گوشی های آینده سری S سامسونگ با تراشه اورکلاک شده عرضه می‌شوند

برخی از گوشی‌های هوشمند آینده که قرار است با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ جدید عرضه شوند، قبلا در Geekbench قرار گرفته‌اند – برای مثال Galaxy S23، S23+ و S23 Ultra که همگی از محصولات سامسونگ هستند. هنگامی که آنها این کار را انجام دادند، بنچمارک فرکانس‌های زیر را برای سه خوشه گزارش کرد: هسته اصلی ۳.۳۶ گیگاهرتز، هسته‌های عملکردی ۲.۸۰ گیگاهرتز و هسته‌های کارایی ۲.۰۲ گیگاهرتز. اعداد و ارقامی که از اورکلاک بودن تراشه مورد استفاده سامسونگ خبر می‌دهد.

تنها گوشی‌های سامسونگ با فرکانس بالاتر مشاهده شده‌اند

اما این فقط پرچمداران سامسونگ نیستند، بلکه تعداد زیادی از گوشی‌های آینده وجود دارند که از چیپست ۸ نسل ۲ بهره می‌برند. تاکنون بنچمارک‌هایی را از برخی از آنها نیز دیده‌ایم، به عنوان مثال: vivo X90 Pro و iQOO 11. اما اگر کمی دقیق‌تر به آن نگاه کنیم، خواهیم دید که فرکانس هسته Prime در آن‌ها ۳.۱۹ گیگاهرتز ذکر شده است. این مقداری است که کوالکام نیز اعلام کرده است، ۳.۱۸۷۲ گیگاهرتز رقم دقیق داده شده بود. پس چطور گوشی‌های سامسونگ با سرعت کلاک بالاتر از آن، یعنی ۳.۳۶ کار کرده است.

samsung Bennchmark

چند روز پیش بود که اکانت توییتری Ice Universe گفت که نسخه اروپایی گوشی‌های سامسونگ از “نسخه انحصاری با فرکانس بالا” اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده خواهد کرد. با این حال، معیارهایی که تاکنون دیده‌ایم از مدل‌های ایالات متحده آمده است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این چینش سخت افزاری احتمالاً جهانی خواهد بود. اما حالا این افشاگر جزئیات بیشتری را اضافه کرده – هسته CPU Prime در واقع به جای ۳.۲ گیگاهرتز روی ۳.۳۶ گیگاهرتز کلاک خواهد شد. اما همچنین GPU سریعتر کار می‌کند – ۷۱۹ مگاهرتز، از ۶۸۰ مگاهرتز.

Ice Universe

یک نسخه جدید از تراشه‌های AC در راه است

کوالکام گاهی نسخه‌های «AC» را منتشر می‌کند که با ساعت‌های بالاتر از تراشه پایه کار می‌کنند. به عنوان مثال، اسنپدراگون ۸۵۵ دارای شماره مدل SM8150 است، که در نهایت با کد SM8150-AC 855+ شناخته می‌شود که در آن کلاک هسته Prime را از ۲.۸۴ گیگاهرتز به ۲.۹۶ گیگاهرتز افزایش داده‌اند. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز که این هفته معرفی شد SM8550-AB است، بنابراین آن را نیز باید با کد SM8550-AC مشاهده کرد.

مشخص نیست این تراشه که برای سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ تعبیه شده است، اسنپدراگون ۸+ نسل ۲ نامیده خواهد شد یا چیز دیگری، اما به نظر می‌رسد که کوالکام و TSMC فضای کافی برای اورکلاک مناسب پیدا کرده‌اند.

اعداد رسمی منتشر شده از سوی کوالکام ادعا می‌کنند که پردازنده ۸ نسل ۲، تا ۳۵ درصد سریعتر از همتای نسل ۱ خود است و پردازنده گرافیکی آن ۲۵ درصد سریعتر است. با توجه به اورکلاک هر دو، این نسخه جدید تراشه باید حتی باید از ارقام اعلام شده هم سریعتر باشد. با این حال، تشخیص اینکه چقدر سریعتر است، دشوار است، زیرا برای رسیدن به آمار و ارقام دقیق باید تا زمان عرضه این گوشی‌ها منتظر ماند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.