کارت گرافیک های مخصوص لپ تاپ RTX 40 – حداقل ۳۰ درصد بهبود عملکرد

به تازگی سایت Wccftech توانسته به اطلاعات تازه‌ای در خصوص کارت گرافیک های مخصوص لپ تاپ سری RTX 40 دست پیدا کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. البته این سایت برای جلوگیری از افشای هویت منابع داخلی خود، تمام اسلایدها و چارت‌ها را بدون واترمارک و از نو طراحی کرده است.

نکته دیگری که ذکر آن خالی از لطف نیست، این است که تمامی تاریخ‌ها و زمان‌بندی‌هایی که در ادامه آورده می‌شوند قطعی نیستند – شاید برای امروز دقیق باشند و واقعاً شرکت انویدیا در حال حاضر چنین برنامه‌ای داشته باشد، اما همه چیز تا لحظه آخر می‌تواند تغییر کند (به کارت گرافیک RTX 4080 12GB فکر کنید!).

در خصوص عملکرد فنی کارت گرافیک های مخصوص لپ تاپ RTX 40، باید بگوییم که این کارت گرافیک‌ها نسبت به نسل قبل حداقل ۳۰ درصد بهبود عملکرد دارند. برای مثال، کارت گرافیک RTX 4070 Mobile می‌تواند کارت گرافیک RTX 3080 Ti Mobile را با اختلاف ۱۵ درصد شکست دهد – که خبر خوبی برای گیمرهای لپ تاپ است.

NVIDIA RTX 40 Mobility Series GPUs Benchmarks copy 1456x862.jpg

لیست کارت گرافیک های لپ تاپ RTX 40

طبق اطلاعاتی که تا به این لحظه داریم، شرکت انویدیا در فاز اول این کارت گرافیک‌ها را طی رویداد CES معرفی می‌کند:

  • RTX 4090 / 4080 Ti با ۱۶ گیگابایت حافظه
  • RTX 4080 با ۱۲ گیگابایت حافظه
  • RTX 4070 با ۸ گیگابایت حافظه
  • RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه
  • RTX 4050 با ۶ گیگابایت حافظه
  • RTX 3050 با ۶ گیگابایت حافظه*

کارت گرافیک پرچمدار این سری در بنچمارک TimeSpy یک کارت گرافیک با کد مدل GN-X11 است که نام آن در چارت‌های بنچمارک RTX 4080 Ti ذکر شده، اما اسلاید معرفی با این نام وجود ندارد و در عوض، یک اسلاید اختصاصی برای کارت گرافیک RTX 4090 داریم. حتی در نقشه راهی که انویدیا در اختیار شرکای خود قرار داده، نام کارت گرافیک مخصوص لپ تاپ RTX 4090 به چشم می‌خورد اما خبری از نام RTX 4080 Ti نیست. هنوز مطمئن نیستیم که کارت گرافیک RTX 4090 حاضر در اسلایدها همان کارت گرافیک RTX 4080 Ti در جدول بنچمارک‌هاست و یا یک مدل متفاوت است.

زمان عرضه و دسترسی

طبق زمان‌بندی فعلی، شرکت انویدیا قصد دارد در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۳ کارت گرافیک های مخصوص لپ تاپ RTX 40 را به صورت رسمی معرفی کند. اولین مدل‌هایی که عرضه می‌شوند RTX 4080 Mobile و GN-X11 پرحاشیه ما (بالاخره با هر نامی) خواهند بود که اوایل ماه فوریه عرضه می‌شوند و بقیه مدل‌ها نیز به دنبال آن‌ها عرضه خواهند شد. قاعدتاً باید تا اواسط ماه فوریه ۲۰۲۳ با اولین لپ تاپ‌های مجهز به کارت گرافیک RTX 40 ملاقات کنیم.

در نقشه‌های راه موجود، لپ تاپ‌های زیادی به چشم می‌خورند که علاوه بر کارت گرافیک‌های RTX 40 به پردازنده‌های Raptor Lake-H نیز مجهز هستند. این، بدین معناست که شرکت اینتل نیز به احتمال زیاد پردازنده‌های مخصوص لپ تاپ Raptor Lake-H را طی رویداد CES 2023 معرفی می‌کند و لپ تاپ‌های مجهز به ترکیب RTX 40 / Raptor Lake-H از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه ۲۰۲۳ به بازار خواهند آمد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.