کارت گرافیک پرچم‌دار Arc A770 اینتل با قیمت ۳۲۹ دلار عرضه می‌شود

اینتل ساعاتی قبل بالاخره قیمت و تاریخ عرضه‌ی کارت گرافیک پرچم‌دار Arc A770 را اعلام کرد. بر اساس اعلام این شرکت، کارت گرافیک Arc A770 در تاریخ ۲۰ مهر با قیمت پایه ۳۲۹ دلار راهی بازار می‌شود. این یعنی هم‌قیمت RTX 3060 است که البته گفته می‌شود کارت گرافیک اینتل می‌تواند عملکرد بسیار بهتری نسبت به آن ارائه کند.

این کارت گرافیک تا حداکثر ۱۶ گیگابایت مموری GDDR6، سرعت ۲۱۰۰ مگاهرتز و ۳۲ هسته‌ی Xe ارائه می‌دهد. اینتل هنوز بنچمارک‌های مربوط به این کارت گرافیک را منتشر نکرده ولی طبق اعلام این شرکت، Arc A770 در زمینه‌ی اجرای بازی‌های مبتنی بر فناوری ray tracing با رزولوشن ۱۰۸۰p عملکرد بهتری به ارمغان می‌آورد. اینتل مدعی شده که کارت گرافیک موردنظر در زمینه‌ی عملکرد ray tracing تا ۶۵ درصد بهتر از «رقبا» عمل می‌کند ولی به نام این رقبا اشاره‌ای نکرده است. بر اساس برخی شایعات، عملکرد این کارت در زمینه‌ی اجرای بازی‌های مبتنی بر رزولوشن ۱۴۴۰p بین RTX 3060 Ti و RTX 3070 قرار دارد ولی برای صحبت با قاطعیت بیشتر، باید منتظر انتشار بنچمارک‌های مستقل بمانیم.

Arc A770 اینتل

با توجه به اینکه ظاهرا این کارت گرافیک اینتل رقیب مستقیم RTX 3070 محسوب می‌شود، برای یادآوری باید بگوییم که کارت گرافیک انویدیا با قیمت ۴۹۹ دلار فروخته می‌شود. بنابراین اگر واقعا اینتل توانسته باشد عملکرد قابل توجهی ارائه کند، با توجه به قیمت ۳۲۹ دلاری Arc A770 مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد.

در این میان اینتل هنوز تاریخ عرضه و قیمت سایر کارت‌های گرافیک خود را منتشر نکرده است. البته ماه گذشته چندین بنچمارک از طرف اینتل منتشر شد که نشان می‌دهند Arc A750 برای اجرای بازی‌های مدرن، رقیب قدرتمندی برای RTX 3060 خواهد بود. در هر صورت فعلا باید منتظر انتشار بنچمارک‌های مستقل بمانیم ولی با توجه به اینکه کارت گرافیک A770 برای بررسی در اختیار سایت‌ها قرار گرفته، احتمالا تا ساعاتی دیگر بنجمارک‌های زیادی از آن فاش خواهد شد.

منبع: The Verge

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link