گوگل حساب های غیرفعال را پاکسازی می کند

1 Google 3

گوگل قصد دارد حساب های غیرفعال که اکنون دو سال از آخرین فعالیت آنها می گذرد را حذف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به میلیاردها کاربر گوگل در سراسر دنیا، حساب های غیرفعال به زودی تعطیل خواهند شد. به گفته گوگل این اقدام با هدف حفظ امنیت کاربران انجام میگیرد.

طبق گزارش منتشر شده توسط تک کرانچ، گوگل از دسامبر امسال حساب هایی که دو سال از زمان فعالیت آنها گذشته و در این مدت از هیچ کدام از سرویس های این شرکت استفاده نکرده اند را حذف می کند. با این اقدام محتواهای کاربران در بخش های مختلف مانند یوتیوب، ورک اسپیس و فوتوز نیز از بین خواهد رفت.

البته طبق اعلام گوگل قبل از حذف این اکانت ها نوتیفیکیشن هایی برای صاحبان حساب ارسال خواهد شد. همچنین ایندا پاکسازی از حساب های ساخته شده که هرگز استفاده نشدند شروع خواهد شد. البته این سیاست در مورد حساب های تجاری و یا دانشگاه ها و مدرسان اجرا نخواهد شد.

این شرکت تاکنون سیاست های خاصی در مورد عدم حذف اکانت ها اجرایی نکرده است. کاربران تنها با فعالیت هایی مانند. تماشای ویدیو در یوتیوب، دانلود از گوگل پلی، استفاده از حساب گوگل در ورود به اپلیکیشن های مختلف و .. می توانند از حذف حساب جلوگیری کنند.

به گفته گوگل این حساب ها احتمالا به سیستم احراز هویت دو مرحله ای نیز مجهز نیستند. بنابراین بسیار آسیب پذیر هستند. هک کردن این حساب ها نیز ممکن است همراه با سرقت هویت و یا ارسال ایمیل اسپم همراه باشد.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link