یک راهنمای کامل؛ برای خرید گوشی هوشمند چقدر باید هزینه کنید؟

این دغدغه برای اکثر کاربران وجود دارد که وقتی برای خرید گوشی هوشمند هزینه‌ای صرف می‌شود، آیا این هزینه با قابلیت‌هایی که گوشی هوشمند دارد، به علاوه‌ی مشخصات فنیِ گوشی مورد نظر متناسب است یا خیر. در این مطلب، به شما کمک می‌کنیم تا متوجه شوید به ازای پولی که می‌دهید، گوشی شما باید چه قابلیت و مشخصات فنی مشخصی را داشته باشد. همچنین در پایان به شما کمک می‌کنیم چه مدل گوشی هوشمند، برای اهداف و کارهای شما مناسب است.

گوشی‌های هوشمند با قیمت‌های متنوعی بر اساس نوع کاربری به سطح بازار روانه می‌شوند. به همین علت، قیمت یک گوشی هوشمند معمولا از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار متغیر است. با این حال، چقدر باید برای یک گوشی هوشمند جدید خرج کنید؟ چه ویژگی‌هایی را می‌توان در هر بازه‌ی قیمتی از گوشی هوشمند انتظار داشت؟ از همه مهمتر، بر اساس نیازهای شما چه میزان هزینه‌ای برای داشتن یک گوشی هوشمند نیاز است؟ در این مطلب، مشخصات و انتظاراتی که از یک گوشی هوشمند باید داشته باشید را در هفت حیطه‌ی قیمت طبقه‌بندی کرده‌ایم. در کنارِ قیمت دلار، معادل ریالیِ هر بخش، به قیمت روزی که این مقاله نوشته می‌شود هم ذکر می‌شود تا مشخصات هر دسته از گوشی‌های هوشمند بر اساس قیمت ریال هم ذکر شود. لازم به ذکر است، به دلیل نوسانات ارزی، بهتر است قیمت دلار مبنای انتخاب خرید گوشی باشد (در زمان نگارش این مقاله، دلار با قیمت ۵۰ هزار تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود).

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۴۵,۲۷۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

۶,۶۹۹,۰۰۰

تومان

قیمت زیر ۱۰۰ دلار (۵ میلیون تومان)؛ مناسب برای کودکان و افراد مسن

خرید گوشی هوشمند

خرید یک گوشی هوشمند زیر ۱۰۰ دلار چندان توصیه نمی‌شود، مگر این‌که شما قرار است برای یک کودک یا فرد مسن یک گوشی هوشمند را خریداری کنید. در این بازه‌ی قیمت، نوآوری خاصی را از گوشی هوشمند نباید انتظار داشته باشید. با این قیمت،‌ صرفا یک گوشی هوشمند خواهید داشت که عملیات اصلی یک گوشی اندروید را اجرا خواهد کرد.

بر این اساس، گوشی‌های زیر دلار معمولا دوربین، باتری و صفحه نمایش به نسبت ضعیفی داشته و همچنین فضای ذخیره‌سازی در این گوشی متوسط خواهد بود. اگر تصمیم دارید که از لحاظ مشخصات فنی و عملکردی با یک گوشی هوشمند بهتری مواجه شوید، بهتر است به سراغِ مورد بعدی در این مطلب بروید. در غیر این صورت، خرید یک گوشی هوشمند زیر ۱۰۰ دلار، یک خرید هوشمندانه نبوده و احتمال تعویض گوشی در آینده‌ی نه چندان دور وجود دارد.

ویژگی‌هایی که از چنین گوشی‌های هوشمندی باید انتظار داشته باشید:

  • دوربین اصلی و سلفی حداقل ۵ مگا پیکسل
  • ۲ گیگابایت رم (RAM)؛ ۱۶ گیگابایت رام (ROM) با جایگاه microSD
  • صفحه نمایش LCD از نوع HD که حاشیه‌ی ضخیمی دارد
  • باتری با ظرفیت حداقل ۲۰۰۰ میلی آمپر
  • بدنه‌ی تمام پلاستیک؛ دارای جک هدفون
  • پورت شارژ میکرو USB

گوشی موبایل نوکیا مدل 5710 XpressAudio دو سیم کارت

۲,۳۵۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل نوکیا مدل 105 - 2019 TA-1174 DS FA دو سیم کارت

۶۳۵,۰۰۰

تومان

قیمت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار (۵ تا ۱۰ میلیون تومان)؛ کاربردی برای عموم کاربران

