کمک ۴۵۰ میلیون دلاری به اپل و فعال کردن پیامک ماهواره ای

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شرکتی به بزرگی اپل تصمیم داشت تا سرویس پیامک ماهواره‌ای خود را در ماه آینده فعال کند و دلیل‌ش فقط و فقط رسیدن منابع مالی کافی بوده. اما اکنون با کمک مالی ۴۵۰ میلیون دلاری شرکت Globalstar (یک سرویس ماهواره‌ای مستقر در ایالات متحده)، کمک بزرگی به اپل و فعال کردن پیامک ماهواره ای در آمریکا کرده است. حالا که SOS اضطراری اپل از طریق ویژگی Satellite فعال شده است، این ویژگی در اواخر این ماه برای گوشی‌های سری آیفون ۱۴ ارائه می‌شود.

داستان اپل و فعال کردن پیامک ماهواره ای

تاقبل از این ماجرا، این بودجه از طریق صندوق تولید پیشرفته اپل تامین می‌شد و برای پیشرفت‌های تحقیقاتی و منابع حیاتی در شبکه ماهواره‌ای شرکت گلوبال استار و ایستگاه‌های زمینی اختصاص می‌یابد. این ایستگاه‌ها با آنتن‌های پرقدرتی ساخته شده‌اند که توسط شرکت Cobham Satcom در کالیفرنیا ساخته‌ شده‌اند. تمام این‌ها در حالی است که حدود ۳۰۰ کارمند در Globalstar از سرویس جدید پشتیبانی خواهند کرد.

کمک 450 میلیون دلاری به اپل و فعال کردن پیامک ماهواره ای

این سرویس از طیف باندهای L و S استفاده خواهد کرد که به طور خاص برای خدمات ماهواره‌ای سیار توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی ITU تنظیم شده است. هنگامی که یک آیفون ۱۴ درخواست ماهواره‌ای می‌کند، پیام توسط یکی از ۲۴ ماهواره Globalstar در مدار پایین زمین دریافت می‌شود، سپس پیام را به یک ایستگاه زمینی اختصاصی ارسال می‌کند، که آن را به خدمات اضطراری هدایت می‌کند.

سرویس پیامک SOS اضطراری اپل از اواخر این ماه در ایالات متحده و کانادا راه‌اندازی خواهد شد. هرچند که استفاده از این سرویس در ۲ سال اول رایگان است اما پس از آن به اشتراک پولی نیاز دارید. نکته جالب‌تر ماجرا آنجاست که هنوز قیمت موردنظر اپل برای این سرویس تایید نشده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link