۱۲ بازیگر شناخته‌شده که سکانس‌هایشان از فیلم‌های معروف حذف شد

گاهی اوقات طرفداران مشتاقانه منتظر انتشار یک فیلم سینمایی هستند تا بازیگران موردعلاقه‌شان را در نقشی تازه ببینند اما وقتی فیلم اکران می‌شود در کمال ناباوری هیچ خبری از آن‌ها نیست. عوامل بسیار زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند سکانس‌های یک بازیگر شناخته شده از فیلم حذف شوند؛ از محدودیت زمان گرفته تا آسیب به انسجام کلی فیلم‌نامه و عدم تطابق با لحن فیلم سینمایی.

گاهی اوقات این سکانس‌ها کوتاه و نسبتا بی‌اهمیت هستند و حذف آن‌ها آسیبی به داستان وارد نمی‌کند اما گاهی کارگردان پایان اصلاح شده‌ای را در نظر دارد و با حذف سکانس‌ها به بدنه‌ی فیلم آسیب می‌زند. این اتفاق تنها بازیگران ناشناخته را هدف قرار نمی‌دهد و ستاره‌های معروف هالیوود هم ممکن است با مشکل جرح و تعدیل مواجه شوند. تفاوت بزرگ میان این دو دسته این است که معمولا بازیگران بزرگ از حذف شدن سکانس‌هایشان در فیلم‌های سینمایی گله و شکایت نمی‌کنند و در عوض بدون ایجاد حساسیت به پروژه‌های بعدی‌شان می‌رسند.

در این لیست عریض و طویل نام ستاره‌هایی مثل رابرت پتینسون، توبی مگوایر، تام هیدلستون و مت دیمون هم به چشم می‌خورد که سکانس‌هایشان در فیلم‌های سینمایی بزرگ بنا به دلایل مختلف حذف شده است.

۱۲- توبی مگوایر در «زندگی پی» (Life of Pi)

بازیگر مطرح توبی مگوایر

  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • کارگردان: انگ لی
  • بازیگران: سورج شارما، عرفان خان، تابو، عادیل حسین
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۶ از ۱۰۰

بیش‌تر فیلم‌ها از یک بازیگر شناخته شده در یک نقش کوچک استفاده می‌کنند. این کار کمک می‌کند نام فیلم بیش‌تر سر زبان‌ها بیفتد و مخاطبانی که به صورت بالقوه علاقه‌ای به ژانر فیلم ندارند، به خاطر بازیگر موردعلاقه‌شان هم که شده به تماشای آن بنشینند اما این تکنیک ممکن است گاهی کاملا برعکس عمل کند و در عوض حواس مخاطبان را از داستان کلی پرت کند؛ بنابراین بعضی از کارگردان‌ها برای جلوگیری از پرت شدن حواس مخاطبان هم که شده، تلاش می‌کنند در همان نقش‌های کوچک هم از بازیگران چهره‌های ناشناخته استفاده کنند و هزینه‌ها را هم به شکل قابل‌توجهی کاهش دهند.

مشابه این اتفاق برای نقش کوچک توبی مگوایر در «زندگی پی» به وقوع پیوست. این فیلم زمان اکران گروه بازیگری داشت که برای مخاطبان بین‌المللی چندان شناخته شده نبودند؛ بنابراین حضور ستاره‌ای مثل مگوایر در نقشی کم‌اهمیت و کوچک، همه‌ی حواس‌ها را از سایر بازیگران و داستان فیلم منحرف می‌کرد.

توبی مگوایر در یک سکانس کوچک در ابتدای فیلم ظاهر شد و خبرنگاری بود که با پی میان‌سال (عرفان خان) مصاحبه می‌کرد. انگ لی پس از پایان فیلم‌برداری تصمیم گرفت سکانس این بازیگر را از فیلم حذف کند. او درباره‌ی این تصمیم به  USA Today گفت: «من توبی را دوست دارم اما این بخش کوچکی است. این که یک ستاره‌ی بزرگ سینما آن جا نشسته و توجهات را به خود جلب کند واقعا نتیجه‌ای نداشت». این اتفاق به مذاق طرفداران مگوایر چندان خوش نیامد با این حال نقش او به اندازه‌ای کوچک و بی‌اهمیت بود که عملا در «زندگی پی» تاثیری نداشت.

