کادو ولنتاین برای دختر و پسر (بهترین هدایای دیجیتالی)

کادو خریدن کار چندان ساده‌ای نیست و برای همه ما پیش‌آمده است که انتخاب یک هدیه مخصوصا هدیه ولنتاین مناسب کلافه‌مان کرده باشد؛ اما نظرتان در مورد هدیه دیجیتالی چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم فهرستی از وسایل دیجیتال برای هدیه ولنتاین را به شما معرفی کنیم. لوازمی که معرفی کرده‌ایم در مدل‌ها و برندهای متنوعی موجود هستند و می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه شخصی‌تان کادو ولنتاین لاکچری و یا قیمت مناسب انتخاب کنید.

ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند رفته رفته در بین کاربران محبوب‌تر شدند و حالا به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بسیاری از افراد از دستبند یا ساعت هوشمند استفاده می‌کنند. همین اتفاق باعث می‌شود ساعت و دستبند هوشمند را یکی از انواع بهترین هدیه ولنتاین دیجیتالی بدانیم. این محصولات در بازه‌های قیمتی بسیار متنوع تولید می‌شوند و طرح‌های مختلفی هم دارند. قبل از خرید ساعت یا دستبند هوشمند برای هدیه حتما چند نکته را مدنظر قرار دهید.

ساعت هوشمند یک هدیه دیجیتالی جذاب است

اول این که شخص موردنظر شما از گوشی اندرویدی استفاده می‌کند یا ایفون؛ این مسئله در تنوع انتخاب شما بسیار موثر است، از طرفی حتما بودجه خود را مشخص کنید؛ چرا که شما می‌توانید ساعت هوشمند پرچمدار  را به عنوان کادو ولنتاین لاکچری خریداری کنید و یا به سراغ گزینه‌های اقتصادی با قیمت‌های بسیار مناسب مانند می بند ۷ پرو یا دیگر بندهای هوشمند بروید. نکته مهم دیگر این است که بدانید فرد مورد نظر به ساعت مربعی و مستطیلی علاقه دارد یا ساعت دایره‌ای یا حتی بیضی شکل. در نهایت باید توجه داشته باشید که اگر مثلا دوستتان ورزشکار است ساعت مورد نظر از ورزش‌های مختلف و سنسورهای مورد نیاز پشتیبانی کند. ساعت هوشمند سامسونگ و یا اپل واچ این قابلیت ها را دارد.

گوشی هوشمند

اگر گوشی هوشمند را مهم‌ترین وسیله زندگی هر کاربری به حساب بیاوریم اصلا اغراق نکردیم و هر کدام از ما از ابتدای روز تا انتهای شب به دلایل مختلف در حال کار کردن با گوشی‌های خود هستیم، چه کادو ولنتاین برای همسر بهتر از گوشی هوشمند؟ این محصولات در بازه قیمتی اقتصادی، میان‌رده، قاتل پرچمدار و پرچمدار به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید بسته به بودجه خود به سراغ یکی از این دسته‌بندی‌ها بروید.

گوشی هوشمند یک هدیه دیجیتالی مناسب برای مردان است

در انتخاب گوشی برای هدیه ولنتاین باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. به عنوان  مثال باید در نظر بگیرید که فرد مورد نظر قرار است چه کاری با گوشی انجام دهد، اگر بازی‌های سنگین را اجرا کند بهترین انتخاب یک گوشی گیمینگ است. اگر به کارهای روزمره بپردازد و یا عکس‌های باکیفیت به ثبت برساند می توانید به سراغ گوشی سامسونگ بروید. مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید رنگ‌بندی و ارگونومی گوشی است. اگر هم همسر شما برند باز است گوشی آیفون ۱۳ پرومکس انتخاب خوبی ست. در نهایت باید گفت که گوشی هوشمند هم یک هدیه دیجیتالی مردانه است و هم زنانه و قطعا هر دو طرف از هدیه‌ای مثل گوشی موبایل خوشحال می‌شوند.

تبلت

اگر فردی که می‌خواهید به او کادو بدهید اهل مطالعه است، زیاد بازی می‌کند، زیاد فیلم می‌بیند و یا حتی مدت زمان زیادی را مشغول وب‌گردی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی است، انتخاب تبلت می‌تواند منطقی‌تر از گوشی هوشمند باشد. این محصولات با نمایشگرهای بزرگ خود مشاهده محتوا را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کنند و بازی کردن با آن‌ها به مراتب هیجان بیشتری دارد. به علاوه تبلت‌ها معمولا از قلم پشتیبانی می‌کنند و با خرید کیبورد می‌توانید آن‌ها را به دنیای لپ تاپ‌ها نزدیک‌تر کنید.

