۱۰ نکته‌ی مهم که قبل از خرید هدفون تو گوشی باید بدانید

هدفون‌ها به طور معمول بر اساس برخی ویژگی‌های ظاهری نظیر شکل گوشی و نوع قرارگیری روی گوش در دسته‌بندی‌های مختلفی تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، هدفون‌های تو گوشی هستند. این دسته از محصولات، کاملا درون گوش قرار می‌گیرند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا بدون احساس سنگینی از گوش دادن به موسیقی و یا مکالمه با دوستان خود لذت ببرند. پیش از خرید یک هدفون تو گوشی مناسب، لازم است تا یک سری نکات را در نظر بگیرید. از این رو، در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۰ نکته مهم و کاربردی برای خرید هدفون تو گوشی بپردازیم تا با آگاهی بیشتر با ویژگی‌های این نوع هدفون‌ها، بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

هندزفری بلوتوثی مدل  inpods 12

۱۶۱,۶۰۰

تومان

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T13 TWS

۷۲۷,۰۰۰

تومان

۱. نوع کابل هدفون تو گوشی را بررسی کنید؛ کابل صاف یا رو گوشی؟

In Ear Monitors 7

معمولاً هدفون‌های تو گوشی با دو نوع کابل متفاوت تولید و روانه‌ی بازار می‌‌شوند که شامل کابل صاف یا رو گوشی هستند. کابل‌های صاف همانند کابل هدفون‌های معمولی مستقیماً از انتهای پایینی هدفون‌ها آویزان می‌شوند و گاهی اوقات دست‌وپاگیر خواهند بود. اما کابل‌های رو گوشی روی و اطراف پشت گوش شما پیچیده می‌شوند. اکثر هدفون‌های تو گوشی، از کابل‌های رو گوشی بهره می‌برند، چرا که به راحتی پشت گوش کاربران قرار می‌گیرند و هنگام استفاده از هدفون‌ها برای آن‌ها ایجاد مزاحمت نخواهند کرد. همچنین این دسته از کابل‌ها به صورت محکم‌تری هدفون‌ها را درون گوش شما نگه می‌دارد.

بنابراین هنگام خرید هدفون تو گوشی باید به نوع کابل آن توجه ویژه‌‌ای کنید تا بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. لازم به ذکر است که استفاده از هدفون‌های تو گوشی با کابل رو گوشی، در ابتدا کمی ممکن است برای شما سخت باشد، اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد و آن را به هدفون‌های با کابل صاف ترجیح خواهید داد.

۲. آیا کابل هدفون تو گوشی جدا می‌شود؟

In Ear Monitors 1

مزیت بزرگی که هدفون‌های تو گوشی نسبت به هدفون‌های معمولی دارند این است که کابل‌های جداشدنی دارند و این موضوع به این معنی است که می‌توانید کابل‌ها را از حود هدفون جدا کنید. ممکن است فکر کنید که این موضوع شاید خیلی کاربردی نباشد، اما کابل‌های جداشدنی به حل سه مشکل اصلی کاربران کمک می‌کنند:

  1. اگر کابل‌ها آسیب ببینند، می‌توانید به جای خرید یک هدفون تو گوشی جدید، آن‌ها را با پرداخت هزینه‌ای بسیار کمتر تعویض کنید.
  2. برای افزایش طول عمر و آسیب نرسیدن به هدفون‌ خود، می‌توانید کابل‌ها و هدفون‌ را به طور جداگانه نگه‌داری کنید.
  3. با جدا کردن کابل از هدفون و خرید ماژول بلوتوث، از هدفون تو گوشی خود به صورت بی‌سیم بهره ببرید.
هدفون کیو کی زد مدل AK6

۳. آیا هدفون تو گوشی میکروفون برای مکالمه دارد؟

خرید هدفون تو گوشی

از هدفون‌های تو گوشی صرفا برای گوش دادن به موسیقی استفاده نمی‌شود، بلکه اگر دارای میکروفون باشند، شما می‌توانید از آن‌ها برای مکالمه با دوستان و در بازی‌های آنلاین نیز بهره ببرید. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که هدفون‌های تو گوشی حرفه‌ای و رده‌بالا معمولاً میکروفون داخلی ندارند، چرا که آن‌ها منحصراً برای استفاده در استودیو و سالن‌های کنسرت ساخته شده‌اند.