ماگ طرح مرد عنکبوتی کد s3

۱۱- تام هیدلستون در «انتقام جویان: عصر اولتران» (Avengers: Age of Ultron)

تام هیدلستون

  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • کارگردان: جاس ویدون
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۷۶ از ۱۰۰

تام هیدلستون بعد از اولین حضورش در نقش لوکی در فیلم سینمایی «ثور» (Thor) مورد توجه طرفداران دنیای سینمایی مارول قرار گرفت. آن‌ها عاشق شیطنت‌ها و حقه‌های لوکی، خدای شرارت آسگارد بودند. طولی نکشید که نقش لوکی فراتر از آزار و اذیت‌های برادرش ثور (کریس همسورث) پیش رفت و برای خودش در MCU جایگاه ویژه‌ای دست و پا کرد.

اگرچه هیچ وقت این بازیگر را در «انتقام جویان عصر اولتران» ندیدم اما قرار بود نقش کوچکی در دومین فیلم «انتقام جویان» داشته باشد. شخصیت لوکی قرار بود در یکی از رویاهای ثور ظاهر شود. این سکانس فیلم‌برداری هم شد اما پس از اکران آزمایشی حذف شد. هیدلستون در این باره به Digital Spy گفت مخاطبان از تماشای این نسخه‌ی آزمایشی گیج شدند و فکر می‌کردند پشت اولتران (جیمز اسپیدر) یک شخصیت شرور دیگر هم وجود دارد؛ در نتیجه کوین فایگی و جاس ویدون برای جلوگیری از گیجی مخاطبان تصمیم گرفتند این سکانس را حذف کنند. در هر صورت اکثر طرفداران مارول به حضور لوکی نه نمی‌گویند اما اگر قرار باشد روی نتیجه‌گیری آن‌ها از کلیت داستان تاثیر بگذارد، ترجیح می‌دهند از فیلم حذف شود.

اکشن فیگور مدل مارول طرح لوکی کد LK-33

۱۰- کاترین لانگفورد در «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame)

بازیگر مطرح کاترین لانگفورد

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • کارگردان: برادران روسو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، مارک رافلو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون
  • امتیاز IMDb فیلم: ۸.۴ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۴ از ۱۰۰

اگر طرفداران مارول روی یک چیز توافق داشته باشند، این است که قوس شخصیتی تونی استارک (رابرت داونی جونیور) در «انتقام جویان: پایان بازی» کاملا دل‌خراش است. ما او را می‌بینیم که سرانجام به یک زندگی خانوادگی آرام رسیده او با پپر پاتس (گوئینت پالترو) و دخترش مورگان لحظات دل‌انگیزی را می‌گذراند که ناگهان دنیا جهنم می‌شود و می‌میرد. تماشای وقت‌گذرانی تونی و مورگان برای طرفداران لذت‌بخش است. وجود مورگان از این لحاظ اهمیت دارد که مرد هوس‌باز و ثروتمندی مثل تونی استارک نهایتا به یک پدر آرام، دوست‌داشتنی و فداکار تبدیل شده است.

کاترین لانگفورد بازیگر سریال «۱۳ دلیل برای این که» (۱۳Reasons Why) در «انتقام جویان: پایان بازی» نقش بزرگ‌سالی مورگان را ایفا کرد اما این سکانس دل‌انگیز هیچ وقت به نسخه‌ی اصلی راه پیدا نکرد. قرار بود این سکانس پس از این که تونی استارک به سنگ‌های ابدیت رسید و بشکن زد، نمایش داده شود و مورگان جوان به پدرش بگوید فداکاری‌اش را کاملا درک می‌کند.