تبلت یک هدیه دیجیتالی مناسب است

بدون شک بهترین تبلت‌های موجود در بازار آیپد‌های اپل هستند و اگر محدودیتی در بودجه ندارید بدون شک به سراغ این محصولات بروید. بعد از اپل و در دنیای اندروید تبلت‌های سامسونگ وضعیت مناسبی دارند و امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. قبل از خرید تبلت مانند گوشی باید به مواردی توجه داشته باشید. مثلا اگر تبلت را برای کسی خریداری می‌کنید که زیاد بازی می‌کند حتما باید به قدرت سخت افزاری توجه داشته باشید یا اگر تبلت را برای کودک خریداری می‌کنید باید حتما وزن و ابعاد آن را در نظر داشته باشید.

لپ تاپ

مگر می‌شود حرف از بهترین وسایل دیجیتالی برای کادو باشد و صحبت از لپ تاپ به میان نیاید؟ این محصول چندین سال است که جایگزین کامپیوتر‌های دسکتاپ برای اکثر کاربران شده و از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا بسیاری از کارمندان و افراد در مشاغل مختلف از آن استفاده می‌کنند. شاید تصور کنید که برای خرید لپ تاپ باید بودجه خیلی زیادی داشته باشید، اما در واقع شما با یک بودجه معقول هم می‌توانید لپ تاپ کارآمد و مناسب برای کاربری روزمره خریداری کنید.

لپ تاپ یک هدیه دیجیتالی کاربردی است

لپ تاپ‌های گیمینگ قیمت بالایی دارند و سخت افزار بسیار قدرتمندی را در اختیار قرار می‌دهند اما بسیاری از لپ تاپ‌ها دارای مشخصاتی معمول هستند و می‌توان آن‌ها را با بودجه کمتر نیز خریداری کرد. در خرید لپ تاپ برای همسر یا دوست خود به چند نکته مهم توجه داشته باشید. اول این که اگر قرار است زیاد لپ تاپ را جابجا کند حتما گزینه‌ای با وزن کم خریداری کنید. مورد بعدی این که بسته به شغل یا کار شخص گزینه مناسبی را برگزینید، مثلا برای یک طراح، لپ تاپی با نمایشگر لمسی بسیار است در حالی که برای یک گیمر سخت افزار اولویت بسیار بالاتری دارد. لپ تاپ می توانید یک کادو ولنتاین لاکچری باشد.

اسپیکر بلوتوثی

اگر فردی که می‌خواهید برای او هدیه ولنتاین خریداری کنید به موسیقی علاقه دارد یا اهل سفر کردن است، اسپیکر بلوتوثی می‌تواند یک گزینه بسیار خوب و جذاب برای خرید باشد. این محصولات در ابعاد بسیار متنوع با حجم صدای متفاوت تولید می‌شوند و در نتیجه‌های قیمت‌های متفاوتی هم دارند. پس از مشخص کردن بودجه خود باید به سراغ اسپیکری بروید که با نیاز فرد مورد نظر بیشترین همخوانی را داشته باشد.

برای هدیه اسپیکر بلوتوثی خریداری کنید

برخی از اسپیکرهای بلوتوثی از گواهی ضد آب پشتیبانی می‌کنند که این قابلیت می‌تواند برای افرادی که بک پکر هستند یا به سفرهای کمپینگ می‌روند بسیار مناسب باشد. برخی از اسپیکرها دارای قابلیت رقص نور دارند و می‌توانند محیط اطراف را همراه با موزیک روشن کنند که این قابلیت هم می‌تواند جالب توجه باشد. هنگام خرید اسپیکر به موارد دیگری چون شارژدهی، ابعاد، میزان بیس، توان خروجی، پشتیبانی از درگاه‌ aux و usb-a، امکان اتصال به اسپیکرهای دیگر و برخورداری از میکروفون توجه داشته باشید.

