۱۱ وسیله‌ی ضروری که برای سفر یک روزه باید داشته باشید

قرار است به سفر یک روزه بروید اما نمی‌دانید چه چیزهایی با خودتان ببرید؟ دوست دارید تمام وسایل ضروری را همراهتان ببرید، اما نمی‌خواهید با خودتان بار اضافه حمل کنید؟ در این مقاله لیستی از مهم‌ترین وسایل سفر یک روزه را به شما معرفی می‌کنیم تا با خیال راحت از سفرتان لذت ببرید.

در سفر یک روزه به چه چیزهایی نیاز داریم؟

یکی از بهترین مزیت‌های سفرهای یک روزه این است که نیازی به بستن چمدان ندارید! در حقیقت خیلی مواقع می‌توانید تنها سوار ماشین شوید و به سراغ یک ماجراجویی جدید بروید. با این وجود، قبل از سفر باید شرایط آب و هوا، فاصله‌ی مقصد مورد نظرتان و مدت زمانی که آن‌جا می مانید را در نظر بگیرید و برای آن آماده شوید. در ادامه لیست وسایلی را نوشته‌ایم که باید همراه خودتان داشته باشید.

۱. نقشه‌ها و راهنماها

اگر وقت دارید و برنامه‌ی خاصی ندارید،‌ «گم شدن» می‌تواند یک ماجراجویی فوق‌العاده باشد؛ اما اگر مکان‌های دیدنی خاصی وجود دارد که می‌خواهید آن‌ها را ببینید، بهتر است یک نقشه‌ی چاپ شده همراه خودتان داشته باشید و فقط به GPS متکی نباشید. اگر کتاب راهنما دارید، آن را همراه خود بیاورید یا صفحات خاصی را که می‌خواهید به آن‌جا بروید، کپی کنید.

۲. کیف؛ مهم‌ترین وسیله‌ی سفر

کیف مناسب برای سفر یک روزه

انتخاب یک کیف مناسب با توجه به نیازهایی که دارید،‌ مهم‌ترین چیز در وسایل سفر یک روزه است.

  • قرار است کیفتان را در تمام طول روز حمل کنید یا می‌توانید آن را در ماشین یا کمد بگذارید؟
  • آیا ترجیح می‌دهید کیفتان مانند کوله‌پشتی با زیپ بسته شود یا با بندهای کشی؟ یا به کیفی نیاز دارید که مانند توت‌بگ‌ها کاملا باز باشد؟
  • اندازه‌ی کیفتان باید چقدر باشد؟
  • آیا می‌خواهید تمام وسایلتان را داخل یک کیف بگذارید یا برای نیازهای مختلفتان، کیف‌های جداگانه می‌برید؟

اگر با تورها و گروه‌های بزرگ سفر می‌کنید، بهتر است وسایلتان را در دو کیف تقسیم کنید. می‌توانید وسایل ضروری مانند داروها و کرم ضدآفتاب را در کیف دوشی سبکی بگذارید و وسایل دیگر مثل لباس‌ها، بطری آب و تنقلات را در یک کوله‌پشتی بگذارید و آن‌ها را به نوبت با دوستتان عوض کنید.

۳. لوازم ضروری کیف پول

بارتان را سبک کنید و وسایل زیادی همراه خود نبرید. در سفر یک‌ روزه‌تان تنها به کارت اعتباری، کارت شناسایی، گواهینامه رانندگی و مقداری پول نقد نیاز خواهید داشت؛ بنابراین بهتر است از یک کیف پول سفری و کوچک استفاده کنید.

۴. محافظت در برابر آفتاب

یکی از مهم‌ترین وسایل سفر یک روزه، ضدآفتاب، کلاه آفتابی و عینک آفتابی است. وقتی از خانه بیرون می‌زنید حتی زمانی که هوا ابری است، محافظت از خودتان در برابر آفتاب ضروری است. اگر قرار است پیاده‌روی کنید، مطمئن شوید که فرزندتان هم این وسایل را داشته باشد.

