۱۰ بازی شوتر سوم شخصی که هرگز آن‌طوری که باید دیده نشدند

بازی‌های ویدیویی در طول چندسال اخیر به طرز فوق‌العاده‌ای پیشرفت کرده‌اند. اما متاسفانه این موضوع درباره بسیاری از بازی‌ها صدق نمی‌کند. صنعت بازی‌سازی اگرچه در طول چندین سال اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته، اما در این بین عناوین بسیاری نیز بودند که هرگز به آن‌چیزی که لیاقتش را داشتند؛ نرسیدند. بازی‌هایی که علی‌رغم پتانسیل‌های خوبی که داشتند؛ مورد کم لطفی طرفداران و منتقدان قرار گرفتند و برخلاف انتظاری که از آن‌ها می‌رفت، شکستی بزرگ برای توسعه دهندگانشان بودند. دلیل شکست و عدم موفقیت این بازی‌ها می‌تواند به موضوعات مختلفی مربوط شود. اما چیزی‌که مشخص است، کم اقبالی این سبک از بازی‌ها بوده که سبب گرفتار شدن آن‌ها در چنین سرنوشتی شده است.

حال با تمام این توضیحات، چندان هم فرقی نمی‌کند که گیمری حرفه‌ای باشید یا بازیکنی تازه‌ وارد؛ قطعا شما نیز با عناوین بسیاری آشنا هستید که برخلاف انتظارتتان با شکست رو به رو شده‌اند و روندی افولی داشتند. بنابراین از شما می‌خواهم که در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم سفری به گورستان فراموش‌شده بازی‌های ویدیویی داشته باشیم و سری به ۱۰ مورد از بهترین بازی‌های شوتر سوم شخصی بزنیم که متاسفانه علی‌رغم پتانسیل‌هایشان؛ هرگز آن‌طوری که باید و شاید دیده نشدند. گورستانی که مملو شده است از افسانه‌هایی فراموش‌شده که روزی طرفداران بسیار زیادی نیز داشتند.

Stranglehold


بازی دوست داشتنی Stranglehold دنباله‌‌ای برای فیلم سینمایی Hard Boiled بود که توسط کارگردان همین فیلم به نام John Woo در سال ۲۰۰۷ برای کنسول‌های خانگی نسل هفتمی و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. متاسفانه این بازی علی‌رغم پتانسیل‌هایی که داشت، نتوانست آن‌طوری که باید دیده شود و شکستی بزرگ برای صنعت بازی‌سازی بود. Stranglehold به طرز عجیبی با الهام از بازی مکس پین ساخته شده بود و برای همین؛ پیش از انتشارش حواشی بسیاری را به دنبال داشت.


مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Troll | گودزیلا نروژی وارد می‌شودفیلمی پرماجرا از سینمای نروژ
نقد فیلم Troll | گودزیلا نروژی وارد می‌شودنقد فیلم Troll | گودزیلا نروژی وارد می‌شود

منتهی با این‌حال این بازی ابدا یک کپی بی‌ارزش از مکس پین نبود! کات‌سین‌ها به لطف حضور John Woo فوق‌العاده شده بودند و حس سینمایی خوبی را به مخاطب منتقل می‌کردند. گیم‌پلی و خط داستانی این بازی نیز؛ فوق‌العاده بودند و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا Stranglehold یک بازی خوب باشد. منتهی با تمام این توضیحات، Stranglehold با بد اقبالی رو به رو شد و هرگز دیده نشد.

Vanquish


بازی Vanquish یکی دیگر از بهترین بازی‌های شوتر سوم شخص بود که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این بازی نیز یک عنوان قابل دفاع بود که راهی کنسول‌های نسل هفتمی و بعدا نسل هشتمی شد. همچنین نسخه پی‌سی این بازی نیز پس از یک وقفه طولانی در سال ۲۰۱۷ از راه رسید. این بازی توسط استودیوی PlatinumGames ساخته شده بود. استودیویی که در کارنامه‌اش؛ نام بازی Metal Gear Rising: Revengeance نیز به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که بازی Vanquish موفق شد تا به امتیاز متای ۸۴ برسد و نسبتا یک بازی موفق بود.