کنسول بازی

کنسول‌های بازی در ایران بسیار فراگیر‌تر از قبل شده‌اند؛ چرا که شمار گیمرها روز به روز در حال افزایش است و چه هدیه‌ای بهتر از کنسول بازی برای یک گیمر؟ سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو در زمینه کنسول‌های بازی فعالیت می‌کنند و نینتندو کنسول‌های قابل حمل تولید می‌کند. کنسول‌های بازی مانند پلی استیشن ۵ و ایکس باکس برای کادو ولنتاین برای آقایان گزینه ی مناسبی است.

کنسول بازی هدیه دیجیتالی مناسب برای گیمرها است

هنگام خرید کنسول بازی برای هدیه باید در نظر بگیرید که فرد مورد نظر از چه سبک بازی‌هایی بیشتر استقبال می‌کند و در عین حال کدام شرکت فعالیت بیشتر در این سبک دارد. اگر کنسول خوش قیمت و بسیار به صرفه می‌خواهید بدون شک به سراغ ایکس باکس سری S بروید. کنسول بازی را شاید بتوان یک هدیه دیجیتالی برای مردان به حساب آورد، هرچند که تعداد گیمرهای خانم نیز در حال افزایش است و برای هر گیمری کنسول بازی یک انتخاب عالی به حساب می‌آید.

پاوربانک

بالاتر اشاره کردیم که گوشی هوشمند تا چه اندازه در زندگی همه ما نقش مهم و مؤثری دارد، پس حالا منطقی است که خاموش شدن آن در میانه روز را یک اتفاق بسیار تلخ تلقی کنیم. سال‌های زیادی است که کاربران برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی در سفر و محیط بیرون از خانه از پاوربانک‌ها استفاده می‌کنند، محصولاتی که می‌توان آن‌ها را باتری‌هایی سیار به حساب آورد. این محصولات به طور کلی قیمت بالایی ندارند، پس اگر بودجه کمی برای خرید هدیه ولنتاین دیجیتالی دارید پاوربانک‌ها می‌توانند انتخاب بسیار خوب و کاربردی باشند.

پاوربانک یک هدیه دیجیتالی ارزان قیمت است

پاوربانک‌ها در اشکال و ابعادی بسیار متنوع تولید می‌شوند و ظرفیت‌های مختلفی هم دارند. از طرفی برخی از فناوری شارژ سریع و تکنولوژی مانند PD یا QC پشتیبانی می‌کنند. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید یک پاوربانک خوب و خوش قیمت به عنوان کادو خریداری کنید.

هدفون، هدست و هندزفری

سال‌هاست که افراد برای گوش کردن به موسیقی و داشتن بهترین تجربه ممکن از هدفون و هدست و هندزفری استفاده می‌کنند. از طرفی با حذف شدن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا از گوشی‌ها هدفون‌ها و هندزفری‌های بی‌سیم محبوبیت بسیاری بیشتری پیدا کرده و مخصوصا مدل‌های TWS در کانون توجهات قرار گرفتند. اگر دوست یا همسر شما به موسیقی علاقه دارد و مدت زمان زیادی را در طول روز به موزیک گوش می‌کند بهترین هدیه برای ولنتاین از این دسته‌بندی می‌تواند انتخاب بسیار عاقلانه‌ای باشد.

هندزفری tws یک هدیه دیجیتالی مناسب است

قبل از خرید از این دسته‌بندی باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • هدفون و هندزفری سیمی می‌خواهید یا بی‌سیم؟ مدل‌های سیمی نیازی به شارژ کردن ندارند و بدون هیچگونه تأخیری صدا را انتقال می‌دهند. از طرفی مدل‌های بی‌سیم هنگام استفاده بسیار راحت‌تر هستند و با گوشی‌های فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هم سازگاری کامل دارند.
  • هدفون می‌خواهید یا هدست یا هندزفری؟ هدفون‌ و هدست را می‌توان محصولاتی بسیار شبیه به هم دانست و تنها تفاوت در این است که هدست از میکروفون فیزیکی استفاده می‌کند. پس اگر برای یک فرد گیمر می‌خواهید از این دسته‌بندی خرید کنید به سراغ هدست بروید. از طرفی اگر ابعاد برای فرد مورد نظر اهمیت دارد و می‌خواهد که محصول را همواره به همراه داشته باشد بدون شک به سراغ هندزفری و مدل‌های تماما بی‌سیم یا TWS‌ بروید.
  • به قابلیت‌هایی چون ANC، صدای فراگیر، برخورداری از میکروفون، حذف صدای محیط هنگام مکالمه، نسخه بلوتوث، میزان باتری، ارگونومی، قابلیت transparency، تفکیک صدا توجه داشته باشید.

