گزارش مالی سه ماهه سوم شیائومی کاهش درآمد ها را نشان می دهد

شیائومی تحلیل مالی سه ماهه سوم خود را منتشر کرد، گزارشی که اعداد در آن کاهش قابل توجهی در درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهند. درآمد برای دوره ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۲ (تیر-شهریور) ۷۰.۵ میلیارد یوان بود که فقط ۱۰ میلیارد دلار می‌شود. از این مقدار نیز ۵۰.۵ درصد از آنها از بازارهای خارج از کشور بوده است. بنابراین درآمد شیائومی در این دوره زمانی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کمتر بوده است.

سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید و کاهش درآمدهای شیائومی

سود خالص حتی از این هم بیشتر کاهش یافته است. سود خالص سال به سال به ۲.۱ میلیارد یوان (۲۹۴ میلیون دلار) رسیده که یعنی کاهش ۵۹ درصدی. با این حال، بخشی از این امر به دلیل سرمایه‌گذاری ۸۲۹ میلیون یوانی (۱۱۶ میلیون دلار) در کسب‌وکار تازه راه‌اندازی خودروهای برقی و سایر پروژه‌هایی بود که باید در آینده به ثمر بنشینند. همچنین این شرکت نشان داد که سرمایه‌ذاری در تحقیق و توسعه خود را در مقایسه با یک سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داده است که در نتیجه ۴۸ درصد از پرسنل آن در واقع در بخش تحقیق و توسعه کار می‌کنند که در نوع خود جالب است.

Xiaomis Q3 financial report

افزایش کاربران رابط کاربری MIUI در سطح جهان

تعداد کاربران شیائومی در دنیای MIUI به ۵۶۴ میلیون نفر رسید که ۷۸.۱ میلیون بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است – افزایش سالانه ۱۶ درصدی. جالب اینجاست که تنها ۱۴۱ میلیون از آنها (حدود ۲۵ درصد) در چین هستند.

شیائومی در سه ماهه سوم ۲۰۲۲، ۴۰.۵ میلیون گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرد و در حالی که جایگاه سوم خود را در جهان حفظ کرد، فروش سالانه ۷.۸ درصد کاهش یافت و درآمد آن ۱۱.۱ درصد کاهش یافت. شیائومی یکی از دلایل آن را «نفوذهای اقتصادی کلان جهانی» عنوان کرد، اگرچه تلاش‌های تبلیغاتی در بازارهای خارج از کشور را نیز افزایش داد.

Xiaomis Q3 financial report 02

همکاری با اپراتورها راهکاری مناسب برای افزایش فروش

شیائومی در بازار اروپا به مقام دوم، در اسپانیا به مقام اول و در ایتالیا و فرانسه به مقام دوم دست یافت. با نگاهی به مناطق وسیع تر، شیائومی به راحتی در رتبه سوم آمریکای لاتین و آفریقا قرار دارد.

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در چین برای انطباق با مشتریان اروپایی و ترجیحات آنها برای خرید گوشی‌های هوشمند از طریق اپراتورها، به جای رفتن به فروشگاه‌های الکترونیکی شخص ثالث تلاش می‌کنند. شیائومی فاش کرد که ۱۹.۹ درصد از تلفن‌های خود را از طریق کانال‌های اپراتور انتقال داده است که ۱.۷ درصد بیشتر از دوازده ماه پیش است. به طور مشابه، در آمریکای لاتین، ۱۶٪ از تلفن‌ها از طریق اپراتورها، افزایش ۱.۵٪ رسید.

Xiaomis Q3 financial report 03

اما در نهایت این شرکت در یک بیانیه مطبوعاتی رسمی اعلام کرد که شیائومی همچنان قوی است و مدل تجاری انعطاف پذیر خود را نشان می‌دهد. شیائومی به طور مشابه در سه ماهه آینده، درست در فصل تعطیلات، علیرغم بادهای مخالف خارجی و عدم قطعیت اقتصاد کلان، به تلاش خود ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.