گلکسی اس ۲۳ اولترا : تغییرات اندک، اما در مجموع همچنان جذاب

سامسونگ دیشب از جدیدترین سه گوشی هوشمند پرچمدار خود در رویداد سالانه Unpacked خود در سانفرانسیسکو رونمایی کرد. آنها گلکسی اس ۲۳ اولترا و  گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ بودند.

طبق حدس و شنیده‌های قبلی، اینها عمدتاً به‌روزرسانی‌های تکراری مدل‌های قبلی بودند، اگرچه برخی از تفاوت‌های کلیدی برجسته بودند و نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت.

سامسونگ همچنین با تجهیز یک حسگر تصویر جدید سعی کرد قلب عکاس‌ها را به دست آورد، به خصوص عکاسان خیابانی را.

سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا یک اس ۲۲ اولترا پردازنده به روز شده، سنسور دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید دارد. قلم S Pen داخلی طبق معمول آن را جذاب می‌کند. خوشبختانه قیمت آن زیاد نشده: ۱۱۹۹.۹۹ دلارقیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن است.

دوربین با وضوح بالا داستان بزرگ S23 Ultra است که امسال از ۱۰۸ مگاپیکسل به ۲۰۰ مگاپیکسل جهش کرده. البته این بدان معنا نیست که با آن عکس های ۲۰۰ مگاپیکسلی بگیرید. این دوربین در بیشتر مواقع، ۱۶ پیکسل را در کنار هم قرار می‌دهد تا جمع‌آوری نور را بهبود بخشد و یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت خوب بیرون بدهد. اما شما می‌توانید یک عکس ۲۰۰ یا ۵۰ مگاپیکسلی بگیرید، اما اکثر ما از عکس‌های خود چاپ نمی‌گیریم و به چنین وضوحی نیاز نداریم. سامسونگ همچنین ادعا می کند که لرزشگیر اپتیکال دوربین اصلی امسال قوی‌تر است و لرزش ۳ درجه را  اصلاح می‌کند.

سه دوربین پشتی دیگر بدون تغییر باقی می مانند: یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض یا اولتراواید، به علاوه یک لنز تله فوتو با زوم ۳ برابری و یک تله فوتو با زوم ۱۰ برابری که این دو ۱۰ مگاپیکسلی هستند.

دوربین سلفی گوشی جدید ۱۲ مگاپیکسلی است که نسبت به S22 Ultraبا  ۴۰ مگاپیکسل دوربین سلفی کاهش یافته است.

مشخصات صفحه نمایش خام S23 Ultra بدون تغییر مانده. هنوز هم یک OLED بزرگ ۶.۸ اینچی با بالاترین نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۴۴۰p است. اما چند تغییر ظریف وجود دارد که نمی توانید در ظاهر آنها را ببینید. اولین مورد این است که خود نمایشگر دارای مصرف باطری کارآمدتری شده. صفحه نمایش همچنین برای مشاهده در نور بسیار روشن بهینه شده، اما فراتر از آن اکنون با طیف وسیع تری از شرایط نوری در طول روز سازگار است.

عمر باتری یک نقطه قوت در S22 Ultra است. اما چیپست باتری کارآمدتر امسال – یک اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اورکلاک شده در همه مدل ها، آمریکایی و جهانی – به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند. این چیپست به طور خاص برای سامسونگ تنظیم شده است.

یک پردازنده گرافیکی ارتقا یافته هم عملکرد بالاتر و هم کارایی باتری بهتری دارد. این چیپست همچنین دارای حداکثر سرعت ۳.۳۶ گیگاهرتز است.

S23 Ultra همچنین دارای یک بازطراحی بیرونی بسیار جزئی است. لبه‌های بلند گوشی کمی انحنای کمتری دارند، بنابراین وقتی دستگاه را در دست می‌گیرید، سطح صاف بیشتری برای گرفتن گوشی وجود دارد. انحنای پنل پشتی و صفحه نمایش در اطراف طرفین نیز کمی کمتر است.