هارد اکسترنال

یک هدیه دیجیتالی خوب هارد دیسک اکسترنال است

در بسیاری از کشورهای جهان فضای ابری بسیار فراگیر شده است و کاربران برای ذخیره دیتاهای مهم خود از این فضا استفاده می‌کنند. در ایران اما به دلیل سرعت اینترنت و مسائل دیگر امکان استفاده از این سرویس‌ها به خوبی وجود ندارد و بهترین گزینه‌ برای ذخیره کردن دیتاهای مختلف هنوز هم هارد دیسک اکسترنال است. این محصولات که در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند می‌توانند بین ۲۵۶ گیگابایت تا چندین ترابایت فضا داشته باشد.

اگر می‌خواهید برای کادو هارد دیسک اکسترنال تهیه کنید باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید.

  • هارد دیسک اکسترنال در دو نوع کلی HDD و SSD تولید می‌شود. هارد SSD سرعت بالاتر و البته قیمت بیشتری دارد و هارد HDD نسخه ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است (سرعت SSD در حالت کلی حدود ۳ برابر بیشتر است).
  • برخی از هارد دیسک‌ها قابلیت مقاومت در برابر آب، گرد و خاک، شوک الکترونیکی و ضربه را دارا هستند.
  • ظرفیت نرمال و معمول هارد دیسک اکسترنال که برای اکثر کاربران مناسب به حساب می‌آید بین ۱ تا ۲ ترابایت است.

دسته بازی

دسته بازی یک انتخاب خوب برای گیمرها است

کنسول‌های بازی سونی و مایکروسافت با یک دسته به فروش می‌رسند و اگر کاربری بخواهد با دوست خود به صورت دو نفره بازی کند باید حتما یک دسته دیگر به صورت جداگانه خریداری کنید. از این جهت خرید دسته بازی برای دارندگان کنسول‌های بازی می‌تواند بسیار جذاب باشد. از طرف دیگر ممکن است کاربری گیمر باشد ولی کنسول بازی نداشته باشد و از کامپیوتر گیمینگ استفاده کند، در این صورت خرید دسته ایکس باکس می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این کاربر باشد (به دلیل سازگاری ویندوز و دسته بازی مایکروسافت).

به غیر از دسته‌های بازی سونی و مایکروسافت گزینه‌های ارزان‌تری نیز در بازار وجود دارد که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. مثلا برند ایرانی تسکو دسته‌های بازی خوش‌قیمت و خوبی تولید می‌کند. در این دسته‌بندی می‌توانیم به دسته‌های بازی مناسب گیمرهای موبایل نیز اشاره کنیم. برای این دسته از کاربران دسته‌های بازی وجود دارد که به آن‌ها کمک می‌کند بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی موبایل را با دقت و تمرکز بسیار بهتری پیش ببرند.

سوالات متداول

هدیه ولنتاین دیجیتالی ارزان قیمت چی خوبه بخریم؟

اگر بودجه زیادی برای خرید هدیه دیجیتالی ندارید پیشنهاد می‌کنیم در دسته‌بندی ساعت هوشمند، هدفون و هندزفری، پاوربانک و اسپیکر به دنبال هدیه دیجیتالی مناسب باشید. در نظر داشته باشید که ساعت‌های هوشمند و هدفون‌ها علاوه بر داشتن مدل‌های بسیار گران قیمت و پرچمدار، مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی نیز زیاد دارند که ارزش خرید داشته باشد.

چه هدیه ولنتاین دیجیتالی با بودجه متوسط بخریم؟

اگر بودجه نسبتا مناسبی برای خرید هدیه دیجیتالی دارید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ دسته‌بندی گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت و اقتصادی، تبلت‌ها و حتی کنسول بازی مانند Xbox series S بروید.

بدون محدودیت بودجه چه کادو ولنتاین دیجیتالی مناسب است؟

اگر محدودیتی در بودجه ندارید پیشنهاد می‌کنیم بسته به سلیقه فرد مورد نظر به سراغ گوشی‌های هوشمند پرچمدار مانند S22 اولترا و سری ایفون ۱۴ بروید یا به سراغ لپ تاپ‌های گیمینگ یا حتی مک بوک‌های اپل بروید. شما می‌توانید کنسول‌های بازی مانند PS5 یا Xbox Series X را هم خریداری کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.