۱۰ روش باحال برای تله‌پورت کردن در بازی‌های ویدیویی

از بین تمام قدرت‌ها و قابلیت‌هایی که عموماً در آثار داستانی استفاده می‌شوند، تله‌پورت کردن، یا دورجابجایی، هم از لحاظ کارآمد بودن و هم از لحاظ باحال بودن جزو بهترین‌هاست. ایده‌ی پشت این قابلیت ساده است: این‌که در یک چشم به هم زدن خود را به‌طور کامل از یک نقطه به نقطه‌ی دیگر منتقل کنید. ولی ساده‌ترین ایده‌ها اغلب جزو کارآمدترین‌ها هستند. فرض کنید اگر می‌توانستید تله‌پورت کنید، چقدر در پول بنزین صرفه‌جویی می‌شد!

به‌لطف تله‌پورت می‌توانید در یک آن نیمی از دنیا را بپیمایید، وارد مکان‌هایی شوید که در حالت عادی نمی‌توانستید یا به‌سرعت از موقعیت‌ها فرار کنید. با این‌که تله‌پورت کردن به‌خودی خود باحال است، راه‌هایی برای باحال‌تر کردن آن وجود دارد.

۱۰. اشعه‌ی تله‌پورت مجموعه‌ی مگامن (Teleport Beam – Mega Man Series)

Mega Man Teleport

مگامن از هنگام اولین حضورش روی میکرو (NES)، یکی از کاربران پروپاقرص فناوری تله‌پورت بوده است. البته با توجه به محدودیت‌های گرافیکی زمانه، پی بردن به نحوه‌ی کارکرد این فناوری سخت بود. طبق چیزی که دیده می‌شد، او در قالب حجمی از پیکسل از آسمان به زمین می‌آمد و بعد شکل عادی خود را می‌گرفت.

در بازی‌های بعدی مجموعه، این پروسه کمی واضح‌تر به نمایش درآمد. ما فهمیدیم که مگامن در آزمایشگاه دکتر لایت (Dr. Light) به یک پرتوی نوری تبدیل می‌شود، به آن سر دنیا ارسال می‌شود و پس از برخورد روی زمین، جلوی مخفی‌گاه ارباب ربات‌ها (Robot Master)،‌ به حالت فیزیکی‌اش برمی‌گردد. هم دکتر لایت و هم دکتر وایلی (Dr. Wily) از این تکنولوژی برخوردارند، بنابراین یا این تکنولوژی در جهان مگامن بسیار رایج است، یا این‌که هردو در حدی باهوش‌اند که به‌طور جداگانه به آن رسیدند.

۹. تله‌پورت ذهنی مجموعه‌ی پوکمون (Psychic Teleport – Pokemon Series)

Pokemon Teleport

پوکمون‌های سایکیک یا ذهنی در استفاده از انواع قابلیت‌های ماوراءطبیعه و فراحسی مهارت دارند و تله‌پورت کردن هم یکی از آن‌هاست. در واقع هرکس که بازی‌های پوکمون قرمز و آبی (Pokemon Red and Blue) اصلی را بازی کرده باشد، می‌تواند در کمال اعصاب‌خردی اعتراف کند که تله‌پورت کردن قابلیت نمادین پوکمون‌هایی است که با نام تیپ آبرا (Abra) شناخته می‌شوند.

آبراها هرگاه که احساس خطر کنند، به‌طور خودکار خود را به ناحیه‌ای دور از ناحیه‌ی خطر تله‌پورت می‌کنند و برای همین گرفتن‌شان کار سختی است. با این حال، اگر بتوانید با یکی از آن‌ها دوست شوید، شما را هرجا که بخواهید می‌برند. البته به‌شرط این‌که آن «هرجا»یی که می‌خواهید بروید، آخرین مرکز پوکمونی باشد که از آن بازدید کردید. به‌هرحال نباید سخت گرفت؛ داریم درباره‌ی یک پوکمون حرف می‌زنیم، نه یک معجزه‌گر. اگر واقعاً دغدغه‌ی حمل‌ونقل دارید، بروید سراغ یک پوکمون پرنده.

۸. تله‌پورتر مهندس تیم فورترس ۲ (Engineer’s Teleporter – Team Fortress 2)

Team Fortress Engineer

وقتی در دوئلی بین خودتان و گروهی از مزدوران گیر افتاده‌اید که به‌طرز عجیبی شکل خودتان و همکاران‌تان هستند، صلاح نیست که با یک جفت پای پیاده این طرف و آن طرف بروید. برای همین است که کلاس مهندس در تیم فورترس ۲ فناوری تله‌پورتر قابل‌حمل خود را اختراع کرد. برای استفاده از این فناوری کافی است که ورودی را در نقطه‌ی «الف» و خروجی را در نقطه‌ی «ب» تعیین کنید، وارد آن شوید و اجازه دهید فیزیک کوانتوم بقیه‌ی کارها را انجام بدهد.