لانگفورد در این باره به ایستگاه رادیویی Smallzy گفت: «فکر می‌کنم اگر قرار است از چیزی حذف شوید، حداقل بهتر است تجربه‌ی حذف شدن از «انتقام جویان: پایان بازی» را داشته باشید. فقط فیلم‌برداری آن سکانس هم به اندازه‌ی کافی شگفت‌انگیز بود». خوشبختانه این سکانس حذف شده بعدا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و می‌توانید آن را تماشا کنید.

فیگور مدل اونجرز مرد عنکبوتی

۱۶۵,۰۰۰

تومان

اکشن فیگور اونجرز مدل ایرون من

۴۹۰,۰۰۰

۴۱۶,۰۰۰

تومان

۹- مت دیمون در «هشت یار اوشن» (Ocean’s 8)

مت دیمون

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: گری راس
  • بازیگران: ساندرا بولاک، کیت بلانشت، هلنا بونهام کارتر، ان هتوی، ریانا
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۶۹ از ۱۰۰

همیشه برای طرفداران جالب است که بازیگر نقش اصلی یک فرنچایز در سایر دنباله‌های سینمایی هم حضور داشته باشد، به ویژه اگر بین دو قسمت بیش از یک دهه فاصله افتاده باشد. به این ترتیب مت دیمون و کارل راینر تصمیم گرفتند نقش‌هایشان را در «هشت یار اوشن» تکرار کنند.

البته این بار بازگشت مت دیمون برای بسیاری از طرفداران اصلا جذاب نبود؛ زیرا او در طی جنبش MeToo مورد انتقاد قرار گرفته بود و حضورش در فیلمی به رهبری زنان عجیب و غریب به نظر می‌رسید. گری راس کارگردان فیلم قویا اعتقاد داشت حذف مت دیمون و کارل راینر از فیلم هیچ ارتباطی به تبلیغات منفی ندارد و بلکه این اتفاق به اقتضای داستان به وقوع پیوسته. او در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر گفت: «هشت یار اوشن در میان همه‌ی کارهایم فرآیند نگارش طولانی‌تری داشت؛ در نتیجه شما می‌توانید با موضوعاتی بازی کنید و چیزهایی را پیدا کنید». با این حال هنوز هم بسیاری از طرفداران معتقدند حذف این بازیگر به دلیل حمایت‌هایش از هاروی واینستین بود که رسوایی جنسی‌اش او را به یکی از چهره‌های منفور جنبش MeToo تبدیل کرد.

۸- جودی گارلند در «دره‌ی عروسک‌ها» (Valley of the Dolls)

جودی گارلند

  • سال انتشار: ۱۹۶۷
  • کارگردان: مارک رابسون
  • بازیگران: باربارا پارکیز، پتی دوک، شارون تیت، سوزان هیوارد
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۳۳ از ۱۰۰

تراژدی غم‌انگیز مشکلات بازیگران کودک به اولین سال‌های صنعت سینما بازمی‌گردد. جودی گارلند زمان اکران «جادوگر شهر از» (The Wizard of Oz) تنها ۱۷ سال داشت و طبیعتا در مقایسه با بازیگرانی که بیش از دو برابر سن او را داشتند آسیب‌های روحی بیش‌تری را متحمل شد. در حالی که سوءاستفاده‌ی هالیوود از بازیگران کودک و نوجوان هنوز هم وجود دارد اما قوانین ویژه‌ی کار کودکان در صنعت سینما قطعا شرایط آن‌ها را نسبت به دهه‌ی ۳۰ میلادی و چندین دهه پس از آن بهتر کرده است. مبارزه‌ی مادام‌العمر جودی گارلند برای ترک مواد مخدر و عادات غذایی ناسالم مستقیما به خاطر بی‌توجهی والدین و البته استودیو مترو گلدن مایر بود.

