراحت کوتاه به جای یک گذراندن یک ماه کامل بازی کرد. بازی‌های ترسناک به طور خاص به خوبی از این ایده پیروی می‌کنند، زیرا یک بازه‌ی زمانی کوتاه به المان‌های ترسناک اجازه می‌دهد تا همچنان تازه و پر از تعلیق باقی بمانند، بدون اینکه به چرخه‌ی تکرار بیفتند. جالب است بدانید که برخی از این بازی‌ها حتی توسط جامعه‌ی طرفداران سبک وحشت به عنوان نمونه‌های خارق‌العاده‌ی این ژانر تحسین شده‌اند. در هر صورت بسیاری از بهترین بازی‌های ترسناک درخشان، تجربیات کوتاه و ساده‌ای هستند که شایسته‌ی توجه‌ی عموم بازیکنان هستند. حال طی این مقاله به ۱۵  بازی ترسناک برتر خواهیم پرداخت که برای تکمیل آن‌ها به زیر یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت!

۱۵. Iron Lung

تهیه کننده: David Szymanski / سازنده: David Szymanski
سال انتشار: ۲۰۲۲
پلتفرم: PC

آیرون لانگ

دیوید زیمانسکی (David Szymanski) یک بازی‌ساز مستقل و محبوب است که بسیاری از بازیکنان احتمالا نام او را شنیده‌اند. فعالیت او روی بازی DUSK تا به امروز همچنان مورد احترام است و پروژه های دیگر او نیز مورد تحسین بسیاری هستند. یکی از بازی‌هایی که او توسعه داده، Iron Lung است. این بازی یک اثر ترسناک عالی است که بازیکنان را درون یک زیردریایی در سیاره‌ای قرار می‌دهد که در دریایی از خون پوشیده شده است. این بازی حول محور ترس از ناشناخته‌ها می‌چرخد و یک تجربه‌ی کوتاه‌ و در عین حال شگفت‌انگیز را با المان‌هایی واقعا وحشتناک به پایان می‌رساند.

۱۴. bonbon

تهیه کننده: Pixeljam / سازنده:  Aetheric Games
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: PC

بازی Bonbon

Bonbon یکی از منحصربه‌فردترین‌های ترسناک در این لیست است. طبق گفته‌ها به نظر می‌رسد که بازی در حدود نیم ساعت به طور کامل پایان برسد و با نبود هیچگونه چک‌پوینتی، بازیکنان باید آن را در یک دور بدون وقفه کامل کنند. در این بازی بازیکنان در نقش یک کودک قرار می‌گیرند و گیم‌پلی آن نیز به خوبی برای این موضوع شبیه‌سازی شده است. در طول بازی، سر و کله‌ی موش‌ عجیبی به نام Bonbon پیدا شده، حقیقت داستان آشکار می‌شود و بازیکنان به آرامی این تجربه‌ی دلخراش را پشت سر می‌گذارند.

۱۳. Ao Oni

تهیه کننده: RPG Maker / سازنده: noprops
سال انتشار: ۲۰۰۸
پلتفرم: PC

Ao Oni

Ao Oni یک بازی ترسناک افسانه‌ای است که در سال‌های اولیه‌ی ویدیوهای مشهور Let’s Plays یوتیوب نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. بازی بازیکنان را با یک هیولای آبی به دام می‌انداخت؛ هیولایی که آن‌ها را در یک خانه‌ی قفل شده تعقیب و شکار می‌کرد. بازی را می توان در عرض کمتر از یک ساعت کامل کرد، اما اکثر بازیکنان ممکن است بیش از حد بترسند و نتوانند این کار را انجام دهند. در واقع تا زمانی که بازیکنان آرام می‌ماندند و کمی برای حل پازل‌ها فکر می‌کردند، می‌توانستند خیلی سریع بازی را پشت سر بگذارند.

