گوگل جستجوی تصویر لنز را به صفحه اصلی خود اضافه می‌کند

گوگل جستجوی تصویر لنز خود را مستقیماً به صفحه اصلی خود اضافه کرده که به کاربران امکان می دهد مستقیماً از کادر جستجو به ابزار تشخیص تصویر پیشرفته این شرکت دسترسی داشته باشند.

غول جستجو اولین بار در سال ۲۰۱۷ لنز را به عنوان یکی از ویژگی‌های گوشی‌های پیکسل این شرکت معرفی کرد و از آن زمان آن را در چندین سرویس خود از جمله Google Photos و کروم ادغام کرده است. در ماه آگوست، Google Images در مرورگر وب دسکتاپ به لنز تغییر کرد و همچنین در قسمت جستجوی صفحه نتایج ظاهر شد.

به گفته راجان پاتال ، معاون مهندسی گوگ ، افزودن دکمه لنز در نوار جستجوی صفحه اصلی یک کار قابل توجه است.

پاتال در توییتی که دیروز منتشر کرد می نویسد: “صفحه اصلی گوگل اغلب تغییر نمی کند، اما امروز تغییر کرد.”

او می افزاید: “ما همیشه در تلاش هستیم تا انواع سوالاتی را که می توانید بپرسید گسترش دهیم و نحوه پاسخگویی به آنها را بهبود دهیم.” “اکنون می‌توانید سوالات دیداری را به راحتی بپرسید.”

اگر کاربر به صفحه اصلی گوگل سر بزند، نماد دوربین لنز را در لبه سمت راست کادر جستجوی شرکت به همراه نمادی که کاربران را به «جستجو بر اساس تصویر» تشویق می‌کند، پیدا می‌کند.

هنگامی که کاربر روی دکمه لنز کلیک می کند، صفحه از او می خواهد یک تصویر را آپلود کند یا URL یک تصویر را جایگذاری کند. پس از انجام این کار، کاربر صفحه نتایج گوگل لنز را مشاهده می کند.

در حالی که Google Images کاربران را قادر می‌سازد تا عکس‌های مشابه را جستجو کنند، لنز با ارائه اطلاعاتی در مورد آنچه که گوگل از آن تصویر را درک می‌کند، یک قدم فراتر از آن می‌رود. لنز همچنین می‌تواند گونه‌های گیاهی یا جانوری را شناسایی کند یا اگر محصولی را در تصویر تشخیص دهد، نتایج خرید را تغذیه کند.

کاربران همچنین می‌توانند تصاویر متنی را در جستجوی تصاویر لنز آپلود کنند. سپس لنز آن متن را دیجیتالی می‌کند و اگر به زبان خارجی باشد ترجمه می‌کند.

تصمیم این شرکت برای ادغام ابزارهای جستجوی بصری خود در صفحه اصلی پس از آن گرفته شد که مشخص شد کاربران جوان اکنون به طور فزاینده‌ای برای کشف اطلاعات به جای جستجوی Google به برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک روی می‌آورند .

در ماه ژوئیه، پرابهاکار راگاوان، معاون ارشد گوگل، خاطرنشان کرد که خدمات اصلی گوگل تحت تاثیر  فزاینده رسانه های اجتماعی و ویدئوهای آن به عنوان اولین ایستگاه در مسیر جوانان به سمت اکتشاف قرار گرفته است و ۴۰٪ از کاربران ۱۸ تا ۲۴ ساله به این سمت می روند. مثلا وقتی آنها به دنبال یافتن مکانی برای ناهار خوردن هستند به اینستاگرام و تیک تاک مراجعه می‌کنند تا گوگل.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.