پس گوشی کمی جعبه‌‌ای به نظر می‌رسد و در در دست کمی بهتر به نظر می‌رسد.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و آب، و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم بسته به پیکربندی ویژگی دیگر اس ۲۳ اولترا هستند.

گزینه‌های رنگی امسال شامل مشکی فانتوم، اسطوخودوسی، سبز و کرم هستند و رنگ کرم آن واقعا جالب به نظر می‌رسد.

S23 Ultra امروز برای پیش‌سفارش آماده است و ارسال آن از ۱۷ فوریه آغاز می‌شود.

سامسونگ رویکرد سخت‌افزاری «بیشتر و بیشتر» را در اولترا دنبال می‌کند و یکی از گران‌ترین گوشی‌هایی است که می‌توانید در حال حاضر بخرید.

در حالی که آیفون ۱۴ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار شروع می شود اما لولترا با مجموعه ای از دوربین‌ها را برای پوشش فواصل کانونی و نیازهای مختلف ارائه می‌شود.

یک سنسور تصویر فوق العاده جدید

سامسونگ جدیدترین سنسور تصویر ISOCELL HP2 دویست مگاپیکسلی خود را قبل از این رونمایی معرفی کرد که به یاری آن، عکاسی در شب و نور کم به مرحله جدیدی می‌رود. چیزی که از آن با نام Nightography هم یاد شده، دیدن اینکه چگونه این گوشی تحت چنین شرایطی عکس می گیرد جالب خواهد بود.

سنسور HP2 از Tetra 2 Pixel Binning یا ۴×۴ Pixel Bining استفاده می‌کند تا نحوه عکس‌برداری با وضوح‌های مختلف را تغییر دهد. به‌طور پیش‌فرض، ۴×۴ binning در حالت عکس اصلی با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل با ۲.۴ میکرومتر اندازه پیکسل عکس‌برداری می‌کند، اگرچه می‌تواند پیکسل‌ها را در ۲×۲ باینینگ برای عکاسی با ۵۰ مگاپیکسل با ۱.۲ میکرومتر انددازه پیکسل گروه‌بندی کند. برای ۲۰۰ مگاپیکسل کامل، اندازه پیکسل ۰.۶ میکرومتر خواهد بود  هنگامی که ویدیوی ۸K فیلمبرداری می‌کنید، HP2 به ۵۰ مگاپیکسل و ۱.۲ میکرومتر تغییر می‌‌کند.

Expert RAW

سامسونگ همچنین Expert RAW  در برنامه دوربین جاسازی کرده که به کاربر اجازه می‌دهد با ۵۰ مگاپیکسل عکاسی کند، که پیشرفت بزرگی نسبت به محدودیت ۱۲ مگاپیکسلی Galaxy S22 Ultra است. اما S23 Ultra عکس RAW با وضوح ۲۰۰ مگاپیکسلی نمی‌دهد.

نوردهی چندگانه یکی دیگر از پیشرفت‌ها است. این به کاربر امکان می‌دهد چندین عکس بگیرید و آنها را روی هم قرار دهید. با حداکثر نه عکس، در حالت عکاسی پیوسته یا دستی این کار می‌تواند انجام شود. پس می‌توان یک سوژه را در یک حرکت پیوسته ثبت کرد یا به صورت دستی از صحنه های مختلف و عناصر لایه‌ای از روی یکدیگر در تیرگی‌های مختلف عکس بگیرید.

هر سه گوشی جدید با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ همراه با قدرت گرافیکی پیشرفته و یک سیستم خنک‌کننده کار می‌کنند تا گوشی‌ها در بازی موبایلی کم نیاورند.

میزان رم انتخابی ۸ یا ۱۲ گیگابایت است. ظرفیت حافظه گوشی هم ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت است.

باتری S23 Ultra همچنان ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت میلی آمپر ساعت است، در حالی که هر یک از دو گوشی دیگر به ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت (S23+) و ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت (S23) ارتقا یافته‌اند.

قیمت گلکسی S23 از ۷۹۹ دلار و S23+ از ۹۹۹ دلار شروع می شود. قیمت S23 Ultra از ۱۱۹۹ دلار شروع می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.