این بازی یک عنوان شوتر همه جانبه بود. سیستم گیم‌پلی بازی سریع و هیجان‌انگیز طراحی شده بود و المان‌های مبارزه‌ای Vanquish نیز خیلی خوب طراحی شده بودند. اما متاسفانه عدم حمایت سازندگان این بازی از این عنوان؛ سبب شد تا Vanquish علی‌رغم تمامی جاه‌طلبی که داشت، فورا به دست فراموشی سپرده شود و متاسفانه بنظر نیز نمی‌رسد که استودیوی PlatinumGames برنامه‌ای برای آینده این بازی داشته باشد.

Warhammer 40000: Space Marine


Warhammer 40000: Space Marine یک بازی انقلابی از سال ۲۰۱۱ بود. استودیوی بازی‌سازی Relic Entertainment این بازی را با کمک موتور بازی‌سازی Phoenix Engine ساخت که در نتیجه آن؛ موفق شد تا یک عنوان خوش‌ساخت را به نمایش بگذارد. همچنین بازی Warhammer 40000: Space Marine یک عنوان شوتر سوم شخص – هک اند اسلش بود که برای کنسول‌های نسل هفتمی و کامپیوترهای شخصی توسعه پیدا کرد و امتیاز متای آن نیز به عدد ۷۶ رسید.


مطلب پیشنهادی:۹ بازی آفلاین برتر موبایلی که باید به سراغشان برویدبازی‌هایی که هیچ محدودیتی ندارند
۹ بازی آفلاین برتر موبایلی که باید به سراغشان بروید۹ بازی آفلاین برتر موبایلی که باید به سراغشان بروید

بازی Warhammer 40000: Space Marine جزو آن دسته از بازی‌هایی است که کمتر می‌توان مشابه‌شان را پیدا کرد. گیم‌پلی این بازی مملو شده بود از اتفاقات هیجان‌انگیز و حرکات سریع که شما را به مرز جنون می‌رساندند. متاسفانه بازی جذاب Warhammer 40000: Space Marine نیز برخلاف انتظارات؛ پس از عرضه نتوانست آن‌طوری که باید و شاید، مخاطبان را راضی نگه دارد و خیلی زودتر از آن‌چیزی که انتظار می‌رفت، فراموش شد. اما با این‌حال Warhammer 40000: Space Marine هنوز هم یک بازی شوتر – هک اند اسلش فوق‌العاده است.

James Bond 007: Blood Stone


بازی James Bond 007: Blood Stone ابدا یک بازی بی‌نقص نیست و طبیعتا ایرادات بسیاری نیز دارد. اما با این‌حال لیاقت بسیاری داشت و متاسفانه مورد کم‌ لطفی قرار گرفت. این بازی در سال ۲۰۱۰ توسط استودیوی Bizarre Creations راهی کنسول‌های نسل هشتمی؛ کنسول نینتندو DS و همچنین پی‌سی شد. بازی جذاب James Bond 007: Blood Stone مکانیزم‌های بسیار دوست داشتنی داشت که می‌توانست مخاطبان را تا ساعت‌ها سرگرم کند. هرچند که ایرادات James Bond 007: Blood Stone سرنوشت شومی را برای این بازی رقم زد، اما این بازی قطعا ارزش تجربه را دارد.

James Bond 007: Blood Stone مناسب کسانی است که به دنبال یک بازی شوتر داستانی فوق‌العاده با گرافیکی خوب هستند. همچنین تنوع خوب سلاح‌ها در دنیای James Bond 007: Blood Stone نیز تبدیل به دلیلی دیگر برای تجربه این بازی هستند و اگر شما نیز طرفدار بازی‌های شوتر هستید، باید فرصتی به این عنوان فراموش‌شده بدهید.

