گور زن مرموزی که در عصر تاریک انگلیس رهبر کلیسا بود!

باستان شناسان گنجینه‌ای را کشف کرده اند که دوره کوتاهی از تاریخ قرون وسطی انگلیس را نشان می‌دهد که در آن سنت‌های بت‌پرستی و مسیحی با هم آمیخته شده بودند و زنان در کلیسا صاحب منصب و قدرت بودند!

این آثار از یک گور ۱۴۰۰ ساله کشف شده اند که در خارج از نورث همپتون انگلستان پیدا شده  و به عنوان برخی از مهم‌ترین یافته های این دوره در نظر گرفته می‌شود.

در ۱۱ آوریل، باستان شناسی به نام Levente-Bence Balázs چیزی را دید که از خاک بیرون زده. یک تاج دو دندانه بود که محل تدفین را پیشنهاد می‌کرد. سپس دو قطعه طلا از زمین بیرون آمد. این آثار به مدت ۱۳۰۰ سال است که نور آفتاب را ندیده بودند.

بالاز، رهبر تیمی متشکل از پنج حفار از موزه باستان شناسی لندن (MOLA)، می‌گوید که این اولین بار در ۱۷ سال باستان‌شناسی‌اش بوده  که او یک مصنوع ساخته شده از فلز گرانبها را پیدا کرد.

تیم او یک گردنبند مجلل ۳۰ تکه‌ای از سکه‌های رومی، گارنت، شیشه و سنگ‌های نیمه قیمتی کشف کردند که تصور می‌شود باارزش‌ترین گردن‌بند در نوع خود است که تاکنون در بریتانیا یافت شده است.

اسکلت پیدا شده به جز چند تکه از مینای دندان تجزیه شده است، اما با توجه به گردنبندها می‌توان جنسبت‌اش را یک زن فرض کرد، آن هم یک زن مرفه یا بلندپایه.

در کنار زن یک صلیب نقره‌ای بزرگ، دو ظرف تزئین شده و یک ظرف مسی به خاک سپرده شد.

صلیب خراب شده بود، اما شکل آن در تصاویر اشعه ایکس که از خاک اطراف قبر گرفته شده بود، قابل مشاهده بود. صلیب با چهره‌های نقره‌ای غیرمعمول انسان تزئین شده بود که از گذر زمان جان سالم به در برده بود.

ترکیب اشیاء موجود در گور نشان می‌دهد که این زن  در حدود سال‌های ۶۳۰ و ۶۷۰ پس از میلاد، جایی که باورهای بت پرستی و مسیحی هنوز در هم آمیخته بودند، زندگی می‌کرد.

ثروت و نمادگرایی اشیاء نشان می‌دهد که این زن یک رهبر ثروتمند مسیحی، مانند رئیس یک صومعه یا یک شاهزاده خانم بوده.

کارشناسان حدس می‌زنند که او باید یکی از اولین زنان بریتانیا بوده باشد که در کلیسا دارای موقعیت قدرت بوده است.

بالاز به گاردین گفت: «این مهم‌ترین مقبره زنانه در اوایل قرون وسطی است که تاکنون در بریتانیا کشف شده است.»

حدود ده‌ها قبر دیگر از زنان با منزلت بالا در انگلیس پیدا شده که برخی از آنها گردنبندهای مشابهی دارند. با این حال، قدمت تعداد کمی از آن مکان‌ها به قبل از قرن هفتم میلاد باز می‌گردد.

با رشد مسیحیت، اشیاء با ارزش مانند گردنبندها کمتر در قبرها گذاشته م‌ شد، زیرا کلیسای اولیه مسیحی با آن مخالفت می‌کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.