البته تله‌پورتر نیز مثل بقیه‌ی تجهیزات کلاس مهندس نسبت به آسیب فیزیکی و عملیات خرابکارانه‌ی کلاس جاسوس آسیب‌پذیر است. اگر هم وقتی کس دیگری در حال تله‌پورت شدن است داخل آن بایستید، تجزیه می‌شوید. با این حال، اگر این قضایا را نادیده بگیریم، این تله‌پورتر کاملاً ایمن است! مگر این‌که یک قرص نان باشید. هیچ قرص نانی را تله‌پورت نکنید.

۷. موسسه‌ی بازپخش مولکولی فال‌اوت ۴ (The Institute’s Molecular Relay – Fallout 4)

Fallout 4 Relay

موسسه‌ی فال‌اوت ۴ دارای تعدادی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌هایی است که دنیا به خود دیده است، از دستگاه‌های کلون‌سازی گرفته تا ربات‌ها. با این‌که موسسه از لحاظ فنی نخستین تشکیلات علمی در جهان پس از جنگ نیست که به فناوری تله‌پورت دست پیدا کرده است (شرکت بیگ ام‌تی (Big MT) در این زمینه از آن‌ها پیشی گرفت)، ولی موسسه اولین شرکتی بود که پی برد چگونه تله‌پورت کردن را به شکل امن و موثر انجام دهد.

موسسه از سیستم ویژه‌ای به نام بازپخش مولکولی استفاده می‌کند. این دستگاه با قفل کردن روی نشانه‌گرهای شاخص، مثل چیپ‌های کدگذاری‌شده داخل یک آدم‌مصنوعی کورسر (Synth Coursers)، می‌تواند ساختار مولکولی یک فرد را از فاصله‌ی دور تجزیه کند و بعد داخل محدوده‌ی تعیین‌شده آن را بازسازی کند. دلیل این‌که موسسه توانسته این همه سال مخفیانه به حیات خود ادامه دهد همین بوده است. شما حتی نمی‌توانید بدون تله‌پورت کردن وارد ساختمان اصلی موسسه شوید.

۶. قابلیت پلک زدن کوروو بدنام (Corvo’s Blink – Dishonored)

Dishonored Blink

به‌لطف قدرت ورطه (The Void)، تعداد کمی از افراد در جهان بدنام می‌توانند از انواع مختلفی از قابلیت‌های ماوراءطبیعه مثل کپی ساختن از خود و متوقف کردن زمان استفاده کنند. کارآمدترین این قابلیت‌ها تله‌پورت کردن است که با نام پلک زدن یا بلینک هم شناخته می‌شود. با کمک قابلیت بلینک، کوروو می‌تواند در یک آن خود را به هر نقطه‌ی قابل دیدنی تله‌پورت کند.

با این‌که پلک زدن به‌اندازه‌ی برخی از روش‌های دیگر تله‌پورت کردن قدرتمند و گسترده نیست، برای کسی که… حرفه‌ی کوروو را دارد، کارآمدترین روش تله‌پورت کردن همین است. با کمک یک پلک زدن ساده، او می‌تواند بین پشت‌بام‌هایی جابجا شود که در حالت عادی توانایی پریدن بین‌شان را نداشت. همچنین او با تله‌پورت کردن بین میله‌ها یا شیشه می‌تواند بلافاصله تعقیب‌کنندگانش را گم کند.

۵. پورتال جهان زیرین ماینکرفت (Nether Portal – Minecraft)

Minecraft Portal

تله‌پورتری که خودتان زحمت درست کردنش را کشیده باشید، ارزش ویژه‌ای دارد، نه؟ جمع‌آوری آبسیدین (Obsidian) در ماینکرفت نیاز به دانش ویژه دارد، برای همین وقتی به آبسیدین کافی دست پیدا می‌کنید تا با آن یک دروازه تشکیل دهید و با سنگ چخماق روشنش کنید، بسیار رضایت‌بخش به نظر می‌رسد.

پورتال جهان زیرین فقط می‌تواند شما را بین جهان بالا و جهان زیرین یا ندر جابجا کند، ولی با توجه به این‌که هردو مکان نقشه‌های مشابه دارند، می‌توانید از پورتال‌های ندر برای تشکیل دادن شبکه‌ای از سیستم‌های سفر سریع‌السیر استفاده کنید. شما می‌توانید با ورود به یک پورتال وارد ندر شوید، سوار بر گاری معدن از مناظر جهنمی ندر عبور کنید و با ورود به پورتالی دیگر به خانه برگردید!‌

۴. تله‌پورت پی‌اس‌آی ارث‌باوند (PSI Teleport – Earthbound)

Earthbound

یک سوال در حوزه‌ی اطلاعات عمومی: باحال‌ترین راه برای جابجایی بین دو نقطه‌ی مختلف در فرهنگ عامه چیست؟ پاسخ: خودروی دلورین (DeLorean) در فیلم بازگشت به آینده (Back to the Future) که در اصل ماشین زمان بود. حال تصور کنید که می‌توانستید آنقدر سریع بدوید که مثل آن خودرو به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت برسید و پس از آن به هر نقطه از دنیا که دلتان می‌خواست جابجا شوید و فقط ردپایی سوزان پشت‌سرتان به جا بگذارید. نس (Ness) در ارث‌باوند دقیقاً چنین کاری انجام می‌دهد.

