گلکسی S23 اولترا در برابر S22 اولترا؛ با چه تغییراتی روبرو می‌شویم؟

با وجود اینکه هنوز چند ماه تا معرفی سری گلکسی S23 فاصله داریم، ولی در مورد این گوشی‌ها اطلاعات زیادی فاش شده و با خیال راحت می‌توانیم به مشخصات آن‌ها بپردازیم. اول از همه باید بگوییم که بعد از سال‌ها اعتراض کاربران بابت استفاده از تراشه‌های اگزینوس، تمام مدل‌های S23 در تمام مناطق جهان با چیپست اسنپدراگون راهی بازار می‌شوند. همچنین قرار است برای گلکسی S23 اولترا از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده شود.

این گوشی هم مانند نسل قبلی از جایگاه مختص قلم S Pen بهره می‌برد. در ادامه این گوشی را از زوایای مختلف با نسل قبلی مقایسه می‌کنیم تا ببینیم آیا ارتقای قابل توجهی برای نسل قبلی به حساب می‌آید.

طراحی و نمایشگر

گلکسی S23 اولترا از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد و بنابراین احتمالا بسیاری از کاربران نمی‌توانند تفاوت بین این دو گوشی را تشخیص دهند. البته در این میان برخی تغییر جزئی عملی شده است. به عنوان مثال در مدل جدید، لبه‌ها اندکی تخت‌تر شده و در این زمینه شباهت زیادی به آیفون‌ها پیدا کرده است.

گلکسی S23 اولترا

هر دو گوشی از گواهی IP68 بهره می‌برند و بنابراین هر دو ضدآب هستند. طبیعتا همچنان خبری از جک هدفون نیست و برای شارژ کردن گوشی باید از پورت USB-C استفاده کنید. این دو گوشی از نمایشگر ۶.۸ اینچی بهره می‌برند که مبتنی بر پنل AMOLED هستند و رزولوشن ۱۴۴۰p و رفرش ریت بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهند.

در این میان احتمالا سامسونگ حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی S23 اولترا را افزایش می‌دهد. برای یادآوری باید بگوییم که نمایشگر S22 اولترا از حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت بهره می‌برد. در زمینه‌ی حسگر اثر انگشت نباید انتظار تغییری را داشته باشیم و بار دیگر از فناوری اولتراسونیک برای این مشخصه استفاده می‌شود.

عملکرد و نرم‌افزار

همانطور که گفتیم، تمام مدل‌های گلکسی S23 اولترا مانند دیگر اعضای این خانواده در بازارهای مختلف با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار خواهند شد. بنابراین حالا تمام کاربران در مناطق مختلف جهان می‌توانند از چیپست اسنپدراگون بهره ببرند که همواره نسبت به رقیب اگزینوس خود حرف بیشتری برای گفتن دارد.

گلکسی S23 اولترا

اگرچه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نسل قبلی مبتنی بر فناوری ساخت ۴ نانومتری هستند، ولی طبیعتا برای نسل جدید باید انتظار بهبود مصرف انرژی و سرعت بالاتر را داشته باشیم. طبق بررسی‌های اولیه، ظاهرا این چیپست در زمینه‌ی تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای می‌تواند حدود ۳۰ درصد سرعت بیشتری به ارمغان بیاورد.

در رابطه با حافظه رم و حافظه داخلی هم مانند نسل قبلی، کاربران می‌توانند بین سه مدل ۸/۱۲۸، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی دست به انتخاب بزنند. بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده‌ی سامسونگ ۴ سال آپدیت اصلی اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کنند. بنابراین گلکسی S23 اولترا هم از این مزیت مهم بهره می‌برد. این در حالی است که بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی در بهترین حالت ۳ سال آپدیت اندروید را دریافت می‌کنند.

دوربین

دوربین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و به همین خاطر شرکت‌ها توجه زیادی به این مشخصه نشان می‌دهند. پرچم‌داران سامسونگ معمولا در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارند و مدل اولترا هم همواره موفق شده در این حوزه توجهات زیادی را جلب کند.

گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا قرار است با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی راهی بازار شود که این یعنی قادر به ثبت جزئیات بسیار بیشتری خواهد بود و بر اساس گزارش‌ها و تصاویر فاش شده، در زمینه‌ی عکسبرداری در محیط‌های کم‌نور و فیلمبرداری هم عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهد. اما سه دوربین دیگر از نظر سخت‌افزاری تفاوتی با نسل قبلی ندارند و فقط می‌توانیم انتظار بهبود نرم‌افزاری برای آن‌ها داشته باشیم. این یعنی بار دیگر با اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری روبرو خواهیم شد.

یکی از افشاگران مشهور اعلام کرده که دوربین گلکسی S23 اولترا از سنسور دارای اندازه‌ی ۱/۱.۳ اینچی بهره می‌برد که اندکی بزرگ‌تری از سنسور ۱/۱.۳۳ اینچی نسل قبلی محسوب می‌شود. همچنین دیافراگم لنز قرار گرفته روی این دوربین F/1.7 است که نسبت به F/1.8 نسل قبلی شاهد دیافراگم بزرگتری هستیم.

Galaxy S23 Ultra 5

همانطور که در تصویر سمت چپ بخش فوقانی می‌توانید ببینید، دوربین گلکسی S23 اولترا از نظر جزئیات نسبت به نسل قبلی (تصویر سمت راست) عملکرد بسیار بهتری دارد و بنابراین به نظر می‌رسد این افزایش رزولوشن صرفا یک ویژگی تبلیغاتی نخواهد بود. در رابطه با ویژگی‌های مربوط به ویدیو هنوز گزارش موثقی منتشر نشده ولی بدون شک در این زمینه حداقل شاهد یک یا چند ویژگی نرم‌افزاری جدید خواهیم بود.

کیفیت صدا

با توجه به اینکه این گوشی از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد، پس از نظر اسپیکرها هم قرار نیست با تغییری روبرو شویم. در نتیجه یک اسپیکر اصلی در بخش اصلی انجام وظیفه خواهد کرد و اسپیکر مکالمه هم به کمک آن می‌آید تا صدای استریو برای کاربران ارائه شود. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، کیفیت صدا در گلگسی S22 اولترا چندان ایدئال نیست. بنابراین امیدواریم سامسونگ برای S23 اولترا این مشکلات را برطرف کند.

عمر باتری و سرعت شارژ

Galaxy S23 Ultra 6

طبق اطلاعات فاش شده، هر دو گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. این روزها بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی از همین ظرفیت برای باتری‌های خود استفاده می‌کنند. با این حال با توجه به اینکه گلکسی S23 اولترا از چیپست کم‌مصرف‌تری استفاده می‌کند، احتمالا عمر باتری آن بیشتر از نسل قبلی خواهد بود ولی در این زمینه نباید انتظار تفاوت چندان زیادی را داشته باشیم.

گفته می‌شود این گوشی هم از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند که البته باید شارژر موردنظر را جداگانه خریداری کنید. همچنین نباید پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی را از قلم بیندازیم.

سخن آخر

در نهایت اگرچه این گوشی از نظر ظاهری با تغییر خاصی روبرو نمی‌شود، ولی استفاده از چیپست بسیار بهتر و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، آن را به گزینه‌ی جذابی تبدیل کرده است. اما در رابطه با اینکه آیا خرید این گوشی برای کاربران S22 اولترا کار عاقلانه‌ای هست یا نه، باید منتظر عرضه‌ی آن بمانیم تا ببینیم آیا سامسونگ موفق شده در زمینه‌ی دوربین و عملکرد ارتقای چشم‌گیری ارائه کند یا نه.

بنابراین اگر اگر فکر می‌کنید ویژگی‌های جدید گلکسی S23 اولترا چندان جذاب نیستند، در حال حاضر با پرداخت حدود ۴۰ میلیون تومان می‌توانید مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی گلکسی S22 اولترا را از دیجی‌کالا خریداری کنید.

خرید گلکسی S22 اولترا از دیجی‌کالا

منبع: PhoneArena

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link