کوالکام در حال آماده‌سازی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ است

Snapdragon

یکی از افشاگران ساعاتی قبل اطلاعات جدیدی را در مورد جدیدترین تراشه‌ی میان‌رده‌ی کوالکام به نام اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ لو داد. البته هنوز منابع مختلف این نام را تایید نکرده‌اند ولی با توجه به شباهت زیاد به مدل معمولی همین تراشه، به احتمال زیاد این تراشه تحت همین عنوان معرفی خواهد شد.

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ مانند مدل معمولی از پردازنده‌ی مبتنی بر سه بخش استفاده می‌کند اما در این مدل جدید سرعت هسته‌های اصلی افزایش پیدا کرده و در ضمن شرکت دیگری وظیفه‌ی ساخت آن را بر عهده گرفته است. برای مقایسه باید بگوییم که هسته‌ی اصلی Cortex-A710 موجود در اسنپدراگون ۷ نسل ۱ سرعت ۲.۴ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد و سه هسته‌ی Cortex-A710 با سرعت ۲.۳۶ گیگاهرتز انجام وظیفه می‌کنند. در نهایت باید به سرعت ۱.۸ گیگاهرتزی ۴ هسته‌ی Cortex-A510 اشاره کنیم.

از طرف دیگر، هسته‌‌های اصلی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۱ سرعت بالاتر از ۲.۴ گیگاهرتز را ارائه می‌دهند ولی عدد دقیق آن فاش نشده است. اما هسته‌های کم‌مصرف موجود در این تراشه همچنان مبتنی بر سرعت ۱.۸ گیگاهرتز هستند. ظاهرا به جای استفاده از خط تولید سامسونگ، کوالکام تصمیم گرفته مانند تراشه‌های پرچم‌دار این شرکت، برای این تراشه میان‌رده هم از خط تولید TSMC استفاده کند. بنابراین تراشه‌ی موردنظر مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC خواهد بود.

با توجه به اینکه معمولا تراشه‌های ساخت TSMC عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌های تولید شده توسط سامسونگ ارائه می‌کنند، پس بدون شک این تراشه نسبت به مدل معمولی عملکرد بسیار بهتری به ارمغان می‌آورد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کوالکام حدود ۴۰ روز دیگر از این تراشه به همراه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رونمایی خواهد کرد.

منبع: notebookcheck

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link