خرید گوشی هوشمند

مواردی که در بخش اول درباره‌ی گوشی هوشمند ضعیف اطلاق کردیم، در بین گوشی‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار کاملا متفاوت خواهد بود. با خرید گوشی‌ بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ دلار، شما می‌توانید یک گوشی هوشمند به نسبت معقولی را خریداری کنید. در این نوع گوشی‌ها، عمر باتری خوب بوده و فضای کافی برای ذخیره‌سازی وجود دارد. با این اوصاف، همچنان گوشی‌های هوشمند ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار از چند جنبه از نقاط ضعفی رنج می‌برند. برای مثال، عملکرد فنی در این مدل گوشی‌ها همچنان ضعیف است. با این حال، گوشی‌های هوشمند که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار قیمت دارند، صرفا محدود به گشت‌ و گذار در اینترنت، پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی، تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی که گرافیک سبکی دارند می‌خورد. همچنین بسته به نوع گوشی هوشمندی که خریداری می‌کنید، شاید بتوان برای عکاسی نه چندان حرفه‌ای هم روی دوربین گوشی حساب باز کرد.

ویژگی‌هایی که از چنین گوشی‌های هوشمندی باید انتظار داشته باشید:

  • تعبیه‌ی سه دوربین در بدنه‌ی پشت گوشی؛ دوربین اصلی حداقل ۱۲ مگا پیکسل، دوربین جلو ۸ مگا پیکسل؛ قابلیت ضبط ویدیو با نرخ فریم ۳۰ fps با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل
  • ۴ گیگابایت رم؛ ۶۴ گیگابایت رام با جایگاه کارت‌خوان microSD
  • صفحه نمایش LCD از نوع HD؛ شکافِ قطره اشکی
  • باتری حداقل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر؛ شارژ با سیم ۱۵ وات
  • بدنه‌ی تمام پلاستیکی؛ دارای جک هدفون
  • دارای حس‌گر شناسایی اثر انگشت
  • پورت شارژ میکرو USB

گوشی موبایل هوآوی مدل Y9a FRL-L22 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۷,۳۵۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل هوآوی مدل nova Y90 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۹,۰۹۹,۰۰۰

تومان

قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار (۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان)؛ گوشی هوشمند قدرتمندتر و شیک‌تر

خرید گوشی هوشمند

اگر در بحث مشخصات فنی وسواس به خرج دهید و از طرفی دیگر،‌ برای خرید یک گوشی هوشمند از لحاظ مالی با مضیقه روبه‌رو هستید، خرید گوشی هوشمند با قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. با این اوصاف، بهترین تناسب در این حیطه بین قیمت و مشخصات فنی را گوشی‌های شرکت‌های مطرح چینی مثل شیائومی در اختیار دارند. گوشی‌های شرکت سامسونگ هم در این دامنه‌ی قیمت ظاهر جذاب و جالبی دارند، اما اگر می‌خواهید گوشی هوشمندی را تهیه کنید که وسایل جانبی‌اش هم در شرایط فعلی کشور به وفور یافت شود، خرید گوشی هوشمند برند شیائومی به نظر گزینه‌ی معقول‌تری است.

شما با خرید گوشی هوشمند با قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار می‌توانید مشخصات فنی قدرتمندی نسبت به مورد قبل را کسب کنید. همچنین طراحی گوشی هم جذاب‌تر و شیک‌تر خواهد بود.

ویژگی‌هایی که از چنین گوشی‌های هوشمندی باید انتظار داشته باشید:

  • دوربین چهارگانه در قاب پشتی؛ دوربین اصلی ۴۸ مگا پیکسل؛ دوربین جلو ۱۶ مگا پیکسل؛ قابلیت ضبط ویدیو با نرخ فریم ۳۰ fps با کیفیت ۴K
  • ۶ گیگابایت رم؛ ۱۲۸ گیگابایت رام با جایگاه کارت‌خوان microSD
  • صفحه نمایش AMOLED از نوع فول اچ‌دی؛ نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتز؛ دوربین جلویی حالت Punch Hole
  • باتری حداقل ۵۰۰۰ میلی آمپر؛ شارژ‌با سیم ۱۵ وات
  • بدنه‌ی تمام پلاستیک؛ دارای جک هدفون
  • حس‌گر اثر انگشت که در بدنه‌ی پشتی یا در کناره‌ی گوشی تعبیه شده
  • جایگاه شارژ USB-C 2.0

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۰,۲۵۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 4G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۳,۶۰۹,۰۰۰

تومان

قیمت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار (۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان)؛ گوشی هوشمند پرچم‌دار

خرید گوشی هوشمند

خرید گوشی هوشمند با قیمت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار، هیجان‌انگیزترین طبقه‌بندی موجود در این لیست به شمار می‌رود. این نوع محصولات برای افرادی است که دغدغه‌ی بودجه نداشته و با خیال راحت تصمیم دارند یک گوشی هوشمند قدرتمند، زیبا و خوش‌دست را خریداری کنند.