Gun


بازی Gun تحت عنوان یک بازی اکشن – ماجراجویی در سال ۲۰۰۵ منتشر شد که تمی وسترن داشت. Gun یک بازی وسترن دوست داشتنی بود که المان‌های جهان باز بسیار خوبی داشت. این بازی دوست داشتنی به شما اجازه کاوش در جهانی پویا را می‌داد که در سال ۲۰۰۵؛ یک موضوع انقلابی در صنعت بازی‌سازی به شمار می‌رفت. Gun یک بازی محبوب در دوران طلایی کنسول‌های نسل ششمی بود که خیلی زود طرفداران بسیار زیادی نیز پیدا کرد.


مطلب پیشنهادی:با بهترین فیلم های آخر الزمانی آشنا شویدطلیعه روزهای پایانی جهان در قاب سینما
با بهترین فیلم های آخر الزمانی آشنا شویدبا بهترین فیلم های آخر الزمانی آشنا شوید

همچنین این بازی جذاب گان گیم و المان‌های شوتر بسیار خوبی را ارائه می‌کرد. داستان بازی جذاب و گیرا بود و همچنین محیط بازی نیز به خوبی طراحی شده بود. Gun یک بازی فرامو‌ش‌شده وسترن برای کسانی است که به دنبال یک بازی دوست داشتنی از جهان غرب وحشی هستند و طبیعتا خط داستانی نیز برایشان بسیار پر اهمیت است.

The Saboteur


بازی The Saboteur یک عنوان شوتر سوم شخص فوق‌العاده بود که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و ایده‌ای خلاقانه داشت. این بازی در دنیایی جریان داشت که در آن؛ نازی‌ها موفق به اشغال فرانسه شده بودند. نکته جالب توجه دیگر درباره این بازی این است که The Saboteur یک‌ سال بعد پس از عرضه، یعنی در سال ۲۰۱۰ برای سیستم عامل iOS و پلتفرم موبایل منتشر شد. The Saboteur داستانی جذاب و اتمسفری متفاوت داشت. بازی در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌شد و تمی کلاسیک توام با اتفاقات تاریخی را روایت می‌کرد.

داستان این بازی جذاب درباره پروتاگونیستی به نام Sean Devlin است که پس از عضو شدن در گروه مقاومت فرانسه به دنبال آزادی فرانسه و باز پس گیری آن از دست آلمان نازی است. Sean Devlin پس از کشته شدن بهترین دوستش به دست نازی‌ها، با انگیزه انتقام عضو گروه مقاومت فرانسه می‌شود و طولی نمی‌کشد که دردسرهای بسیاری برایش به وجود می‌آیند. بازی The Saboteur یک بازی خوش‌ساخت بود که متاسفانه هرگز آن‌طوری که باید دیده نشد و خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد.

Binary Domain


Binary Domain متفاوت‌ترین بازی شوتر سوم شخص در این لیست است. این بازی یک عنوان علمی – تخیلی با المان‌های نقش آفرینی است که عملکرد خوبی در روزهای اولیه عرضه‌اش داشت. این بازی دست‌پخت استودیوی Ryu Ga Gotoku studio بود. استودیویی که پیش‌تر با ساخت فرنچایز Yakuza؛ توانسته بود که خودشان را نشان دهد. Binary Domain در زمان خودش یک بازی انقلابی بود و حتی موفق شد که با نقدهای بسیار خوبی نیز مواجه شود.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم‌های تاریخی حماسی که باید تماشا کنیدروایت حماسه با ترکیب لذت‌بخش ماجراجویی و تاریخ
بهترین فیلم‌های تاریخی حماسی که باید تماشا کنیدبهترین فیلم‌های تاریخی حماسی که باید تماشا کنید

Binary Domain در سال ۲۰۱۲ برای کنسول‌های نسل هفتمی و همچنین کامپیوترهای شخصی توسعه پیدا کرد. گان‌گیم بازی خیلی خوب با المان‌های آینده‌نگرانه Binary Domain ترکیب شده بودند و داستان این بازی نیز؛ شما را مدام وسوسه می‌کرد. همچنین جهان بازی نیز خوب از آب در آمده بود و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا Binary Domain یکی از بهترین عناوین شوتر سوم شخصی باشد که شما می‌توانید همین حالا به سراغش بروید.