۱۲. Five Nights At Freddy’s

تهیه کننده: ScottGames / سازنده: ScottGames
سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: PC ،PS4 ،Xbox One

بازی Five Nights at Freddy's

وجود یک هیجان و تنش بالا در اولین بازی از سری Five Nights at Freddy’s برای تلاش جهت گذر از بازی در عرض یک ساعت کافی است. با این حال تهدیدهای موجود در بازی این موضوع را واقعا چالش برانگیز می‌کند. بازیکنان در این اثر باید خونسردی خود را حفظ کنند و همیشه با دقت به دوربین‌ها خیره شده تا مطمئن شوند که تمام پنج شب درون بازی را بدون آسیب دیدن سپری می‌کنند. گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، زیرا فهرست کارهایی که بازیکنان باید انجام دهند نیز به تدریج در طول زمان افزایش می‌یابد.

۱۱. Erie

تهیه کننده: UGF / سازنده: UGF
سال انتشار: ۲۰۱۲
پلتفرم: PC

Erie

ایده‌ی کاوش در یک مرکز تحقیقاتی متروکه به نظر چیزی است که همواره حتی در دنیای واقعی باعث ایجاد دردسر می‌شود. چنین موضوعی در مورد بازی Erie نیز صادق است که بدون شک یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های این لیست است. این بازی یک تجربه‌ی نسبتا کوتاه است البته تا وقتی که بازیکن بارها و بارها توسط هیولای آن گرفتار نشود. در نهایت پایان این بازی نیز به خصوص با توجه به زمان زیادی که بازیکنان برای زنده ماندن باید صرف کنند، روح‌خراش است.

۱۰. From The Darkness

تهیه کننده: N4bA / سازنده: N4bA
سال انتشار: ۲۰۲۱
پلتفرم: PC

بازی From The Darkness

نوعی مرموز و ترسناک بودن ذاتی وجود دارد که از مکان‌های متعلق به دوران شوروی قدیم سرچشمه می‌گیرد. این همان چیزی است که این بازی از آن استفاده می‌کند تا بازیکن را در طول گیم‌پلی خود روی صندلی‌اش میخکوب کند. هدف بازی ساده است و باید آلبوم خانوادگی آواتار را از آپارتمان ویران شده‌ی پدربزرگ مرحوم او بیرون بیاورید. البته قسمت سخت ماجرا این است که آن آپارتمان را ترک کنید، زیرا بازیکنان متوجه می‌شوند که این ساختمان توسط یک روح شرور که در تاریکی پنهان شده، تسخیر شده است. بازیکن برای فرار و زنده ماندن باید مناطق کوچک بازی را کاوش کرده و پازل‌ها را حل کنند.

۹. SCP-087

تهیه کننده: Joonas Rikkonen / سازنده: Joonas Rikkonen
سال انتشار: ۲۰۲۱
پلتفرم: PC

بازی scp-087

یک مسیر تاریک به صورت مستقل می‌تواند یکی از آزاردهنده‌ترین چیزهایی باشد که یک فرد می‌تواند با آن روبرو شود، به خصوص اگر خود را مجبور به حرکت در آن ببیند. این نوعی ترس است که SCP-087 از آن به خوبی استفاده می‌کند. بازیکن باید از پلکانی به ظاهر بدون انتها و پر از تاریکی پایین بیاید و در این میان اتفاقات عجیب و غریب شروع به پدیدار شدن می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌داند چه نیروی شروری در اینجا وجود دارد و یا چرا به این شکل ظاهر می‌شود. تنها چیزی که همه می‌دانند این است که هیچ‌کس از آن زنده بیرون نمی‌آید! گرافیک بازی به سبک بازی‌های پلی‌استیشن ۱ است و به طرز شگفت‌انگیزی بازیکن را درگیر خود می‌کند. گفتنی است که در بازی زمانی که صدای یک گریه‌ی نوزاد به گوش می‌رسد، استرسی را تجربه خواهید کرد که در کمتر اثری خواهید یافت.