گوشی‌های اندرویدی متنوعی با قیمت بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در سطح بازار به فروش می‌رسند. اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند هستید تا به صورت کاملا حرفه‌ای به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی نشسته یا تصمیم دارید با گوشی هوشمند به انجام کارهای سنگین نظیر ویرایش ویدیوهای رزولوشن بالا بپردازید، پس خرید گوشی هوشمند حداقل ۳۰۰ دلاری برای شما توجیه خواهد داشت.

ویژگی‌هایی که از چنین گوشی‌های هوشمندی باید انتظار داشته باشید:

  • دوربین چهارگانه در قاب پشتی؛ دوربین اصلی ۴۸ مگا پیکسل؛ دوربین جلو ۱۶ مگا پیکسل؛ قابلیت ضبط ویدیو با نرخ فریم ۳۰ fps با کیفیت ۴K
  • ۶ گیگابایت رم؛ ۱۲۸ گیگابایت رام با جایگاه microSD
  • صفحه نمایش AMOLED از نوع فول اچ‌دی؛ نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز؛ دوربین جلویی حالت Punch Hole
  • باتری حداقل ۴۵۰۰ می‌آمپر؛ قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) ۲۵ وات
  • بدنه‌ی آلومینیوم و پلاستیکی؛ فاقد جک هدفون؛ دارای امتیاز IP67
  • وجود حس‌گر اثر انگشت در بخش تحتانی صفحه نمایش
  • جایگاه شارژ USB-C 2.0
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

قیمت بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار (۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان)؛ فراتر از حد انتظار

خرید گوشی هوشمند

در بین گوشی‌های هوشمند که قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار دارند، این دسته از گوشی‌ها از جنبه‌ی مشخصات فنی با مورد قبلی موجود در این لیست تفاوت چشمگیری ندارند. در حقیقت گوشی‌های ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار بیشتر دارای قابلیت‌های جانبی هستند و بر اساس وجود چنین قابلیت‌هایی است که قیمت گوشی‌ها افزایش یافته است.

جدا از بحث عملکرد خیره‌کننده‌ی فنی گوشی‌های این بخش، شما می‌توانید کیفیت ساخت بسیار خوبی را در این نوع گوشی‌ها انتظار داشته باشید. همچنین نمره‌بندی IP68 هم یک برگ برنده‌ی مهم برای فروش هر چه بیشتر چنین گوشی‌های هوشمندی تلقی می‌شود. نمره‌ی IP68 به این معناست که دستگاه مورد نظر در برابر نفوذ خاک و آب مقاوم است. خرید این دسته از گوشی‌های هوشمند صرفا برای افرادی مناسب است که خودشان را خوره و عاشق و دلباخته‌ی تکنولوژی، به خصوص گوشی‌های هوشمند می‌دانند.

ویژگی‌هایی که از چنین گوشی‌های هوشمندی باید انتظار داشته باشید:

  • دوربین چهارگانه در قاب پشتی؛ دوربین اصلی ۶۴ مگا پیکسل؛ دوربین جلو ۳۲ مگا پیکسل؛ قابلیت ضبط ویدیو با نرخ فریم ۳۰ fps با کیفیت ۴K
  • ۸ گیگابایت رم؛ ۱۲۸ گیگابایت رام؛‌ فاقد جایگاه microSD
  • صفحه نمایش AMOLED از نوع فول اچ‌دی؛ نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز؛ دوربین جلویی حالت Punch Hole
  • باتری حداقل ۴۵۰۰ می‌آمپر؛ قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) ۲۵ وات؛ شارژ بی‌سیم
  • بدنه‌ی آلومینیوم و پلاستیکی؛ فاقد جک هدفون؛ دارای امتیاز IP68
  • وجود حس‌گر اثر انگشت در بخش تحتانی صفحه نمایش
  • جایگاه شارژ USB-C 2.0
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

قیمت بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار (۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان)؛ پرچم‌داران واقعی

خرید گوشی هوشمند

با این‌که شما می‌توانید گوشی هوشمند فوق‌العاده قدرتمندی را در دامنه‌ی قیمت کمتر از ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار پیدا کنید، مدرن‌ترین گوشی‌های هوشمند در دامنه قیمت ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار وجود دارند. معمولا رقابت و کل کل بین کاربران عاشق اندروید و آیفون در محصولات هوشمند بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار اوج می‌گیرد.

