یکی از قابلیت‌های شخصی‌سازی iOS 16 در بتای One UI 5 سامسونگ دیده شد

Untitled 2 25

اینطور که به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم گرفته یکی از قابلیت‌های شخصی‌سازی صفحه قفل در iOS 16 را به رابط کاربری One UI 5.0 خود اضافه کند.

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های iOS 16، اضافه شدن یک سری امکانات شخصی‌سازی به آن خصوصا در بخش صفحه قفل است. این سیستم‌عامل چندین سال بود که از لحاظ شخصی‌سازی دست کاربران خود را خیلی باز نمی‌گذاشت اما با iOS 16 این قضیه تا حد زیادی فرق کرده است تا بدین ترتیب در کنار ظاهری جدید و قابلیت‌های جذابی نظیر جزیره پویا در مدل‌های پرو از سری آیفون ۱۴، حس و حال کار با گوشی‌های اپل اندکی جدید شود.

تاکنون اگر شرکتی اندرویدی قصد داشت از یک قابلیت iOS 16 برای گوشی‌های خود الگوبرداری کند، آن قابلیت بدون شک جزیره پویا بود. منظور از جزیره پویا همان حالت دینامیکی و پویا بودن حفره‌های روی نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس است که هنگام دریافت تماس یا پخش موسیقی و دریافت اعلانات گسترش پیدا می‌کند. اما اصلی‌ترین رقیب این شرکت آمریکایی یعنی سامسونگ فعلا تمایلی به این قابلیت نشان نداده اما ظاهرا به یک قابلیت جدید دیگر در iOS 16 علاقه‌مند شده و آن هم شخصی‌سازی صفحه قفل است. به گونه‌ای که تقریبا می‌توانیم بگوییم به طور کلی سامسونگ در این بخش از اپل الگوبرداری کرده است.

طبق گفته‌های یکی از کاربران توییتر با نام Vaibhav Jain، ظاهرا فرایند شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل در گوشی‌های سامسونگ در رابط کاربری One UI 5.0 بسیار شبیه به این کار در iOS 16 خواهد بود. البته رابط کاربری یادشده فعلا در مرحله‌ی بتا قرار دارد و باید دید چه زمانی سامسونگ قصد دارد نسخه‌ی پایدار آن را برای گوشی‌های واجد شرایط خود منتشر کند.

در شخصی‌سازی صفحه قفل گوشی‌های سامسونگ اکنون کاربران بین ۵ نوع شکل مختلفی از نمایش ساعت دسترسی دارند در حالی که در iOS 16 این تعداد به ۸ می‌رسد. وقتی تصویر زمینه‌ای را برای گوشی تنظیم می‌کنید، گوشی به صورت پیش‌فرض یک سری حالت‌های مختلف را در هر دو سیستم‌عامل به شما نمایش می‌دهد که می‌توانید بین آن‌ها یکی را طبق سلیقه‌ی خود انتخاب و شکل ساعت را در آن شخصی‌سازی کند. البته هنوز یک قابلیت در انحصار iOS 16 باقی مانده و آن هم نمایش ویجت در صفحه قفل است. در حالی که در بتای رابط کاربری One UI 5.0 خبری از این قابلیت نیست و کاربران فقط می‌توانند آیکون یک سرویس یا اپلیکیشن خاص را اضافه کنند.

شما می‌توانید در زیر تصاویر مربوط به قابلیت‌های شخصی‌سازی صفحه قفل در iOS 16 اپل و One UI 5.0 سامسونگ را مشاهده و با یکدیگر کنید.

منبع: ۹to5Mac

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.