کارت گرافیک GALAX RTX 4090 HOF، اولین کارت دنیا با دو ورودی ۱۶ پین

به تازگی سایت NordicHardware تصاویر جدیدی منتشر کرده که طراحی PCB کارت گرافیک سفارشی GALAX GeForce RTX 4090 را نشان می‌دهند.

کارت گرافیک‌های سری Hall of Fame (HOF) شرکت GALAX همیشه جزو بهترین کارت گرافیک‌های سفارشی بوده‌اند و حالا قرار است یک عضو جدید داشته باشند – کارت گرافیک GALAX RTX 4090 HOF اولین کارت گرافیک دنیا به حساب می‌آید که ورودی برق آن از طریق نه فقط یک، بلکه دو درگاه ۱۶ پین ۱۲HPWR تأمین می‌شود. این کارت گرافیک به پردازشگر AD102-300 با ۱۶۳۸۴ هسته CUDA و همچنین ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X مجهز است؛ درست همانند بقیه مدل‌های کارت گرافیک RTX 4090.

۲۸+۴ فاز تغذیه برای کارت GALAX RTX 4090 HOF

با یک نگاه به PCB این کارت، متوجه می‌شویم که این کارت گرافیک به ۴+۲۸ فاز VRM مجهز شده، ترکیبی که تا به این لحظه روی هیچ کارت گرافیک RTX 4090 دیگری مشاهده نشده است. شبیه‌ترین کارت گرافیک به این هیولا از حیث مدارات تغذیه، کارت گرافیک RTX 3090 Ti HOF است که ۴+۲۴ فاز تغذیه VRM دارد.

GALAX RTX4090 HOF 2 1200x452 1

علاوه بر آن، مکان‌ها و موقعیت‌های متعددی بالای کارت برای اندازه گیری ولتاژ و اتصال تجهیزات اندازه گیری به چشم می‌خورند. حتی یک دکمه اورکلاک مخصوص نیز روی برد وجود دارد که بایوس مخصوص خنک کننده نیتروژن مایع را فعال می‌کند. همانند بقیه کارت گرافیک‌های RTX 4090، در این کارت گرافیک نیز خبری از رابط NV-Link نیست.

اینطور که به نظر می‌رسد، کارت گرافیک GALAX RTX 4090 HOF هنوز برای عرضه آماده نیست. این شرکت معمولاً بردهای لخت را ابتدا برای تست به اورکلاکرها می‌سپارد. در حالی که اورکلاکرها با نیتروژن مایع به جان کارت می‌افتند و آن را تست می‌کنند، شرکت GALAX روی سیستم خنک کننده جدید کار می‌کند. البته اورکلاکرهای بی‌رحمی که به دنبال چنین کارت گرافیکی هستند، در اولین قدم سیستم خنک کننده آن را باز می‌کنند و این سیستم برای آن‌ها نیست.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.