کارت گرافیک RTX 4060 Ti، در حد RTX 3070 با قیمت زیر ۵۰۰$

به تازگی اطلاعات جدیدی در خصوص عملکرد فنی و قیمت کارت گرافیک RTX 4060 Ti به عنوان یکی از کارت‌های میان‌رده خانواده Ada منتشر شده‌اند.

قیمت و عملکرد فنی کارت گرافیک RTX 4060 Ti

اینطور که سایت MyDrivers ادعا کرده، کارت گرافیک RTX 4060 Ti قرار است با قیمت زیر ۵۰۰ دلار عرضه شود. درست است که این کارت گرافیک ارزان‌ترین کارت گرافیک RTX 40 Ada Lovelace تا به این لحظه به حساب می‌آید، اما به هیچ وجه «ارزان» نیست! با وجود اینکه MSRP کارت گرافیک RTX 3060 Ti تنها ۳۹۹ دلار بود، شاهد افزایش قابل توجه قیمت کلاس XX60 Ti نسبت به نسل قبل هستیم.

علاوه بر آن، Kopite7kimi اطلاعاتی در خصوص عملکرد فنی کارت گرافیک RTX 4060 Ti منتشر کرده است. اینطور که گفته شده، کارت گرافیک RTX 4060 Ti قرار است عملکردی در حد RTX 3070 داشته باشد. نکته جالب این است که کارت گرافیک RTX 3070 نیز ابتدا ۴۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده بود و البته که این روزها همچنان با قیمت بالاتری نسبت به MSRP به فروش می‌رسد.

image 12

متأسفانه در گذار از Ampere به Ada Lovelace، در تمام کلاس‌های کارت گرافیک شاهد افزایش حدأقل ۲۰ درصدی قیمت هستیم و هیچ کدام از کارت گرافیک‌های این سری خوش‌قیمت نیستند. اینطور که شرایط موجود نشان می‌دهند، انویدیا نسبت به این مدل قیمت‌گذاری مطمئن بوده و آن را برای خود توجیه کرده است. فراموش نکنید که کارت گرافیک RTX 4060 Ti قرار است رابط حافظه ۱۲۸ بیتی داشته باشد و تا به حال سابقه نداشته که یک کارت گرافیک ۵۰۰ دلاری، رابط حافظه به این باریکی داشته باشد. مشخص نیست که پردازشگر AD106 چقدر بتواند ضعف رابط حافظه را بپوشاند، اما به هر حال توان آن به خاطر ضعف باس حافظه محدود می‌شود.

هنوز برای قضاوت زود است

البته هنوز برای ناامیدی کامل خیلی زود است. هیچ کدام از ادعاهای MyDrivers و Kopite هنوز توسط انویدیا تأیید نشده‌اند و از آن‌جا که هنوز چند ماه تا موعد معرفی و عرضه این کارت گرافیک مانده، هیچ بعید و دور از ذهن نیست که مشخصات و قیمت آن تغییرات قابل توجهی بکند. این کارت گرافیک قرار است تا پایان سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ معرفی و عرضه بشود.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.