Spec Ops: The Line


بازی Spec Ops: The Line نه‌تنها یکی از بهترین عناوین حاضر در این لیست است، بلکه یکی از موردعلاقه‌ترین عناوین من نیز محسوب می‌شود. Spec Ops: The Line انتظارات شما را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد و داستانی فوق‌العاده دارد. این بازی تجربه‌ای متفاوت از جنگ است و این رویداد را به نوعی دیگر روایت می‌کند. دقیقا به همین دلیل است که از بازی Spec Ops: The Line به عنوان یکی از جدی‌ترین بازی‌ها در زمینه جنگ یاد می‌شود. این بازی در سال ۲۰۱۲ و با کمک موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۳ توسعه پیدا کرد و دست‌پخت استودیوی آلمانی Yager Development بود و وظیفه انتشارش نیز برعهده استودیوی محبوب ۲K Games بود.

داستان این بازی بدون شک نقطه عطفی برای Spec Ops: The Line بود. گیم‌پلی بازی در حد و اندازه یک عنوان گرید AAA شوتر بود و صداگذاری Spec Ops: The Line نیز؛ فوق‌العاده صورت گرفته بود. به شخصه باور دارم که این بازی بسیار فراتر از یک عنوان ویدیویی بود و Spec Ops: The Line جزو آن دسته از بازی‌هایی است که بد شانسی آن را به این سرنوشت شوم دچار کرد.

Scarface: The World is Yours


بازی جذاب Scarface: The World is Yours یک بازی فوق‌العاده با اقتباس از همین فیلم بود که در سال ۱۹۸۳ با هنرنمایی آل پاچینو اکران شده بود. بنابراین بهتر است که پیش از تجربه بازی دوست داشتنی Scarface: The World is Yours؛ در ابتدا به سراغ فیلم این بازی بروید و سپس این بازی را تجربه کنید. این بازی در سال ۲۰۰۶ برای کنسول‌های نسل ششمی بود که نهایتا در سال ۲۰۰۷ با بهبود گرافیکی برای کنسول‌های نسل هفتمی نیز پورت شد.

همچنین از طرفی نیز؛ طبیعتا همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، داستان Scarface: The World is Yours اقتباسی از فیلمش است. Scarface: The World is Yours یک بازی جهان باز با المان‌های شوتری است که به شما آزادی عمل خوبی را می‌دهند. Scarface: The World is Yours شباهت‌های بسیاری نیز با فرنچایز GTA دارد و برای همین؛ ارزش تجربه کردن را دارد.

Total Overdose: A Gunslinger’s Tale in Mexico


Total Overdose: A Gunslinger’s Tale in Mexico ابدا دوست ندارد که خودش را جدی بگیرد. این بازی مملو شده است از اتفاقات خنده‌داری که قطعا اوقات خوبی را برایتان رقم خواهند زد. این بازی در دوران طلایی کنسول‌های نسل ششمی منتشر شد و یک اقتباس کمدی از دنیای GTA و همچنین عناوین مبارزه‌ای آن دوران بود.

این بازی در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و توانست که به امتیاز متای ۷۱ برسد. امتیازی که شاید در نگاه اول چندان امیدوارکننده نباشد، اما Total Overdose: A Gunslinger’s Tale in Mexico قطعا لایق تجربه کردن است. خط داستانی و جلوه‌های بصری این بازی در آن دوران بسیار جذاب بودند و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا این بازی ارزش تجربه کردن را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.