کانسپت کراس‌اوور جدید میتسوبیشی XFC رونمایی شد

میتسوبیشی با رونمایی از کانسپت جدید کراس‌اوور XFC خیابان‌های شلوغ به‌ویژه در جنوب شرقی آسیا را هدف گرفته است.

طرح مفهومی جدید میتسوبیشی که «ایکس‌اف‌سی» (XFC) نام دارد در نمایشگاه خودروی «هوشی‌مین» (Ho Chi Minh) پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام رونمایی شد و این کمپانی به آن لقب «مناسب‌ترین دوست برای یک زندگی هیجان‌انگیز» با طراحی «نرم و مستحکم» داده است.

جدای از اصطلاحات بازاریابی اما زبان طراحی میتسوبیشی کاملا در این خودرو دیده می‌شود، برخلاف DNA خودروی ASX که آشکارا فرانسوی است.

کانسپت میتسوبیشی XFC
کانسپت میتسوبیشی XFC

در نمای بیرونی، این خودرو دارای چراغ‌های LED به شکل L با چراغ‌های روشنایی روز قرار گرفته در زیر آن‌هاست که به‌عنوان نشانه‌ای چراغ‌های عقب تکرار شده‌اند. اشکال شش‌ضلعی روشن در هر دو نمای جلو و عقب XFC Concept دیده می‌شوند و در نمای جانبی هم به جای آینه‌ی معمولی از دوربین استفاده شده است.

فضای داخلی خودرو از نمایشگرهای کنار هم به‌عنوان خوشه ابزار دیجیتال و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌کند اما کنترل‌های فیزیکی جداگانه‌ای برای تنظیمات تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است.

این دکمه‌ها روی یک نمایشگر خازنی و در کنار انتخاب‌گر شناور دنده و دکمه‌ی استارت/توقف در کنسول مرکزی نصب شده‌اند. فرمان خودرو هم از دکمه‌های لمسی شش‌ضلعی بهره می‌برد که تکرار دکمه‌های تهویه مطبوع و کنترل‌گرهای روی درهاست. دکمه‌های کنترل تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب هم روی یک پنل مرکزی به‌صورت لمسی گنجانده شده است.

از نظر ترکیب رنگ، بخش‌هایی از صندلی‌های جلو و عقب روکش زرد متضادی دارند که در طرح دوخت سرتاسر کابین هم استفاده شده است. به‌نظر می‌رسد XFC کانسپت دارای یک کف کاملا مسطح با فضای کافی در پشت برای سه مسافر است. در مجموع به گفته‌ی میتسوبیشی این کراس‌اوور کوچک نسبت به دیگر خودروهای این رده، دارای فضای داخلی و حجم بار خوبی است.

کانسپت میتسوبیشی XFC
کانسپت میتسوبیشی XFC

مشخصات فنی این خودرو ارائه نشده است، اما می‌دانیم که اولین وسیله‌ی نقلیه میتسوبیشی است که دارای حالت رانندگی در حالت «مرطوب» است تا رانندگی ایمن را حتی در جاده‌هایی با سیلاب‌های ناگهانی هم ارائه دهد. طرح مفهومی میتسوبیشی XFC حالت‌های رانندگی قابل انتخاب دیگری شامل عادی، شنی و گلی هم دارد.

نسخه‌ی تولیدی این خودرو قطعا کمی ویژگی‌های کمتری خواهد داشت، بنابراین انتظار نداشته باشید که چراغ‌های درخشان و دوربین‌های جانبی روی خودرو باقی بمانند. می‌توانیم همین موضوع را برای دو نمایشگر نصب شده در انتهای داشبورد هم انتظار داشته باشیم چون فیلم‌های ثبت شده توسط دوربین‌ها را نشان می‌دهند و در نسخه‌ی تولیدی، احتمالا دریچه‌های هوا جایگزین آن‌ها خواهند شد.

کانسپت میتسوبیشی XFC

همچنین به‌نظر می‌رسد که چرخ‌های ۲۰ اینچی این کانسپت برای یک کراس‌اوور کوچک، زیادی بزرگ باشند و در مدل تولیدی با مدل‌های کوچک‌تر جایگزین شوند و احتمالا کنترل‌گرهای لمسی هم جای خود را به دکمه‌های معمولی بدهند.

میتسوبیشی عرضه‌ی نسخه‌ی تولیدی XFC را از سال مالی ۲۰۲۳ در بازارهای انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) از جمله ویتنام آغاز خواهد کرد و در صورت موفقیت تجاری، در فاصله‌ی زمانی بین آوریل ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ آن را در سایر مناطق خارج از ASEAN هم به فروش خواهد رساند.

عکس‌ها: کانسپت میتسوبیشی XFC
Credit: Mitsubishi

منابع: Motor1, Autoevolution

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link