گوگل می‌خواهد کیفیت تماس در گوشی‌های اندرویدی را بیشتر کند

ezgif 3 01e9148e24

اینطور که به نظر می‌رسد گوگل در تلاش است تا با ارائه‌ی یک آپدیت نرم‌افزاری، کیفیت تماس را در گوشی‌های اندرویدی افزایش دهد.

نخستین نسخه از بتای فصلی اندروید ۱۳ به‌تازگی منتشر شده و در آن شاهد یک قابلیت جدید و جذاب تحت عنوان «clear calling» هستیم. قابلیتی که با هدف بهبود کیفیت تماس در گوشی‌های اندرویدی طراحی شده و با حذف نویزهای پس‌زمینه، تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری را برای کاربران حین مکالمات به ارمغان می‌آورد. میشل رحمان، سردبیر ارشد Esper، نخستین بار این قابلیت را کشف و در توییتر در رابطه نحوه‌ی فعال کردن آن بدون روت کردن گوشی هم توضیحاتی را ارائه داده است.

طبق گفته‌های رحمان، قابلیت clear calling با بسیاری از شبکه‌های موبایل سازگاری دارد ولی در تماس‌هایی که از طریق وای‌فای صورت می‌گیرد کار نمی‌کند. محتوای تماس‌های شما هم برای گوگل ارسال نمی‌شود تا بدین ترتیب خیالتان از بابت امنیت آن آسوده باشد.

گوگل پیش از این گوگل میت را به قابلیت حذف نویز پیشرفته‌ی خود مجهز کرده که با قدرت گرفتن از هوش مصنوعی می‌تواند حتی صدای کلیک صفحه‌کلید، پارس کردن سگ و… را تشخیص داده و آن‌ها را هم حذف کند. اخیرا این شرکت آمریکایی از پیکسل بادز پرو هم با قیمت ۲۰۰ دلار و سیستم حذف نویز پیشرفته رونمایی کرده است. قابلیتی که طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت The Verge، فراتر از آنچه که تصور می‌شده عمل می‌کند. هرچند هنوز از لحاظ کیفیت با هدفون‌های سونی و بوز (Bose) فاصله دارد اما برای شرکتی که به‌تازگی پا به این عرصه گذاشته، قابلیت یادشده با این کیفیت خیلی هم بد نیست.

قابلیت clear calling هنوز به نسخه‌ی رسمی اندروید ۱۳ اضافه نشده و نمی‌دانیم گوگل چه زمانی قصد دارد آن را برای کاربران عرضه کند. باید منتظر ماند و دید طی روزها یا هفته‌های آتی چه خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر می‌شود. اخیرا هم شنیده‌ایم گوگل می‌خواهد یک سری قابلیت‌های جدید را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند و این اتفاق طبق گفته‌های خود این شرکت، چند هفته‌ی دیگر رخ خواهد داد.

منبع: The Verge

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.