شما صرفا برای مشخصات فنی و سخت‌افزار قرار نیست چنین هزینه‌ای را صرف کنید، بلکه قابلیت‌های ویژه‌ای را هم قرار است گوشی هوشمند شما پشتیبانی کند. این قابلیت‌ها عبارتند از پشتیبانی از پخش ویدیو با کیفیت ۸K، رزولوشن صفحه نمایش QHD، صفحه نمایش LTPO و قابلیت‌های مدرن‌تری که در این مقاله نمی‌توان به طور کامل به آنها پراخت. چنین گوشی‌های هوشمندی از همه نظر عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توان از لحاظ امنیتی و حفظ حریم خصوصی هم روی قابلیت‌های امنیتی گوشی‌ها حساب باز کرد.

ویژگی‌هایی که از چنین گوشی‌های هوشمندی باید انتظار داشته باشید:

  • دوربین چهارگانه در قاب پشتی؛ دوربین اصلی ۶۴ مگا پیکسل؛ دوربین جلو ۳۲ مگا پیکسل؛ قابلیت ضبط ویدیو با نرخ فریم ۲۴ fps با کیفیت ۸K
  • ۱۲ گیگابایت رم؛ ۲۵۶ گیگابایت رام؛‌ فاقد جایگاه microSD
  • صفحه نمایش AMOLED از نوع فول QHD و LTPO؛ نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز؛ دوربین جلویی حالت Punch Hole
  • باتری حداقل ۴۵۰۰ می‌آمپر؛ قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) ۶۵ وات؛ شارژ بی‌سیم؛ شارژ بی‌سیم معکوس
  • بدنه‌ی آلومینیوم و شیشه‌ای؛ فاقد جک هدفون؛ دارای امتیاز IP68
  • وجود حس‌گر اثر انگشت آلترا سونیک در بخش تحتانی صفحه نمایش یا قابلیت باز کردن قفل صفحه با چهره
  • جایگاه شارژ USB-C 3.2

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۴۵,۲۷۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Mini ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۳۹,۸۰۰,۰۰۰

تومان

قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار (بالاتر از ۵۰ میلیون تومان)؛ لبه‌ی علمِ تکنولوژی گوشی‌های هوشمند

خرید گوشی هوشمند

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی هوشمند در سطح جهان هستید، این مدل گوشی‌ها با قیمت بیشتر از هزار دلار به فروش می‌رسند. شما با خرج چنین هزینه‌ای، به فناوری‌هایی دسترسی پیدا خواهید کرد که شبیهش را در هیچ مدل گوشیِ دیگری قطع به یقین نخواهید دید. دوربین‌های بی‌نظیر، طراحی‌های منحصر به فرد، عملکرد فنی حیرت‌انگیز و همچنین سایر ویژگی‌های تخصص یافته‌ی دیگری را می‌توان در گوشی‌های هوشمند بالای هزار دلار مشاهده کرد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Pro دو سیم‌ کارت ظرفیت 1 ترابایت و 6 گیگابایت رم  - نات اکتیو

توسعه‌دهندگان و سازندگان چنین مدل‌ گوشی‌های هوشمند در تلاش هستند تا عاشقان تکنولوژی از نهایت قدرت فناوری که در گوشی‌ هوشمند تعبیه شده لذت ببرند. برای مثال، فناوری DSLRs در بحث عکاسی در گوشی‌های بالای هزار دلار تعبیه شده است. همچنین در این مدل گوشی‌ها، یک ترابایت حافظه‌ی داخلی وجود دارد. بر همین اساس، کاربر نیاز ندارد تا مدام برای نقل و انتقال اطلاعات از هارد اکسترنال استفاده کند. همچنین قابلیت‌های ظاهری مثل تاشو بودن صفحه نمایش، یکی دیگر از ویژگی‌های شگفت‌انگیزی است که جزء لبه‌ی علم تکنولوژی محسوب می‌شود.