از سوی دیگر، هدفون‌های تو گوشی عادی به احتمال زیاد مجهز به میکروفون هستند. بنابراین با استفاده از آن‌ها می‌توانید تماس‌های شفاف و باکیفیتی را تجربه کنید و در هنگام انجام بازی‌های آنلاین نیز مشکلی از این بابت نخواهید داشت. با این تفاسیر، بهتر است در هنگام خرید هدفون تو گوشی، این ویژگی را نیز مد نظر خود قرار دهید.

۴. مشخصات هدفون تو گوشی مد نظر خود را بررسی کنید

خرید هدفون تو گوشی

ممکن است فکر کنید که مشخصات هدفون‌ها به طور کلی اهمیت چندانی ندارند، اما این عقیده کاملاً اشتباه است. همه‌ی هدفون‌های موجود در بازار چه تو گوشی چه رو گوشی، دارای یک سری مشخصات معین نظیر فرکانس پاسخگویی، حساسیت و امپدانس هستند که قبل از خرید بهتر است آن‌ها را بررسی کنید. از بین موارد ذکر شده، مهم‌ترین ویژگی که باید در مورد هدفون مد نظر خود بدانید، مشخصه امپدانس است.

آمپدانس در واقع به میزان مقاومت مدارهای داخلی هدفون در هنگام انتقال سیگنال‌های الکتریکی گفته می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که هدفون مد نظر شما با دستگاه‌های هوشمندتان نظیر گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ یا پخش‌کننده اختصاصی کار می‌کنند یا خیر. همچنین به میزانی که آمپدانس یک هدفون بالا می‌رود، میزان سیگنال الکتریکی کمتری از مدار آن عبور کرده و در نتیجه صدای با حجم کمتری تولید می‌شود. سیستم‌های صوتی ناسازگار با میزان آمپدانس هدفون مورد نظر شما، صدای باکیفیتی تولید نمی‌کنند و در نتیجه نمی‌توانید از هدفون‌تان به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

۵. تعداد و نوع درایورهای هدفون تو گوشی مد نظر خود را بررسی کنید

خرید هدفون تو گوشی

در حالی که هدفون‌های معمولی از درایورهای داینامیک (متداول‌ترین نوع درایور) بهره می‌برند، هدفون‌های تو گوشی با درایورهای آرمیچر داینامیک در کنار انواع درایورهای دیگر تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند. علاوه بر این، برخی از هدفون‌های تو گوشی از چندین درایور برای تولید صدای باکیفیت و شفاف استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر دارای درایورهای مغناطیسی مسطح هستند.

به طور معمول هدفون‌های تو گوشی حرفه‌ای از چندین درایور درون هر گوشی بهره می‌برند. با این حال، داشتن درایورهای بیشتر لزوماً به این معنی نیست که کیفیت صدای بالاتری خواهند داشت. بیشتر به این بستگی دارد که درایورها چقدر خوب مهندسی و تنظیم شده‌اند. بنابراین هنگام خرید هدفون تو گوشی، این موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

۶. هدفون تو گوشی مد نظر شما از چه متریالی ساخته شده است؟

خرید هدفون تو گوشی

به طور کلی باید اشاره کنیم که هدفون‌های تو گوشی با متریال مختلفی مانند فلز، رزین، فیبر کربن، پلاستیک، چوب و غیره ساخته شده‌اند. این مواد می‌توانند تاثیر زیادی بر تجربه‌ی صوتی ارائه شده به شما داشته باشند. به عنوان مثال، هدفون‌های تو گوشی با بدنه فلزی بسیار بادوام هستند اما به دلیل وزنشان می‌توانند گوش‌های شما را خسته کنند و این موضوع قطعاً برای شما آزاردهنده خواهد بود.

درست برعکس همین موضوع، هدفون‌های تو گوشی فیبر کربنی سبک‌تر، محکم‌تر هستند و زنگ نمی‌زنند. اما قیمت این هدفون‌ها بسیار بیشتر از آن‌هایی است که از پلاستیک و رزین ساخته شده‌اند. همچنین، توجه داشته باشید که از آنجایی که هدفون‌های تو گوشی شکل‌ها و اندازه‌های بسیار متفاوتی دارند، ممکن است برخی از آن‌ها به خوبی درون گوش شما چفت نشوند و هنگام استفاده از آن‌ها، خیلی راحت نباشید. از این رو، توصیه می‌شود که هنگام خرید هدفون تو گوشی به متریال سازنده‌ی آن توجه کنید.

