گوشی جدید گوگل با طراحی مشابه پیکسل ۷ پرو در راه است

گوگل اواسط مهر ماه از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دارش یعنی سری پیکسل ۷ متشکل از پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو رونمایی کرد. علاوه بر این شایعات نشان می‌دهند که گوگل در حال توسعه‌ی دو گوشی هوشمند دیگر است. اول باید به پیکسل فولد به عنوان اولین گوشی هوشمند تاشوی این شرکت بزرگ فناوری اشاره کنیم که گمانه‌زنی‌ها در مورد آن همچنان وجود دارد و ممکن است در حد شایعه بماند. دیگری گوشی پیکسل ۷a به عنوان مدل اقتصادی سری پیکسل ۷ است که گفته شده به‌زودی روانه‌ بازار خواهد شد. اکنون اما گزارش جدیدی منتشر شده که طبق آن غول موتور جستجو در حال کار روی یک گوشی هوشمند رده‌بالا از سری پیکسل ۷ است که با نام مستعار «G10» از آن یاد می‌شود.

در همین راستا، وب‌سایت ۹۱mobiles با همکاری افشاگری به نام «Kuba Wojciechowski»، اطلاعاتی در مورد گوشی هوشمند آینده گوگل یعنی G10 فاش کرده که طبق آن، این گوشی هوشمند صفحه‌نمایشی با ارتفاع ۱۵۵ میلی‌متر و عرض ۷۱ میلی‌متر خواهد داشت و وضوح تصویر ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که ابعاد نمایشگر این گوشی با پنل ۶.۷ اینچی پیکسل ۷ پرو یکسان است.

گوشی جدید گوگل

علاوه بر این، این گزارش حاکی از آن است که پیکسل G10 طراحی مشابه سری پیکسل ۷ خواهد داشت؛ این یعنی از لبه‌های گرد بهره خواهد برد و همچنین حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی در وسط پنل جلویی تعبیه خواهد شد. این افشاگر در ادامه اعلام کرده که نمایشگر این گوشی هوشمند توسط شرکت BOE، شرکت چینی که نمایشگرهای آیفون‌های اپل را تامین می‌کند، ساخته خواهد شد. این گوشی همچنین دارای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر کوالکام خواهد بود.

در مورد این گوشی هوشمند ناشناس گمانه‌زنی‌های متعددی در رسانه‌های خبری مطرح شده است. برخی منابع می‌گویند که پیکسل G10 می‌تواند نمونه‌ی اولیه پیکسل ۸ پرو باشد که صرفا برای آزمایشات داخلی شرکت گوگل در نظر گرفته شده است. اما دیگر منابع از این گوشی به عنوان گوگل پیکسل ۷ اولترا یاد می‌کنند که در ماه‌های گذشته شایعاتی در مورد آن منتشر شده بود. آن طور که گفته می‌شود که این گوشی هوشمند رده‌بالا از سنسور دوربین IMX787 سونی می‌تواند به عنوان دوربین تله فوتو بهره ببرد.

پیش‌تر یکی از باسابقه‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی «Digital Chat Station» اعلام کرد که پیکسل ۷ اولترا از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین پریسکوپ چند کانونی استفاده می‌کند. ظاهراً این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر ISOCELL GN1  خواهد بود که در سری پیکسل ۷ به انجام وظیفه می‌پردازد. همچنین شنیده شده که این گوشی هوشمند از نمایشگر با رزولوشن ۲K و بدنه‌ی سرامیکی بهره خواهد برد.

گوشی جدید گوگل

در جدیدترین کد منبع مربوط به سری پیکسل ۷ گوگل، دو نام مستعار Felix و Lynx فاش شده که احتمالاً یکی از آن‌ها مربوط به گوشی هوشمند تاشوی گوگل و دیگری مربوط به پیکسل ۷ اولترا یا پیکسل ۷ مینی خواهد بود. طبق گفته‌ی برخی منابع، گوشی تاشو گوگل در حالت کاملا باز به یک نمایشگر ۷٫۶ اینچی تبدیل خواهد شد و از فناوری شیشه فوق‌نازک سامسونگ (UTG) بهره می‌برد. ظاهراً این نمایشگر از فناوری LTPO مبتنی بر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین حداکثر روشنایی این نمایشگر به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد و متوسط روشنایی آن ۸۰۰ نیت است.

در حال حاضر خیلی نمی‌توان به این شایعات دامن زد و باید منتظر خبرهای رسمی از سوی این شرکت باشیم.

منبع: Gizmochina

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.