ویژگی‌هایی که از چنین گوشی‌های هوشمندی باید انتظار داشته باشید:

  • دوربین چهارگانه در قاب پشتی؛ دوربین اصلی ۱۰۸ مگا پیکسل؛ دوربین جلو ۳۲ مگا پیکسل؛ قابلیت ضبط ویدیو با نرخ فریم ۲۴ fps با کیفیت ۸K
  • ۱۲ گیگابایت رم؛ ۱ ترابایت رام؛‌ فاقد جایگاه microSD
  • صفحه نمایش AMOLED از نوع فول QHD و LTPO 2.0؛ نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز؛ دوربین جلویی حالت Punch Hole
  • باتری حداقل ۴۵۰۰ می‌آمپر؛ قابلیت شارژ سریع (Fast Charge) ۶۵ وات؛ شارژ بی‌سیم؛ شارژ بی‌سیم معکوس
  • بدنه‌ی آلومینیوم و شیشه‌ای؛ فاقد جک هدفون؛ دارای امتیاز IP68
  • وجود حس‌گر اثر انگشت آلترا سونیک در بخش تحتانی صفحه نمایش یا قابلیت باز کردن قفل صفحه با چهره
  • جایگاه شارژ USB-C 3.2
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

کدام دامنه‌ی قیمت برای خرید گوشی هوشمند به کار شما می‌آید؟

خرید گوشی هوشمند

این‌که دقیقا کدام مدل گوشی هوشمند را باید خریداری کنید، کاملا به نحوه‌ی استفاده از گوشی به طور روزمره برمی‌گردد. این نکته را به خاطر داشته باشید که افزایش مشخصات فنی تنها مولفه‌ای نیست که باید به آن توجه کنید؛ چراکه برای مثال، مشخصات فنیِ گوشی‌های هوشمند برند شیائومی در حد و اندازه‌ی برخی از پرچمداران از رده خارج شدهْ بوده اما قیمت کمتری نسبت به آن مدل‌ها دارند.

یک گوشی هوشمند در حیطه‌ی قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار برای کاربران معمولی و عامه‌پسند کاملا مناسب است

اگر شما یک کاربر عادی هستید، بنابراین خرید یک گوشی بالارده و فوقِ مدرن هیچ صرفه‌ی مالی و عقلانی برای شما ندارد؛ چراکه شما قرار نیست از تمامی قابلیت‌های یک گوشی بالارده به طور روتین استفاده کنید. بنابراین، یک گوشی هوشمند در حیطه‌ی قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار برای کاربران معمولی و عامه‌پسند کاملا مناسب است.

گوشی‌های هوشمند رده‌ی ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار بیشتر برای کاربرانی مناسب است که داشتن یک گوشی با مشخصات فنی عالی و میان‌رده را ترجیح می‌دهند. این دسته از گوشی‌ها برای گیمرها هم مناسب است؛ چراکه دستگاه، علاوه بر داشتن مشخصات فنی ایده‌آل، از جنبه‌ی دارا بودن یک سیستم خنک‌سازی هم در یک سطح عالی قرار دارد.

اگر هم تصمیم دارید دستگاهی را خریداری کنید که تا حداقل هفت الی ۱۰ سال بتواند برای شما یک رفیق و همکارِ بی‌نظیر باشد، خرید گوشی‌های بالاتر از ۷۰۰ دلار را می‌توان توصیه کرد. شاید تنها ایراد چنین محصولاتی را بتوان گران قیمت بودنِ لوازم جانبی‌ دیجیتالی‌اش دانست. روی هم رفته، اکثر کاربران یک جامعه می‌توانند بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارند، یک گوشی هوشمند بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ دلار را خریداری کنند. خرید گوشی بالاتر از ۷۰۰ دلار، بیشتر برای عاشقان دو آتشه‌ی تکنولوژی موبایل کاربرد دارد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - نات اکتیو

۴۵,۲۷۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

۶,۶۹۹,۰۰۰

تومان

منبع: makeuseof

سوال و جواب‌های رایج

یک گوشی هوشمند میان‌رده باید باتری با چه ظرفیتی داشته باشد؟

در حال حاضر، گوشی‌های هوشمند میان‌رده باید باتری با ظرفیت حداقل از ۴۵۰۰ میلی‌آمپر داشته باشند.

برای خرید یک گوشی هوشمند مناسب برای بازی‌های ویدیویی باید چقدر هزینه کرد؟

اگر قرار است خیلی حرفه‌ای به بازی‌های ویدیویی بپردازید، خرید یک گوشی هوشمند با قیمت ۵۰۰ الی ۷۰۰ دلار پیشنهاد می‌شود.

برای خرید یک گوشی هوشمند باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یک گوشی هوشمند را باید بر اساس مشخصات فنی، جنس بدنه و ظرفیت باتری بررسی کرد.

آیا گوشی هوشمند ارزان می‌شوند؟

قیمت گوشی‌های هوشمند وابسته به قیمت ارز به ویژه دلار است. با افزایش یا کاهش قیمت دلار در داخل کشور، قیمت محصولات دیجیتالی به خصوص گوشی هوشمند هم دست خوش تغییر خواهد شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.