کارت گرافیک GTX 1650، محبوب‌ترین کارت گرافیک حال حاضر استیم

اینطور که آخرین نظرسنجی پلتفرم استیم نشان می‌دهد، کارت گرافیک GTX 1650 در حال حاضر محبوب‌ترین کارت گرافیک دسکتاپ دنیاست و توانسته این عنوان را پس از سال‌ها از کارت گرافیک GTX 1060 تحویل بگیرد.

صدرنشینی کارت گرافیک GTX 1650 در چارت نوامبر استیم

طی ماه نوامبر ۲۰۲۲ محبوبیت کارت گرافیک GTX 1650 افزایش ۰.۶۶ درصدی داشته، در حالی که ۱.۸۵ درصد از محبوبیت کارت گرافیک GTX 1060 کاسته شده است. پایان سایه سیاه بحران ماینینگ بر بازار کارت گرافیک، به اندازه‌ای وضعیت موجودی کارت‌های مختلف را در بازار بهبود داده تا کاربران کارت گرافیک محبوب و دوست‌داشتنی GTX 1060 بالاخره قانع بشوند یک کارت گرافیک جدیدتر – ولی نه آنقدر قوی‌تر – خریداری کنند.

کارت گرافیک GeForce GTX 1650 پائین‌رده‌ترین کارت گرافیک سری Turing است و در آن نه خبری از هسته‌های سخت افزاری Ray Tracing است و نه خبری از هسته‌های Tensor برای پشتیبانی از DLSS. در واقع، این کارت گرافیک از کارت گرافیک سالخورده GTX 1060 حتی کُندتر و ضعیف‌تر هم هست. هر دو کارت گرافیک با پیکربندی‌های مختلف حافظه عرضه می‌شوند (۳GB/6GB برای GTX 1060 و GDDR5/GDDR6 برای GTX 1650) و یکی از دلایل محبوبیت زیاد این دو کارت گرافیک روی استیم، همین مسئله است؛ چراکه هر دو نسخه هردو کارت گرافیک روی چارت استیم باهم جمع زده می‌شوند.

STEAM HARDWARE GPU NOV 22 850x483 1

طبق نتایج چارت ماه نوامبر استیم، کارت گرافیک‌های پائین‌رده و میان‌رده کلاس XX50 و XX60 هنوز میان گیمرهای استیم از بیشترین میزان محبوبیت برخوردار هستند. بازار کارت گرافیک همچنان باید بیشترین تمرکز خود را روی تأمین کارت گرافیک برای این دو کلاس کارت در بازار بگذارد و به نظر می‌آید که شرکت انویدیا در این کار موفق بوده است. در بین ۱۰ کارت گرافیک محبوب استیم در ماه نوامبر، حتی نام یک کارت گرافیک هم از شرکت‌های اینتل و AMD به چشم نمی‌خورد و لیست به طور کامل در تسخیر انویدیاست.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.