اگر مدت زمان زیادی را در هوای گرم و آفتابی سپری می‌کنید، حتما لباس مناسبی بپوشید که اشعه‌های آفتاب پوستتان را نسوزاند. بالم لب ضدآفتاب را هم فراموش نکنید تا از ترک خوردن یا سوختگی لب‌هایتان جلوگیری کنید.

۵. وسایل بهداشتی

یک بسته دستمال کاغذی جیبی هنگام عطسه کردن نعمت است. حتما چند دستمال مرطوب برای پاک کردن آلودگی‌های دست و صورت همراه خود داشته باشید. ضدعفونی‌کننده‌ی دست را هم فراموش نکنید و به طور مداوم و به خصوص قبل از خوردن غذا از آن استفاده کنید.

۶. پاوربانک

از آنجایی که ممکن است در طول روز به پریز برق دسترسی نداشته باشید، یکی از ضروری‌ترین وسایل سفر یک روزه، پاوربانک است. حتما یک پاوربانک سبک که بتواند چندین موبایل را هم‌زمان شارژ کند، همراه خود ببرید. همچنین بسته‌بندی سیم‌های شارژر، دوربین و باتری یدکی آن را نیز فراموش نکنید.

۷. کفش‌های جایگزین

وسایل سفر یک روزه

وقتی می‌خواهید آماده شوید، به تمام برنامه‌های آن روز فکر کنید و مطابق آن لباس‌ها و کفشتان را انتخاب کنید.

  • آیا در این سفر ممکن است خیس شوید؟ کفش ضدآب بپوشید و یک جفت جوراب دیگر هم بردارید. می‌توانید یک صندل یا دمپایی ساده همراه خود بیاورید و قبل از خیس شدن، کفشتان را با آن‌ها عوض کنید.
  • عوض کردن کفش‌های جلوبسته با یک صندل به کاهش ورم پا کمک می‌کند. اگر کفش ورزشی می‌پوشید، همیشه یک جفت جوراب دیگر هم با خود ببرید تا هنگامی که پاهایتان عرق کرد، جوراب‌هایتان را عوض کنید.

۸. تنقلات

خرید تنقلات در مقصد مورد نظر یا بین راه ممکن است گران‌تر از حد معمول باشد، بنابراین بهتر است مقداری خوراکی همراه خود ببرید. میان‌وعده‌ها را در اندازه‌های مختلف بسته‌بندی کنید تا در طول روز بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

میوه‌های تازه که به سادگی له و سیاه نمی‌شوند، آجیل و میوه‌های خشک می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی باشند. بهتر است خوراکی‌هایی که آب می‌شوند مثل شکلات یا چیزهایی که به‌راحتی خرد می‌شوند مثل چیپس را انتخاب نکنید. همچنین فراموش نکنید یک بطری آب بدون نشتی که بتوان آن را دوباره پر کرد، همراه خود ببرید.

۹. کیسه‌ی خرید

چند کیسه‌ی خرید یا توت‌بگ را در کوله‌پشتی خود بگذارید و برای خریدها یا لباس‌های خیس از آن‌ها استفاده کنید.

۱۰. داروها و وسایل کمک‌های اولیه

آیا مشکل خاصی دارید یا مستعد ابتلا به بیماری هستید؟ حتما داروهای رایج مانند مسکن‌ها را همراه خود ببرید. یکی دیگر از وسایل سفر یک روزه، جعبه‌ی کمک‌های اولیه است که در صورت صدمه دیدن، کمک زیادی به شما می‌کند. اگر نمی‌‌توانید تمام وسایل جعبه را ببرید، حداقل چند عدد باند، پماد ضدعفونی‌کننده و دستمال مرطوب همراه خود داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید از گزیدگی حشرات در امان بمانید، اسپری دافع حشرات را فراموش نکنید.

۱۱. لباس گرم

آیا سفرتان تا عصر طول می‌کشد؟ آب و هوای مقصدتان را بررسی کنید تا بفهمید هنگام غروب آفتاب به پوشیدن یک لایه‌ی لباس دیگر نیاز دارید یا نه. می‌توانید یک سویشرت در کیفتان بگذارید یا دور کمرتان ببندید تا اگر هوا سرد شد، آن را بپوشید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.