کاهش ۲۳ درصدی هسته های RTX 4070 نسبت به نسخه RTX 4070 Ti

افشاگر مشهور توییتری kopite7kimi باز هم خبرساز شده و این بار او مشخصات کارت گرافیک آینده انویدیا GeForce RTX 4070 را منتشر کرده و طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده در این راستا همانطور که قبلا نیز مشخص شده این GPU از پردازنده گرافیکی AD104 استفاده خواهد کرد و به نظر می‌رسد تعداد هسته های این پردازنده گرافیکی نسبت به نسخه Ti نزدیک ۲۳ درصد کاهش خواهد داشت و پس از عرضه باید دید عملکرد این پردازنده گرافیکی در عمل چگونه است.

باید خاطرنشان کرد که اطلاعات در خصوص این کارت از یک منبع غیررسمی منتشر شده است. همانطور که انتظار می‌رفت به نظر می‌رسد GPU جدید انویدیا RTX 4070 و مدل  RTX 4070 Ti بر اساس پردازنده گرافیکی AD104 ساخته خواهند شد. با این وجود انویدیا به شدت ۵۸۸۸ هسته CUDA این پردازنده گرافیکی را برای نسخه RTX 4070 کاهش داده که ۲۳ درصد از مجموع هسته‌های نسخه اصلی AD104 محسوب می‌شود.

در همین حال، برد GeForce RTX 4070 انویدیا دارای ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X متصل به GPU با استفاده از یک رابط ۱۹۲ بیتی است که همان پیکربندی حافظه در GeForce RTX 4080 را ارائه می‌دهد. در مورد مصرف انرژی نیز کارت گرافیک RTX 4070 با مصرف ۲۵۰ وات عرضه می‌شود و این ۳۵ وات از نسخه RTX 4070 Ti با TDP 285 وات کمتر است.

هسته RTX 4070

با کاهش تقریبا یک چهارم هسته‌های AD104، کارت گرافیک RTX 4070 احتمالا به طور قابل توجه‌ای کندتر از RTX 4070 Ti خواهد بود. با این وجود انویدیا می‌تواند فرکانس GPU را افزایش دهد تا نبود هسته‌های CUDA را جبران شود. کاهش تعداد هسته‌های فعال CUDA به میزان قابل توجهی تضمین می‌کند که انویدیا تعداد زیادی پردازنده گرافیکی AD104 با عملکرد مناسب در اختیار خواهد داشت تا بردهای گرافیکی GeForce RTX 4070 را بدون انجام باینینگ گسترده (و گران‌قیمت) تامین کنند.

علاوه بر این، از آنجایی که گزارش شده است که GeForce RTX 4070 دارای پیکربندی حافظه مشابه با GeForce RTX 4070 Ti خواهد بود، سازندگان GPU قادر هستند از بردهای مدار چاپی یکسان برای هر دو محصول استفاده کنند که از منظر بهره‌وری تولید نیز کارآمدتر است.

کارت گرافیک‌های GeForce RTX 4080 و RTX 4090 انویدیا بهترین کارت گرافیک‌هایی هستند که امروزه می‌توان خرید، اما این GPU ها با قیمت ۱۱۹۹ و ۱۵۹۹ دلاری برای اکثر مردم بسیار گران هستند. در واقع حتی GeForce RTX 4070 Ti که کاملاً قدرتمند به نظر می‌رسد، با قیمت شایعه شده ۸۹۹ دلاری ارزان نخواهد بود.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link