کنسول ROG Ally کنسول‌های PS3 و PSP و Xbox 360 را شبیه سازی می‌کند

ASUS ROG ALLY HERO BANNER 1200x590 1

اینطور که به نظر می‌رسد، کنسول دستی ROG Ally شرکت ایسوس تنها یک کنسول دستی ویندوزی ساده نیست و می‌تواند دیگر کنسول‌های بازی را هم شبیه سازی کند.

قابلیت شبیه سازی کنسول ROG Ally

پردازشگر Ryzen Z1 که در کنسول دستی ROG Ally استفاده شده، از دستورات AVX512 پشتیبانی می‌کند. این یعنی بسیاری از موتورهای شبیه سازی می‌توانند از اکستندرهای برداری ۲۵۶ بیتی SIMD روی این پردازشگرها بهره ببرند. این دستورها قابلیت‌های دستورات ۲۵۶ بیتی را با معرفی تنظیمات پیشرفته‌ای نظیر تبدیل داده، عملیات‌های پراکنده و یا عملیات‌های جایگشتی توسعه می‌دهند. روش‌های محاسباتی این چنینی معمولاً توسط شبیه سازها استفاده می‌شوند و پشتیبانی پردازشگرهای Z1 از دستورات AVX512، پتانسیل شبیه سازی را بالاتر می‌برد.

یکی از بررسی کنندگان کنسول ROG Ally به نام ETA Prime توانسته قابلیت شبیه سازی این کنسول را نیز بررسی کند. اینطور که این بررسی‌کننده گفته، این کنسول به راحتی می‌تواند تمام پلتفرم‌های رایج را شبیه‌سازی کند. از آن‌جا که توان پردازشی این کنسول از اثر این پلتفرم‌های قدیمی بیشتر است، کیفیت شبیه‌سازی روی آن از خود پلتفرم‌ها و کنسول‌های قدیمی بالاتر است.

بازی‌های کنسول PS3 جزو سخت‌ترین بازی‌ها برای شبیه سازی هستند ولی کنسول دستی ROG Ally می‌تواند آن‌ها را هم بدون مشکل شبیه سازی کند. این کنسول می‌تواند بازی God of War را در رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ فریم ۵۰-۶۰ اجرا کند، اما در این حال بین ۲۵-۳۰ وات توان نیز مصرف می‌کند. البته امکان قفل کردن نرخ فریم بازی‌ها روی ۳۰ نیز وجود دارد و در این صورت، مصرف انرژی دستگاه بین ۷ تا ۱۵ وات خواهد بود.

این کنسول قابلیت شبیه سازی بازی‌های پلی استیشن ۳ (RPCS3)، نینتندو سوییچ (YUZU)، ایکس باکس ۳۶۰ (CXBX) و دیگر کنسول‌های قدیمی را دارد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link