کارت گرافیک چهار اسلاته RTX 4090 Ti/TITAN انویدیا دیده شد

به تازگی حساب توییتر MEGAsizeGPU اولین تصاویر واقعی را از کارت گرافیک پرچمدار RTX 40 انویدیا منتشر کرده است. این کارت گرافیک که هنوز مشخص نیست انویدیا آن‌ را RTX 4090 Ti می‌نامد یا TITAN RTX، طراحی چهار اسلاته دارد و براکت پُشتی (IO) آن با هر نوع براکتی که تا به این لحظه دیده‌ایم متفاوت است و چیدمان خروجی‌های تصویر آن منحصربه‌فرد هستند. طراحی این‌چنینی این کارت گرافیک نشان می‌دهد که شرکت انویدیا حداقل برای مقطعی از زمان، برنامه‌ای برای نصب عمودی PCB کارت داشته و یا همچنان هم دارد.

با کارت گرافیک RTX 4090 Ti ملاقات کنید

اینطور که MEGAsizeGPU اعلام کرده این کارت گرافیک یا RTX 4090 Ti نام می‌گیرد و یا TITAN RTX، البته هنوز مشخص نیست که در نهایت انویدیا چه نامی برای این کارت انتخاب می‌کند. البته می‌دانیم که PCB این کارت گرافیک از سری PG137 است. پیش‌ از این، مدل PCB این کارت و همچنین مشخصات فنی آن توسط Kopite7kimi تحت عنوان «هیولا» اعلام شده بود، هیولایی که بیشینه مصرف انرژی آن ۸۰۰ وات است:

image 15

علاوه بر آن، تصاویر جدید واضحاً نشان می‌دهند که این کارت قرار است خنک کننده طلایی‌رنگ داشته باشد، رنگی که معمولاً در کارت گرافیک‌های سری TITAN انویدیا استفاده می‌شود. طراحی این کارت گرافیک با همه کارت‌هایی که تا به امروز دیده‌ایم متفاوت است و سه خروجی HDMI و یک خروجی DP آن، به صورت عمودی چیده شده‌اند و نه افقی؛ به همین خاطر می‌توان حدس زد که PCB این کارت گرافیک عمودی قرار گرفته است و نه افقی.

NVIDIA RTX 40 900W COOLER 2 768x557 1
NVIDIA TITAN RTX 4090TI HERO 2 768x531 1

طبق آخرین اخبار و شایعات، این کارت گرافیک قرار است به نسخه کامل پردازشگر AD102 با تمام ۱۸۱۷۹ هسته CUDA فعال و ۴۸ گیگابایت حافظه GDDR6X مجهز بشود. در واقع، این کارت گرافیک ممکن است اولین کارت گرافیک شرکت انویدیا باشد که به حافظه‌های بسیار سریعِ ۲۴ گیگابیت بر ثانیه‌ای GDDR6X مجهز می‌شود. بیشینه توان حرارتی این کارت گرافیک نیز ۸۰۰ وات است که نباید با توان پایه ۴۵۰ واتی RTX 4090 مقایسه بشود، بلکه باید آن را در کنار بیشینه مصرف RTX 4090 یعنی ۶۰۰ وات قرار داد.

تا به این لحظه، هیچ اطلاعاتی از قیمت یا زمان عرضه این کارت گرافیک موجود نیست. اما انتشار این عکس‌ها، نشان می‌دهد که بدون شک شرکت انویدیا از مدت‌ها قبل دارد برای عرضه یک کارت گرافیک پرچمدار چهار اسلاته برنامه‌ریزی می‌کند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.