۷. هدفون تو گوشی مد نظر شما چه امضای صوتی دارد؟

خرید هدفون تو گوشی

ممکن است تابه‌حال چیزی در مورد امضای صوتی یک هدفون نشیده باشید. امضای صوتی در حقیقت، حس صدایی است که شما از هدفون خود دریافت می‌کنید. نحوه‌ی تولید صدای هر هدفون موجب می‌شود تا برخی از فرکانس‌ها، ضعیف‌تر یا قوی‌تر از بقیه ارائه شوند و به گوش شما برسند. به عنوان مثال برخی از هدفون‌ها صدای بیس بسیار زیادی تولید می‌کنند و بعضی دیگر به تولید قدرتمندانه‌ی صدای زیر می‌پردازند. امضای صوتی، به بیانی دقیق‌تر، در نتیجه تنظیم دقیق درایورها برای تقویت یا کاهش قدرت بعضی از فرکانس‌های مخصوص حاصل می‌شود. باید توجه کنید افرادی که به صورت حرفه‌ای موسیقی را دنبال می‌کنند، اغلب به دنبال هدفون‌هایی هستند که شکل متوازن و یکسانی از همه فرکانس‌ها را به آن‌ها ارائه دهند. بنابراین، پیش از خرید هدفون تو گوشی به امضای صوتی آن دقت کنید.

۸. آیا هدفون تو گوشی مد نظر شما از ویژگی صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند؟

خرید هدفون تو گوشی

اگر قصد دارید از هدفون تو گوشی در استودیو موسیقی و یا روی صحنه استفاده کنید، وجود قابلیت صدای سه‌بعدی برای شما می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا صداهای تمامی سازها را به صورت شفاف و تفکیک شده بشنوید و مشکلی از این بابت نداشته باشید. هدفون‌های با قابلیت پشتیبانی از صدای سه‌بعدی، صوت را به صورت یک سیستم چند کاناله پردازش و به گوش شما می‌رسانند.

۹. جنس سری‌ هدفون تو گوشی را بررسی کنید

خرید هدفون تو گوشی

سری‌های هدفون، همانند بدنه‌شان از متریال مختلفی ساخته شده‌اند و اشکال و اندازه‌های مختلفی نیز دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیلیکون، لاستیک، فوم و مواد هیبریدی اشاره کنیم. سری‌های سیلیکونی رایج‌ترین نوع سری هدفون‌ها هستند که خیلی راحت درون گوش قرار می‌گیرند، اما برخی‌ها معتقدند که سری‌های فومی به صورت نویز کنسلینگ غیرفعال عمل می‌کنند و تا حد امکان از ورود سروصدای اطراف به گوش شما جلوگیری خواهد کرد. با این حال، تجربه‌ی صوتی شما ممکن است بر اساس شکل و اندازه گوش‌هایتان متفاوت باشد. بنابراین توصیه می‌شود که قبل از خرید هدفون تو گوشی جنس سری‌ آن را مورد بررسی قرار داده تا از راحتی آن درون گوش‌هایتان مطمئن شوید.

۱۰. گزینه‌های قیمتی مختلف را در نظر بگیرید

هدفون‌های تو گوشی در رنج‌های قیمتی مختلفی تولید و روانه‌ی بازار شده‌اند و نیازی نیست که برای دریافت صدای عالی و باکیفیت هزینه‌ زیادی بپردازید. بنابراین با هر بودجه‌ای که دارید، به راحتی می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای خرید خود در نظر بگیرید.

سخن پایانی

هدفون‌های تو گوشی با ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی در بازار به فروش می‌رسند و نیاز است در هنگام خرید به یک سری نکات مهم درباره‌ی آن‌ها توجه کنید. در این مقاله به معرفی و بررسی ۱۰ نکته مهم و کاربردی برای خرید هدفون تو گوشی پرداختیم تا اگر علاقه مند به خرید این دسته از محصولات برای خودروی هستید، خرید خوبی را از فروشگاه آنلاین دیجی کالا تجربه کنید.

آیا شما از هدفون‌های تو گوشی استفاده می‌کنید؟ حتما نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

هندزفری بلوتوثی مدل  inpods 12

۱۶۱,۶۰۰

تومان

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T13 TWS

۷۲۷,۰۰۰

تومان

سوالات متداول

هدفون‌های تو گوشی چه مزایایی دارند؟

این دسته از هدفون‌ها قابلیت حمل بسیار آسانی دارند و صدا را به بهترین شکل ممکن به گوش کاربران می‌رسانند.

آیا هدفون‌های تو گوشی کابل دارند؟

بله. برخی از این هدفون‌ها مجهز به کابل جدا شونده هستند که می‌توان آن را جدا کرد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link