طبق گزارش‌ها گارلند عادت‌های غذایی به شدت ناسالمی داشته و در ساعت‌های مختلف روز مجبور بوده از قرص‌های خواب‌آور و متامفتامین استفاده کند. همچنین برای بالا بردن سنش باید از لباس‌های به شدت ناراحتی استفاده می‌کرده . این ستاره حتی قبل از این که به سن ۱۸ سالگی برسد به قرص‌های خواب و آور و محرک اعتیاد پیدا کرد؛ با این اوصاف اصلا عجیب نیست که زندگی کوتاه، غم‌انگیز و پر دردسری داشته باشد.

متاسفانه آخرین نقش‌آفرینی جودی گارلند در فیلم «دره‌ی عروسک‌ها» حذف شد. قرار بود این ستاره ایفاگر یکی از نقش‌ها باشد که به نوعی از زندگی واقعی خودش الهام گرفته شده بود اما این اتفاق هیچ وقت به وقوع نپیوست؛ زیرا او نمی‌توانست با نظم مشخصی سر صحنه فیلم‌برداری حاضر شود و به همین دلیل هم گروه سازنده تصمیم گرفتند او را از فیلم حذف و سوزان هیوارد را جایگزینش کنند. این نخستین باری نبود که هالیوود بعد از استثمار یک ستاره او را دور می‌انداخت ، گارلند چند سال پس از فیلم‌برداری «دره‌ی عروسک‌ها» در ۴۷ سالگی درگذشت.

۷- هریسون فورد در «ئی. تی. موجود فرازمینی» (E.T. the Extra-Terrestrial)

بازیگر مطرح هریسون فورد

  • سال انتشار: ۱۹۸۲
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: هنری توماس، رابرت مک ناتون، درو بریمور، پیتر کایوتی
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۹۹ از ۱۰۰

هریسون فورد در دهه‌ی ۸۰ میلادی یک نام آشنا بود. صنعت سینما آنقدر که تصور می‌شود بزرگ نیست و داشتن ارتباط‌های مختلف می‌تواند مسیر را برای بسیاری از بازیگران هموار کند. ملیسا معشوقه‌ی آن دوران هریسون فورد نویسنده‌ی «ئی. تی. موجود فرازمینی» بود؛ در نتیجه احتمالا برای راضی کرد هریسون فورد به حضور در یک نقش کوتاه، تلاش زیادی انجام نشد اما در نهایت طرفداران هیچ وقت حاصل کار او را در فیلم اسپیلبرگ ندیدند.ظاهرا فورد نقش مدیر مدرسه‌ی الیوت را ایفا کرد که در یک سکانس برای او سخنرانی می‌کرد.

هنری توماس بازیگر نقش الیوت از هم بازی شدن با اسطوره‌ی دوران کودکی‌اش حسابی هیجان‌زده بود. او در مصاحبه‌ای که سال ۲۰۱۲ با اینترتینمنت ویکلی انجام داده، گفت: «وقتی استیون اسپیلبرگ را دیدم، اولین چیزی که از دهانم خارج شد این بود که «مهاجمان صندوق گمشده» را دوست دارم و قهرمانم هریسون فورد است. من اساسا برای ملاقات با استیون هیجان‌زده بود به این امید که می‌توانم هریسون فورد را ملاقات کنم».

اگرچه نقش این بازیگر به عنوان مدیر مدرسه‌ی سخت‌گیر در نسخه‌ی نهایی حذف شد اما به گفته‌ی استیون اسپیلبرگ ارزشش را داشت؛ زیرا هنری بالاخره موفق شد با هریسون فورد دیدار کند.

تابلو بکلیت طرح هریسون فورد مدل W-s602

۶- تیم راث در «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood)

تیم راث

  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، امیل هرش، مارگارت کوالی
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۵ از ۱۰۰