۸. PT (Silent Hills)

تهیه کننده: Konami / سازنده: Kojima Productions
سال انتشار: ۲۰۱۴
پلتفرم: PS4

دموی پی‌تی

کمتر گیمری را می‌توان پیدا کرد که با دموی پی‌تی آشنایی نداشته باشد. دمویی که قرار بود یک بازی کامل باشد اما کونامی متاسفانه به آن بهایی نداد. محیط این بازی راهرویی در یک خانه در حومه‌ی شهر است. این راهرو در ابتدا کاملا عادی به نظر می‌رسد. با این حال بازیکن باید بارها و بارها از آن عبور کند. این در حالی است که که هر بار محیط به نوعی ناآرام‌تر می شود. به مرور جهان بازی بیشتر در هرج و مرج فرو می‌رود و بازیکن خود در یک چرخه‌ی بی‌پایان می‌یابد و دیوانه‌وار از نیرویی که آن را نمی‌شناسد، فرار می‌کند. گفتنی است که با اینکه بازی گیم‌پلی کوتاهی دارد اما بسیاری نتوانستند آن را پایان برسانند.

۷. Inscryption

تهیه کننده: Devolver Digital / سازنده: Daniel Mullins Games
سال انتشار: ۲۰۲۱
پلتفرم: PC ،PS4 ،PS5 ،Nintendo Switch

بازی اینسکریپشن

گاهی مواقع ترس ممکن است ناشی از کلماتی باشد که به زبان نیامده‌اند. در این بازی، بازیکنان خود را در یک اتاق تاریک در کنار یک شخصیت عجیب می‌یابند و یاد می‌گیرند که یک بازی کارتی به ظاهر بی ضرر را تجربه کنند. هیچ اسلحه، هیچ اکشن و هیچ سلاح مخفی مانند بسیاری از بازی‌های ترسناک وجود ندارد. بازیکنان موجوداتی را را قربانی می‌کنند تا بتوانند با موجودات قوی‌تری بازی کنند. گم شدن در جنبه‌ی کارتی بودن بازی به اندازه‌ی کافی آسان است با این حال، درک آهسته‌ی موقعیت خود به عنوان بازیکن، به این بازی جنبه‌ای وحشتناک می‌دهد.

۶. Water Womb World

تهیه کننده: Yames / سازنده: Yames
سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: PC

بازی Water Womb World

این بازی ترکیبی روانشناختی از وحشت کیهانی لاوکرفت و المان‌های مذهبی است که مشابه‌ی بازی House Of Ashes است. Water Womb World درباره‌ی سفر یک دانشمند دریایی به ته اقیانوس به امید یافتن باغ عدن و به طور کلی خود خدا است. گرافیک قدیمی و دوبعدی بازی کمک کرده تا بازی به طرز عجیبی حسی واقع‌گرایانه پیدا کند و باعث می‌شود که بازیکن در مورد چیزهایی که می‌بیند از خود سوال‌هایی کند. با این حال بعضی چیزها برای دیدن چشم ان انسان طراحی نشد‌ه‌اند!

۵. Anatomy

تهیه کننده: Kitty Horrorshow / سازنده: Kitty Horrorshow
سال انتشار: ۲۰۱۶
پلتفرم: PC

آناتومی

بازی آناتومی در سبکی که یادآور بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن ۱ است، بازیکن را با هیچ تهدید واقعی از خشونت نمی‌ترساند. در عوض ترس بازی تهدید ناشی از چیزی است که ممکن است به عنوان خشونت تلقی شود. در بازی بازیکن خانه‌ای به ظاهر متروکه را برای پیدا کردن نوارهایی صوتی کاوش می‌کند. نوارها چیزی را بازگو می‌کنند که در ابتدا به نظر می‌رسد نوعی معمای فلسفی یک محقق در مورد نقش خانه است اما این به زودی به یک کابوس تبدیل می‌شود که بازیکن را در مورد خانه به فکر‌های عجیبی وا می‌دارد.

