کاهش عملکرد ۴۵ درصدی RTX 4080 در تست Vulkan نسبت به ۴۰۹۰

پردازنده گرافیکی مورد انتظار جدید انویدیا RTX 4080 16GB تقریبا در دسترس قرار گرفته و به تازگی اولین تست و بنچمارک‌های Vulkan آن منتشر شده و به نظر می‌رسد که این کارت گرافیک بسیار ضعیف‌تر از RTX 4090 خواهد بود. این کارت گرافیک برای عرضه در دسترس قرار گرفته و برخی از خرده‌فروشی‌ها نیز بنابر برخی دلایل که کمبود موجودی نیز احتمال شامل می‌شود، قیمت‌های بالایی را برای فروش در نظر گرفته‌اند.

RTX 4080 قرار است در ۱۶ نوامبر، هفته آینده منتشر شود و قیمت اولیه آن نیز به نظر می‌رسد که ۱,۱۹۹ دلار خواهد بود. با نزدیک شدن به زمان عرضه رسمی کارت، سه تست در بنچمارک Geekbench 5 از آن منتشر شده اما بهتر است نسبت به این بنچمارک‌ها تا زمان عرضه رسمی خود GPU مقداری شکاک بود.

RTX 4080 16GB در سه تست بنچمارک Geekbench 5 که شامل CUDA ،OpenCL و Vulkan می‌شود دیده شده و در این آزمایش نیز پردازنده رده بالای AMD Ryzen 9 7950X نیز مشاهده شده است. در تستس CUBA، پردازنده گرافیکی جدید انویدیا امتیاز ۳۰۰,۷۲۸ را کسب کرد که در مقایسه با امتیاز ۴۲۴,۳۰۰ کارت RTX 4090 افت قابل توجه را می‌توان مشاهده کرد.

تست Vulkan RTX 4080

در تست OpenCL نیز کارت ۴۰۸۰ انویدیا توانست امتیاز ۲۴۸,۹۳۲ را بدست آورد که در مقایسه با RTX 4090 و امتیاز ۳۹۵,۹۰۰ کاهش قابل توجه‌ای در نظر گرفته می‌شود. در نهایت تست Vulkan نیز اختلاف عملکردی گسترده‌ای را در این بخش نشان می‌دهد و در همین راستا باید اضافه کرد که RTX 4080 توانست به امتیاز ۱۴۸,۸۳۸ دست یابد در حالی که این امتیاز برای ۴۰۹۰ نزدیک به ۲۶۶,۵۰۰ گزارش شده که تقریبا نزدیک به دوبرابر ۴۰۸۰ است.

طبق مقایسه‌های صورت گرفته این می‌تواند به این معنا باشد که RTX 4080 ضعیف‌تر از برادر بزرگ‌تر اش عمل خواهد کرد. در تست Geekbench CUDA کارت گرافیک RTX 4080 نزدیک به ۳۰ درصد از RTX 4090 ضعیف‌تر بوده و این در حالی است که RTX 4080 نزدیک به ۴۵ درصد از RTX 3080 و ۱۵ درصد از ۳۰۹۰ Ti سریع‌تر بوده است.

در تست Vulkan نیز که تقریبا بدترین بنچمارک برای ۴۰۸۰ محسوب می‌شود این کارت ۵.۵ درصد از RTX 3090 Ti قوی‌تر بوده و این میزان برای پردازنده گرافیکی RTX 3080 بیست درصد عنوان شده است. این در حالی است که اختلاف عملکردی ۴۵ درصد ضعیف‌تر با RTX 4090 گزارش شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.