در این که فیلمی با نام «روزی روزگاری در هالیوود» چندین نام بزرگ را در خودش جا دهد، اصلا عجیب و غریب نیست. در این فیلم ستاره‌هایی مثل لئوناردو دی کاپریو، برد پیت و مارگو رابی نقش‌آفرینی می‌کردند. نام تیم راث هم قرار بود به این فهرست طویل اضافه شود اما این اتفاق هیچ وقت به وقوع نپیوست. طرفداران تارانتینو از زمان ساخت «سگ‌های انباری» (Reservoir Dogs)، «پالپ فیکشن» (Pulp Fiction) و «هشت نفرت‌انگیز» (The Hateful Eight) با تیم راث آشنایی دارند. با وجود این همکاری‌ها حضور افتخاری او در آخرین فیلم تارانتینو کاملا محتمل بود. البته حضور راث چندان کلیدی نبود و ایفای نقش یک ساقی را بر عهده داشت. او در مصاحبه‌ای با Uproxx توضیح داد نسخه‌ی اولیه‌ی «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو بیش از چهار ساعت و نیم بوده.

اکران سینمایی فیلم‌های طولانی در چند سال اخیر افزایش چشم‌گیری پیدا کرده اما در هر صورت چهار ساعت و نیم زمان واقعا طولانی است؛ بنابراین با توجه به این که نسخه‌ی فعلی فیلم دو ساعت و نیمه است می‌توانیم نتیجه بگیریم که تارانتینو مجبور شده بخش‌های زیادی از آن را حذف کند.

متاسفانه طرفداران موفق نشدند تارانتینو و تیم راث را یک بار دیگر کنار یکدیگر ببینند. راث در مصاحبه‌ای توضیح داد که تارانتینو نسخه‌ی اصلی را به او نشان داده و از دلایلی که مجبور شده سکانس‌هایش را حذف کند گفته راث با اشاره به ادای احترام به او در تیتراژ فیلم گفت: «تارانتینو در تیتراژ از واژه‌ی «تیم راث (کات)» استفاده کرد. این حس شوخ‌طبعی‌اش را می‌رساند و پسرانم آن را خیلی دوست داشتند».

کتاب روزی روزگاری در هالیوود اثر کوئنتین تارانتینو انتشارات مون

۵- پل راد در «ساقدوش‌ها» (Bridesmaids)

پل راد

  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • کارگردان: پال فیگ
  • بازیگران: کریستن ویگ، رز بیرن، ملیسا مک‌کارتی، الی کامپر، وندی مک‌لندن
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۸ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۸۹ از ۱۰۰

گروهی از ستاره‌های مطرح هالیوود در «ساقدوش‌ها» نقش‌آفرینی می‌کنند. با این همه قرار بود پل راد هم در سکانس کوتاهی کنار آن‌ها حضور داشته باشد؛ او در یک سکانس با شخصیت آنی با بازی کریستین ویگ هم بازی شده بود. ویگ در مصاحبه‌ای با اینترتینمنت ویکلی به نقش کوتاه راد اشاره می‌کند و اشاره می‌کند تماشای نقش‌آفرینی این دلبر آمریکایی چقدر برایش جذاب بوده «روزهایی که پل راد آن جا بود ما بسیار سرگرم می‌شدیم و این اتفاق خیلی دردناک بود. این سکانس خیلی طولانی بود و کار سختی است که مجبور شویم سکانس‌ها را کات کنیم».

پال فیگ کارگردان فیلم در مصاحبه‌ی دیگری با اینترتینمنت ویکلی سخنان مشابهی را به زبان آورد و گفت این سکانس یکی از خنده‌دارترین چیزهایی است که تا به حال فیلم‌برداری کرده اما همان طور که فیگ می‌گوید «گاهی اوقات کلیت فیلم باید پیش از سکانس‌های محبوب در نظر گرفته شود و همیشه لحظه‌ی وحشتناکی وجود دارد که شما مجبورید بچه‌هایتان را با دستان خودتان قربانی کنید». خوشبختانه این سکانس که در آن پل راد مشغول اسکیت روی یخ است، در شبکه‌های اجتماعی در دسترس است.

۴- جنا مالون در «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice)

بازیگر مطرح جنا مالون

  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • کارگردان: زک اسنایدر
  • بازیگران: بن افلک، هنری کویل، ایمی آدامز، گل گدوت، لارنس فیشبرن
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۴ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۲۹ از ۱۰۰

همیشه بدترین حالت زمانی است که مانور تبلیغاتی زیادی روی حضور یک بازیگر معروف داده می‌شود اما سکانس‌هایش از نسخه‌ی نهایی حذف می‌شود. مثلا طرفداران بیش از دو ساعت منتظر ماندند تا جنا مالون در «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» ظاهر شود اما این اتفاق هیچ وقت به وقوع نپیوست.