نس، به‌لطف آموزش‌های پو (Poo)، در اواسط داستان ارث‌باوند قدرت تله‌پورت PSI را یاد می‌گیرد. تا موقعی که او فضای کافی برای سرعت گرفتن پیش روی خود داشته باشد، می‌تواند به‌طور آنی به هر نقطه از دنیا که قبلاً به آن سر زده برود. حتی یک نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده از تله‌پورت PSI وجود دارد که برای به‌کاراندازی آن کافی است برای چند ثانیه دایره‌وار دور خود بچرخید. انگار که زمین بازی‌ای که کودکی در خیالات خود ترسیم کرده، به واقعیت پیوسته است.

۳. تلفن اسباب‌بازی مکس سم و مکس: زمین بازی شیطان (Max’s Toy Phone – Sam & Max: The Devil’s Playhouse)

Sam and Max Devils Playhouse

در فصل سوم سم و مکس، مکس وابستگی‌ای به تعدادی اسباب‌بازی‌های قدیمی پیدا کرد که قدرت‌های بعد زمانی/مکانی خوفناکی فراتر از مال خودمان را بازتاب می‌دادند. در ابتدا این وابستگی نگران‌کننده بود، ولی در ادامه بسیار مفید واقع شد، خصوصاً پس از این‌که مکس به تلفن اسباب‌‌بازی دست پیدا کرد.

مکس می‌تواند با استفاده از این تلفن اسباب‌بازی، خودش و هرکسی را که در حال لمس اوست، به‌طور فیزیکی به نزدیکی هر شماره تلفن یا موبایلی که از قبل حفظ کرده منتقل کند. منتها مشکل اینجاست که تله‌پورت کردن به‌واسطه‌ی مکس یعنی استفاده از ذهن او به‌عنوان یک مجرا و این یعنی هرکس که قرار است همراه با او تله‌پورت شود باید تجربه‌ی وحشتناک قرار گرفتن در معرض ذهن او را پشت‌سر بگذارد. البته تا موقعی‌که بتوانید چشمان‌تان را بسته نگه دارید، این تجربه خیلی بد نخواهد بود.

۲. ترانه‌های جابجایی افسانه‌ی زلدا: اوکارینای زمان (Warp Songs – The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time)

Ocarina of Time Song

در سرزمین هایرول، یکی از قدیمی‌ترین انواع جادو موسیقی است. ملودی‌ها حاوی قدرت‌، خاطرات حمل‌کنندگان ترای‌فورس (Triforce) و افسانه‌های دوران قدیم‌اند. در اوکارینای زمان لینک می‌تواند با نواختن یک قطعه‌ی موسیقی و به جریان انداختن این قدرت، خود را به یک سری نواحی کلیدی تله‌پورت کند.

این ترانه‌ها، از مینویت جنگل (Minuet of Forest) گرفته تا مرثیه‌ی اشباح (Requiem of the Spirit) که شیک (Sheik) آن‌ها را به لینک یاد داده است، نه‌تنها به او اجازه می‌دهند که به ورودی چند معبد المنتال برگردد، بلکه تا حد زیادی در وقتش صرفه‌جویی می‌کند. با توجه به این‌که گنوندورف (Ganondorf) در حال انجام انواع و اقسام کارهای پلید است، شما کل روز را وقت ندارید تا در هایرول اسب‌سواری کنید، بنابراین این جادو بسیار کارآمد است.

۱. کنترل آشوب ماجراجویی‌های سونیک ۲ (Chaos Control – Sonic Adventure 2)

Sonic Chaos Control

زمردهای آشوب که در طول مجموعه‌ی سونیک نشان داده می‌شوند، از قدرتی بی‌نهایت زیاد و همیشه در حال تغییر برخوردارند. تا قبل از ماجراجویی‌های سونیک ۲، این اشیاء ارزشمند صرفاً برای تامین نیروی ماشین‌ها یا افزایش قدرت فیزیکی استفاده می‌شدند، ولی همان‌طور که شادو نشان می‌دهد، به‌کارگیری تکنیک درست باعث می‌شود که یک شخص بتواند از قدرت زمردها برای دست‌کاری ابعاد زمانی/مکانی استفاده کند.

البته جالب اینجاست که یک زمرد آشوب لازمه‌ی استفاده از قدرت کنترل آشوب نیست. وقتی سونیک در حال پرتاب شدن به مرگ حتمی‌اش در خلاء فضا بود، درسی یاد گرفت و آن هم این بود که در این شرایط تنها چیزی که لازم دارید، چیزی است که طول موج انرژی آن با زمرد برابر باشد. او از همین راه موفق شد با زمرد قلابی‌ای که تیلز (Tails)  فراهم کرده بود، کنترل آشوب انجام دهد.

منبع: The Gamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.