۴. Faith: Chapter 1

تهیه کننده: New Blood Interactive / سازنده: Airdorf Games
سال انتشار: ۲۰۱۷
پلتفرم: PC

 Faith: Chapter 1

گفتنی است که هر فصل از مجموعه‌ی Faith کمتر از یک ساعت زمان خواهد برد. در بازی بازیکن نقش یک کشیش را بر عهده می‌گیرد و به محل جن‌گیری بازمی‌گردد تا مراسم را کامل کند و ارواح را دور کند. بازی کاملا در یک محیط ۸ بیتی مشابه‌ی بازی‌های قدیمی و کمیاب کنسول آتاری اتفاق می‌افتد. بازیکنان باید از تمام امکاناتی که در اختیار دارند برای مقابله با هر روح شیطانی که سر راهشان قرار می‌گیرد، استفاده کنند. گفتنی است که انیمیشن‌های عجیب و غریب بازی تاثیری غیرمنتظره بر جای می‌گذارند.

۳. Murder House

تهیه کننده: Puppet Combo / سازنده: Puppet Combo
سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: PC ،Nintendo Switch ،PS4 ،Xbox One

بازی Murder House

این بازی المان‌های فیلم‌های اسلشری دهه‌ی ۸۰ میلادی را بازسازی کرده و آن را در قالب یک بازی ترس وبقا به سبک بازی‌های قدیمی رزیدنت اویل روی پلی‌استیشن ۱ قرار می‌دهد. بازیکن نقش یک کارآموز ترسو را در ایستگاه خبری ایفا می‌کند. در ادامه او و یک گروه کوچک وارد خانه‌ی خالی یک قاتل زنجیره‌ای که مدت هاست مرد می‌شوند. پس از گذشت مدتی بازیکنان خود را در حال فرار از دست این قاتل خواهند دید و تمام تلاش خود را برای فرار از خشم او در حین جمع‌آوری آیتم‌هایی انجام می‌دهند تا بتوانند آنجا را ترک کنند. این بازی اتمسفری بی‌عیب و نقص را ایجاد می‌کند که بازیکنان را در سرتاسر بازی درگیر خود خواهد کرد.

۲. We Went Back

تهیه کننده: Dead Thread Games / سازنده: Dead Thread Games
سال انتشار: ۲۰۲۰
پلتفرم: PC

We Went Back

We Went Back یک بازی ترسناک علمی‌تخیلی است که در یک مرکز تحقیقاتی متروکه در کره‌ی ماه جریان دارد. در این اثر بازیکن باید تمام تلاش خود را بکند تا راه خود را برای خارج شدن از یک حلقه‌ی زمانی که او را در این ایستگاه با یک موجود شرور به دام انداخته است، بیابد. مانند یک اتاق فرار، بازیکن باید محیط خود را کاوش کند تا سرنخ هایی برای معماهای مختلف پیدا کند. در حالی که بازی بیشتر بر حل مشکلات تمرکز می‌کند، اما همچنان ار المان‌های ترسناک تاثیرگذاری بهره می‌برد.

۱. The Caregiver

تهیه کننده: Chilla’s Art / سازنده: Chilla’s Art
سال انتشار: ۲۰۲۱
پلتفرم: PC

بازی The Caregiver

بازی‌های ترسناک ژاپنی رویکرد متمایز خود را دارند که به خوبی می‌توانند هر کسی را بترسانند. این بازی دارای محیطی با جزئیات زیبا و البته با جلوه‌های بصری تحت یک فیلتر VHS بوده که به مرموز بودن آن افزوده است. در این بازی بازیکن در نقش پرستار و مراقب یک پیرمرد پیر و ناتوان قرار می‌گیرد. زمان زیادی در بازی نمی‌گذرد که یک موجود اهریمنی اعلام حضور کرده و شروع به تعقیب بازیکن می‌کند. گفتنی است که این بازی تمرکز خود را روی وحشت روانشناختی گذاشته که قطعا کابوس‌هایی را برای بازیکن به ارمغان خواهد آورد.

منبع: GameRant

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link