اما این حجم از انتظار طرفداران به خاطر شایعاتی مبنی بر رابین بودن جنا مالون بود و آن‌ها امیدوار بودند این شخصیت را در قسمت‌های بعدی هم ملاقات کنند. مالون بعدا به  The A.V. Club گفت برای هیچ نقشی در «طلوع عدالت» تست بازیگری نداده و در عوض زک اسنایدر شخصا با او تماس گرفته و درخواست کرده در نقش کوچکی حضور داشته باشد. با این حال او به اندازه‌ی طرفدارانش از حذف سکانس‌ها ناراحت نشده و در این باره گفت: «خنده‌دارترین چیزی که در این زمینه یاد رفتیم این است که لازم نیست حتما در یک حضور داشته باشی تا همه تصور کنند در فیلم هستی».

بعد از لو رفتن تصاویر پشت صحنه بسیاری حدس زدن او در حال ایفای نقش رابین یا بتگرل است؛ «من درس خوبی درباره‌ی تصورات عمومی نادرست گرفتم. زمانی که در آن سکانس حضور داشتم شایعاتی زیادی وجود داشت که من رابین هستم و این طور فکر می‌کردم که وای این روش خیلی جالبی برای به دست آوردن یک نقش است». خوشبختانه در نهایت سکانس‌های مالون در نسخه‌ی Ultimate Edition منتشر و مشخص شد این بازیگر ایفاگر نقش یک دانشمند S.T.A.R به نام جنت کلیبرن بوده.

فیگور مدل سوپرمن 1055

۹۸,۰۰۰

تومان

فیگور مدل سوپرمن کد 88

۱۹۹,۰۰۰

تومان

۳- آنجلا باست در «آقا و خانم اسمیت» (Mr. and Mrs. Smith)

آنجلا باست

  • سال انتشار: ۲۰۰۵
  • کارگردان: داگ لیمان
  • بازیگران: برد پیت، آنجلینا جولی، وینس وان، آدام برودی، کری واشینگتن
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۵۹ از ۱۰۰

گاهی بعضی از کارگردان‌ها تصمیم می‌گیرند سکانس‌های بسیار زیادی را فیلم‌برداری کنند که عملا نیازی به آن‌ها نیست و هنگام تدوین تصمیم می‌گیرند کدام‌ها را حذف و کدام‌ها را نگه دارند. داگ لیمان در «آقا و خانم اسمیت» هم دقیقا همین کار را انجام داد. این روش مطمئنا بودجه ساخت فیلم را بالا می‌برد اما در بسیاری از موارد فقط هنگام تدوین مشخص می‌شود کدام سکانس‌ها واقعا ضروری هستند و کدام‌ها باید حذف شوند.

ظاهرا داگ لیمان قصد داشته شرورهای بیش‌تری را در نسخه‌ی نهایی بگنجاند اما هنگام تدوین به این نتیجه رسیده که کار عاقلانه‌ای نیست. وقتی نسخه‌ی دی‌وی‌دی «آقا و خانم اسمیت» منتشر شد مخاطبان فهمیدند ۱۱ سکانس در نسخه‌ی اصلی حذف شدند که جمعا بیش از ۱۶ دقیقه طول می‌کشیدند. ابتدا قرار بود ترنس استامپ و ژاکلین بیست ایفای نقش روسای اسمیت‌ها را بر عهده داشته باشند اما لیمان به این نتیجه رسید که آن‌ها برای نقش‌هایشان مناسب نیستند و کیت دیوید و آنجلا باست را جایگزین آن‌ها کرد. در نهایت لیمان هنگام تدوین نهایی مطمئن شد اسمیت‌ها برای فیلم کافی هستند و اصلا لزومی ندارد روسایشان را هم به تصویر بکشد. البته این تصمیم جواب داد اما مطمئنا طرفداران آن چهار بازیگر را حسابی ناراحت کرد. جالب است بدانید صدای آنجلا باست باز هم در نسخه‌ی نهایی شنیده می‌شود.

