گام مدیریت شهری شیراز در راستای غنای فرهنگی شهر ادبی جهان

مدیریت شهری در دومین جلسه طرح عملیاتی ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی در دومین روز از سال جدید که میزبان امیراسماعیل آذر، چهره برجسته ادبی بود، گام بلندی را در راستای پروژه کلان “شیراز، شهر فرهنگ شهروندی” و غنای فرهنگی این شهر ادبی جهان برداشت.

به گزارش سیناپرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مدیریت شهری در دومین جلسه طرح عملیاتی ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی در دومین روز از سال جدید که میزبان امیراسماعیل آذر، چهره برجسته ادبی بود، گام بلندی را در راستای پروژه کلان “شیراز، شهر فرهنگ شهروندی” و غنای فرهنگی این شهر ادبی جهان برداشت.

شهردار شیراز در این جلسه با تبریک سال نو که جمعی از هنرمندان شاعر دانش‌آموز نوجوان و جمعی از مسوولان آموزش‌وپرورش فارس نیز حضور داشتند، اظهار کرد: با بهره‌گیری از فرهنگ و غنای ادبی و سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی گام‌های استوارتری برمی‌داریم.

محمدحسن اسدی با تصریح بر ظرفیت‌های غنی فرهنگ و ادبی که در این شهر وجود دارد، بر تلاش برای شکوفایی ظرفیت‌های بالقوه با مشارکت شهروندان و به‌ویژه توان کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

رئیس کمیته مسجد و محله محوری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه به تبیین اقدامات انجام‌شده در راستای پیشرفت فرهنگ شهروندی با استفاده از ظرفیت محلات و آموزش‌وپرورش پرداخت.

محمدرضا هاجری تلاش برای ایجاد فرهنگسرای تعزیه، تشکیل انجمن‌های ادبی و طرح کودکستان‌های ادبی در سطح مناطق را ازجمله این اقدامات برشمرد و ایجاد نمایش و تئاتر از شعر برای ارتقای غنای فرهنگی را از دیگر فعالیت‌های این پروژه بزرگ عملیاتی دانست.

امیراسماعیل آذر، چهره برجسته شعر و ادب فارسی که به‌عنوان محور اجرای طرح بزرگ عملیاتی ترویج و توسعه فرهنگ شهروندی میهمان شهردار کلان‌شهر شیراز بود، با تصریح بر استعدادهای بسیاری که در این کلان‌شهر وجود دارد، بر شکوفایی آن‌ها با استفاده از ادبیات فاخر و فرهنگ غنی پارسی تأکید کرد.

این چهره ادبی معاصر با برشمردن ویژگی‌های زبان پارسی و شاعران فاخری همچون حافظ و سعدی که از برجستگان این زبان هستند، تصریح کرد: با همکاری مدیریت شهری و مردم فرهنگ‌دوست می‌توان در راستای غنابخشی فرهنگی و ادبی در شهر حافظ و سعدی گام برداشت و این سرمایه فرهنگی را ترویج داد.

انتهای پیام

گزارش: فتانه حق پرست

نوشته گام مدیریت شهری شیراز در راستای غنای فرهنگی شهر ادبی جهان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.