گوگل متهم به پرداخت ۳۶۰ میلیون دلار به اکتیویژن برای ایجاد نکردن اپ استور شد

بنابر ادعاهای مطرح شده در یک پرونده دادگاهی جدید، شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت حداقل ۲۴ قرارداد با توسعه دهندگان بزرگ برای عدم رقابت آن‌ها با اپ استور گوگل پلی منعقد کرده و در این شکایت نیز اشاراتی به توافق احتمالی گوگل با اکتیویژن بلیزارد و پرداخت مبلغ ۳۶۰ میلیون دلار در طی سه سال شده است.

در این شکایت آمده که گوگل در سال ۲۰۲۰ با شرکت Riot Games سازنده بازی League of Legends و زیرمجموعه تنسنت به توافق رسیده تا در طول یک سال مبلغ ۳۰ میلیون دلار را به آن‌ها بدهد. با این حال گوگل این شکایت را بی اساس و سرشار از اطلاعات نادرست توصیف کرده است.

این شرکت اذعان کرد که معاملات‌اش با توسعه دهندگان برای رقابت سالم و راضی نگه داشتن آن‌ها بوده است. اکتویژن نیز در پاسخ اظهار کرد که هرگز با گوگل برای باز نکردن استور اپلیکیشن توافقی را انجام نداده است. اکتویژن در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد که گوگل هرگز این شرکت را تحت فشار قرار نداده و از آن‌ها نخواسته که با Google Play رقابت نکنند!

این ناشر مشهور ویدئوگیم همچنین ادعاها Epic Games را نادرست توصیف کرد. Riot game نیز که نام‌اش در این پرونده دادگاهی آمده اذعان کرده که در حال بررسی و مطالعه این پرونده است.

گوگل اکتیویژن اپ استور

Epic Games نیز سال گذشته پرونده مشابه‌ای را علیه اپل در دادگاه اصلی از دست داد و پس از آن پرونده به دادگاه تجدید نظر راه پیدا کرد و انتظار می‌رود در سال آینده میلادی رای نهایی این دادگاه نیز اعلام شود. توافقات گوگل با توسعه دهندگان، بخشی از یک تلاش داخلی است که به عنوان “Project Hug” شناخته می شود و در نسخه‌های قبلی و اولیه شکایت نیز بدون توضیحات دقیق، اشاراتی به آن صورت گرفته بود.

قرارداد اولیه گوگل با اکتیویژن در ژانویه ۲۰۲۰ اعلام شد و بلافاصله اکتیویژن به گوگل اعلام کرد که در نظر دارد با مشارکت Riot Games اپ استور خود را راه‌اندازی کند و گوگل در آن زمان پیش‌بینی کرد که با مهاجرت توسعه‌دهندگان به اپ استورهای دیگر، این شرکت میلیاردها دلار از دست خواهد داد.

شکایت اپیک گیمز بر علیه گوگل نیز در همین خصوص بود و ادعا شده بود که با امضای قرارداد بین گوگل و اکتیویژن، Google برنامه‌های راه‌اندازی استور اکتیویژن را متوقف کرده است. در شکایت دادگاهی جدید نام برخی دیگر از کمپانی‌ها مانند یوبی‌سافت و نینتندو نیز برای همکاری با اپل برای ایجاد نکردن اپ استور آمده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link