۲- مایا رودولف در «گوینده: افسانه‌ی ران برگندی» (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy)

بازیگر مطرح مایا رودولف

  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • کارگردان: آدام مک کی
  • بازیگران: ویل فرل، کریستینا اپل‌گیت، استیو کارل، پاول راد
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۶۶ از ۱۰۰

این مورد در تاریخ سینما بسیار نادر است. این که یک کارگردان تصمیم بگیرد بنا به هر دلیلی بعضی از سکانس‌ها را از فیلمش حذف کند کاملا رایج است اما این که بعدا از این سکانس‌ها یک فیلم تازه بسازد و آن را به مخاطبان هدیه دهد، عجیب و غیرمعمول است؛ این همان اتفاقی بود که برای «گوینده: افسانه‌ی ران برگندی» به وقوع پیوست.

آدم مک کی تصمیم گرفت به خریداران دی‌وی‌دی، فیلم تازه‌ای به نام «بیدار شو ران برگندی: فیلم گمشده» (Wake Up, Ron Burgundy: The Lost Movie) را هدیه دهد. این فیلم در حقیقت ترکیبی از سکانس‌هایی بود که مک کی در نسخه‌ی اصلی از آن‌ها استفاده نکرده بود؛ در نتیجه طرفداران توانستند با پول یک فیلم، دو فیلم کاملا منحصربه‌فرد را تهیه کنند. در این نسخه‌ی هدیه دو ستاره‌ی سینما در داستان‌های فرعی حضور داشتند؛ مایا رودولف و امی پولر در یک سکانس بانمک دزدی از بانک دیده می‌شوند و رودولف ایفای نقش سارق را بر عهده دارد.

۱- رابرت پتینسون در «ونیتی فر» (Vanity Fair)

رابرت پتینسون

  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • کارگردان: میرا نایر
  • بازیگران: ریس ویترسپون، جاناتان ریس میرز، گابریل بیرن، آیلین اتکینز
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۲ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: ۵۱ از ۱۰۰

اگر بخواهیم منطقی به ماجرا نگاه کنیم برای یک بازیگر تفاوتی ندارد نقشش از فیلم حذف شود یا نه، در هر صورت مبلغ قراردادش را دریافت می‌کند اما اگر با بازیگر تازه‌کاری طرف باشیم که بزرگ‌ترین شانس زندگی‌اش حضور در یک فیلم معروف است، قضیه متفاوت می‌شود. رابرت پتینسون سال ۲۰۰۴ نقش کوتاهی در فیلم «ونیتی فر» را بر عهده می‌گیرد که نخستین حضور سینمایی او بوده و می‌توانست بر آینده‌اش تاثیر بسزایی بگذارد اما هنگام اکران فیلم متوجه می‌شود نقشش کاملا از داستان حذف شده.

پتینسون در مصاحبه‌ای با مجله‌ی ونیتی فر به این ماجرا اشاره و ناراحتی‌اش از حذف شدن سکانس‌هایش را ابراز می‌کند. البته این ماجرا بعدا به نفع پتینسون تمام می‌شود؛ زیرا مسئول انتخاب بازیگران «ونیتی فر» برای این که این اتفاق ناخوشایند را از دل پتینسون جوان درآورد او را برای ایفای نقش در «هری پاتر» (Harry Potter) انتخاب می‌کند، پروژه‌ی سینمایی که پای او را به «گرگ‌ومیش» (Twilight) باز می‌کند و باعث می‌شود در حرفه‌اش به یک ستاره تبدیل شود. در هر صورت مشخص نیست اگر این اتفاق نمی‌افتاد پتینسون می‌توانست نقش نمادین خون‌آشام عاشق را از آن خودش کند یا نه؟

منبع: looper

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.