کشف روستای باستانی ۳ هزار ساله در چین

تیمی از باستان شناسان چینی در کاوش های جدید خود ، ویرانه های روستایی با قدمت بیش از ۳ هزار  سال را در استان هبی واقع در در شمال چین پیدا کرده اند. در این روستا علاوه بر بقایای معماری، آثار و سفالینه های باستانی و اشیا متعدد و ارزشمندی نیز شناسایی شده است.

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان چینی یکی از روستا های باستانی این کشور را شناسایی کردند. این سایت باستانی در نزدیکی دهکده فعلی ژائوائو و شهر ووآن قرار داشته و حدود ۲۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد. مطالعات انجام شده نشان می دهد روستای فوق در اواسط سلسله شانگ (۱۶۰۰-۱۰۴۶  قبل از میلاد) ساخته شده و مورد استفاده قرار داشت. در این روستای متوسط، باستان شناسان ویرانه و بقیایی از تاسیسات مختلف از جمله جاده، خندق، کوره های سفالگری، آبراهه ها، سرداب ها و ردیف خانه های منظم را یافته اند.

باستان شناسان همچنین طی این حفاری انواع سرامیک، ظروف سفالی، سنجاق موی استخوانی حکاکی شده و قطعات لاک لاک پشت را که برای پیشگویی استفاده می شود، کشف کرده اند. علاوه بر این، یک سیستم گرمایشی در داخل هر یک از خانه‌ ها پیدا شد که گمان می ‌رود نمونه اولیه کانگ سنتی چینی یا سکوی خواب خشتی قابل گرمایش باشد.

به گفته مقامات دولت چین، این دهکده در حالی کشف شد که باستان شناسان بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ در حال انجام عملیات حفاری در خرابه های ژائوئو بودند. به گفته وی شوگوانگ، رئیس بخش تحقیقات باستان شناسی سلسله های شانگ و ژو در موسسه آثار فرهنگی و باستان شناسی استان هبی، این روستا ممکن است در آن زمان پایتخت یک قبیله یا حاکم محلی باشد.

Untitled 9

به گزارش سیناپرس، وی در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد که چیدمان ویرانه‌ های دهکده معقول است. یافته های باستان شناسی پنجره ای جدید به نحوه زندگی مردم چین در ۳ هزار سال پیش باز کرده و در حالی که سیستم گرمایش شناسایی شده در این خانه ها می ‌تواند به محققان کمک کند تا تغییرات محیط را در اواسط سلسله شانگ و همچنین اقدامات انجام شده در شمال چین برای کمک به گرم نگه داشتن را درک کنند، باستان شناسان در حال بررسی سایر اشیا کشف شده در این حفاری هستند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: english.news.cn

نوشته کشف روستای باستانی ۳ هزار ساله در چین اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link