کاهش قیمت Arc A380 – ارزان‌ترین کارت گرافیک AV1

به تازگی قیمت کارت گرافیک Arc A380 – یکی از کارت گرافیک‌های پائین‌رده اینتل با پشتیبانی از AV1 – به نزدیکی ۱۰۰ دلار رسیده است. این کارت گرافیک ۶ گیگابایت حافظه دارد و در حال حاضر، ارزان‌ترین کارت گرافیک بازار محسوب می‌شود که از انکودر جدید AV1 پشتیبانی می‌کند.

قیمت کارت گرافیک Arc A380، تنها ۱۱۵ دلار

کارت گرافیک Arc A380 اینتل به پردازشگر ACM-G11 Alchemist مجهز شده که ۱۰۲۴ هسته CUDA و ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 دارد. درخشان‌ترین ویژگی این کارت گرافیک اما پشتیبانی از انکودر جدید AV1 است که دارد تبدیل به یک استاندارد در صنعت ویدیو می‌شود. این کارت گرافیک برای اولین بار با قیمت ۱۶۵ دلار در چین و ۱۴۹ دلار در ایالات متحده عرضه شد، اما حالا مدل سفارشی ساخت شرکت GUNNIR این کارت گرافیک روی فروشگاه JD.com تنها با قیمت ۱۱۵ دلار عرضه می‌شود که نسبت به MSRP چین، ۵۰ دلار پائین‌تر است و ۳۵ دلار کمتر از قیمت ایالت متحده محسوب می‌شود.

Intel Arc A380 Graphics Card

کارت گرافیک Arc A380 با این قیمت، ارزان‌ترین کارت گرافیک بازار است که از انکودر AV1 پشتیبانی می‌کند. این کارت گرافیک از نظر عملکرد گیمینگ در حد Radeon RX 6400 شرکت AMD است، اما با این قیمت ۲۰-۳۰ دلار ارزان‌تر از آن است. در ایالات متحده ارزان‌ترین مدل‌های RX 6400 با قیمت حدودی ۱۴۰ دلار عرضه می‌شوند و در کشور چین، ارزان‌ترین نسخه این کارت یک مدل تک‌اسلاته با قیمت ۱۳۰ دلار است. در ایالات متحده، کارت گرافیک ۱۲۰ دلاری ASRock Challenger Arc A380 همچنان از کارت‌های Radeon RX 6400 ارزان‌تر است.

Intel Arc A380 Graphics Card AV1 1456x582.png

همان‌طور که گفتیم، کارت گرافیک Arc A380 از انکودر AV1 پشتیبانی می‌کند. به لطف پشتیبانی از DirectX 12 Ultimate، این کارت از Ray Tracing هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با RT روشن در بازی‌های eSport نظیر LoL و PUBG، در رزولوشن ۱۰۸۰p، بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه خروجی بدهد.

کارت گرافیک Arc A380 اینتل در زمان عرضه عملکرد گیمینگ بسیار نزدیک به کارت گرافیک‌های GTX 1650 و RX 6400 از خودش نشان داده بود. اما از آن زمان و با آپدیت‌های درایوری متعدد اینتل، عملکرد این کارت گرافیک بهبود زیادی نسبت به زمان عرضه پیدا کرده و به خاطر پشتیبانی از انکودر AV1، تبدیل به یک گزینه آینده‌نگرانه در بازار کارت گرافیک‌های اقتصادی شده است.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.