کاهش موقتی قیمت کارت گرافیک RTX 4080 در آلمان

به تازگی و اینطور که سایت PCGamesHardware گزارش داده، کارت گرافیک GeForce RTX 4080 شرکت Gainward در کشور آلمان کاهش قیمت داشته و در حال حاضر، با قیمتی پائین‌تر از MSRP انویدیا عرضه می‌شود. قیمت اصلی این کارت گرافیک ۱۵۳۹ یورو بوده و تا ۱۴۴۹ یورو کاهش یافته، در حالی که MSRP این کارت گرافیک در اروپا ۱۴۶۹ یورو است.

GEFORCE RTX 4080 SALE

این اتفاق، در حالی افتاده که خریداری کارت گرافیک RTX 4080 به قیمت MSRP در حال حاضر به همان اندازه‌ای غیرممکن است که قانع کردن خریداران برای خرید آن! ارزش خرید این کارت گرافیک در حال حاضر بسیار پائین بوده و قیمت برخی مدل‌های سفارشی آن حتی از MSRP کارت گرافیک RTX 4090 هم بالاتر است.

کارت گرافیکی که درباره کاهش قیمت آن صحبت می‌کنیم از سری Phantom شرکت Gainward بوده و نه سری رده‌بالای Golden Sample. این کارت گرافیک به یک خنک کننده سفارشی مجهز شده، اما فرکانس‌ها و دیگر مشخصات آن، همان مشخصات رفرنس انویدیا هستند. همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، قیمت این کارت گرافیک از یک ماه پیش که عرضه آن آغاز شد تاکنون یک روند کاهشی منظم را تجربه کرده است:

RTX4080 PRICE 850x547 1

کاهش قیمت RTX 4080 – تصمیم دائمی یا تخفیف موقتی؟

اینطور که تحلیل‌ها در کشور آلمان عقیده دارند، کاهش قیمت کارت گرافیک Gainward RTX 4080 Phantom موقتی بوده و یک جور تخفیف با مدت محدود است، اما امیدواریم که صرفاً این گونه نباشد و این اتفاق، آغاز یک رَوَند باشد. میزان کاهش قیمت این کارت گرافیک تنها ۲۰ یورو بوده و استقبال از آن هم بالا نیست و موجودی کارت هنوز به اتمام نرسیده است؛ اما اگر شرکت انویدیا دوست دارد کارت گرافیک RTX 4080 را بفروشد، باید در خصوص قیمت آن تصمیمی بگیرد. تا عرضه کارت گرافیک‌های سری RX 7900 شرکت AMD تنها دو هفته باقیست و شرکت انویدیا در بهترین حالت، تا همین زمان فرصت دارد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.