کره‌ای‌ها به خاطر بازی آیفون را به گوشی‌های سامسونگ ترجیح می‌دهند

اینطور که به نظر می‌رسد، یک شایعه درباره‌ی بازی باعث شده که برخی از کاربران کره‌ای تمایل خود به خرید گوشی‌های سامسونگ را از دست داده و به دنبال خرید آیفون باشند.

سامسونگ اگرچه برندی محبوب در اکثر بازارهای جهان است اما در کشور خود یعنی کره‌ی جنوبی کاربران بسیار وفاداری دارد. از آن‌جایی که سامسونگ در زمینه‌ی نوآوری یکی از بهترین شرکت‌های جهان است، کاربران کره‌ای حمایت کردن از تولیدات داخلی را به نوعی افتخار خود می‌دانند. به همین خاطر هم هست که این شرکت در بازار کره با اختلاف چشمگیری در صدر قرار دارد.

اما اوایل امسال بود که وفاداری مشتریان کره‌ای با خیانت سامسونگ پاسخ داده شد. یک ویدیوی جالب از منبعی کره‌ای به نمایش در آمده که در آن به سرویس بهینه‌ساز بازی سامسونگ اشاره شده است. همان سرویسی که چند ماه پیش شنیده بودیم عملکرد گوشی‌های سامسونگ در انجام بازی را با افت همراه می‌کند تا گوشی داغ نشود. البته حتی در این حالت هم به خاطر عدم بهینه بودن تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱، عملکرد گوشی‌ها بعد از گذشت مدتی با افتی قابل توجه همراه می‌شد.

اوایل امسال بود که شنیدیم سامسونگ یک سیستم بهینه‌ساز بازی تحت عنوان GOS دارد که قدرت گوشی را بعد از گذشت چند دقیقه در انجام بیش از ۱۰ هزار اپلیکیشن و بازی کاهش می‌دهد. هدف از وجود این قابلیت این بوده که از مصرف بیش از حد پردازنده و گرافیک جلوگیری شود تا گوشی داغ نکند و در مصرف باتری هم صرفه‌جویی شود. چون هرچه گوشی بیشتر داغ کند، تحت فشار سنگین باشد و از منابع سخت‌افزاری خود هم به طور کامل استفاده کند، شارژ باتری خیلی زودتر به اتمام می‌رسد.

سامسونگ آیفون بازی

اما موضوع زمانی به ضرر سامسونگ تمام شد که فهمیدیم در بین این ۱۰ هزار اپلیکیشن و بازی که حتی یوتیوب را هم شامل می‌شد، خبری از نرم‌افزارهای بنچمارک نبود. این یعنی وقتی از گوشی‌های سامسونگ بنچمارک گرفته می‌شد، گوشی‌ها با تمام قدرت خود تست را پشت سر می‌گذاشتند تا امتیاز بالاتری کسب کنند ولی در عمل اوضاع فرق می‌کرد. سامسونگ بعدها آپدیتی را هم برای کاربران منتشر کرد که به آن‌ها اجازه می‌داد GOS را غیرفعال کنند تا گوشی از تمام توان خود در بازی‌ها و اجرای اپلیکیشن‌ها بهره ببرد که ظاهرا برای برخی از کاربران کافی نبوده است. چون اکثر گیمرها جوانان هستند و فکر می‌کنند چون دست سامسونگ رو شده این شرکت اقدام به رفع مشکل کرده است.

یک فرد کره‌ای که در یوتیوب هم فعالیت می‌کند از شهروندان مختلف این کشور پرسید که از چه گوشی استفاده می‌کنند و آیا گوشی‌های سامسونگ را به آیفون ترجیح می‌دهند یا خیر. یکی از مردم کره در این مصاحبه‌ی خیابانی گفته که میم‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر از گوشی‌های سامسونگ به‌جای آیفون استفاده کنید، یعنی خیلی باکلاس نیستید. یک فرد دیگر هم دوربین را عامل برتری آیفون‌ها تلقی کرد. یکی از افراد هم که اتفاقا در حال رفتن به فروشگاه اپل بود به GOS به عنوان علت مهاجرت از سامسونگ به آیفون اشاره کرد. او در ویدیوی خود به این موضوع هم اشاره کرد که درصد افراد چهل‌ساله‌ای (تا ۵۰ سال) که از گوشی‌های سامسونگ به آیفون کوچ کرده‌اند طی چند سال اخیر رشدی دو رقمی داشته است.

سخت است بگوییم چند نفر از کاربران کره‌ای آیفون را به خاطر بازی یا هر دلیل دیگری به سامسونگ ترجیح می‌دهند و این مصاحبه هم قطعا نشان‌دهنده‌ی این نیست که حکومت سامسونگ بر بازار کره پایان یافته، چون رابطه‌ای که سامسونگ با شرکت‌های مخابراتی دارد در کنار اکوسیستم قدرتمندش می‌توانند دلیل خوبی برای کاربران باشند که گوشی‌های این شرکت را به آیفون ترجیح دهند.

منبع: SamMobile

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link