کابوسی به نام استورمی دانیلز ؛ آیا دونالد ترامپ سه شنبه دستگیر می‌شود؟

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی است که روز سه‌شنبه به دلیل اتهام پرداخت حق السکوت به استورمی دانیلز با نام واقعی استفانی کلیفورد، ستاره فیلم‌های پورن برای عدم افشای رابطه ادعایی آنها، دستگیر خواهد شد. او در پستی در «تروث سوشال» (Truth Social)، شبکه اجتماعی خود، از طرفدارانش خواست که به این حکم اعتراض کنند.

60

این اتفاق بیش از ۶ سال پس از آن رخ می دهد که وکلای ترامپ، در مجموع ۱۳۰ هزار دلار به استورمی دانیلز پرداخت کردند تا در مورد رابطه اش با ترامپ ساکت بماند و دادستان های نیویورک در آن زمان بررسی کردند که آیا ترامپ باید با اتهام مواجه شود یا خیر. اگرچه ترامپ ارتباط و اطلاع از پرداخت ها را انکار می کند.

ماجرای استورمی دانیلز و دونالد ترامپ چیست؟

02 81

استورمی دانیلز که نام واقعی او استفانی کلیفورد است پس از ریاست جمهوری ترامپ، ادعا کرد که در سال ۲۰۰۶ با ترامپ رابطه نامشروع داشته است، اما رئیس جمهور سابق آمریکا این اتهامات را رد کرد و دنیلز را با گفتن «صورت اسبی» مورد تمسخر قرار داد.

51 1

اما ماجرای این رابطه باعث جدایی استورمی دانیلز و همسرش، گلندون کرین شد. شوهر سابق استورمی، در درخواست خود برای طلاق، خیانت و زنای (ادعایی) همسرش را دلیل درخواست طلاق خود عنوان کرد.

52 1

در آستانه شروع به کار کمپین جدید ترامپ برای نامزدی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، دور جدیدی از تحقیقات جنایی برای بررسی پرداخت مبلغی در سال ۲۰۱۶ کرده اند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم های پورن به عنوان حق السکوت داده است.

50 3

ترامپ با آغاز دور جدی تحقیقات در پستی در شبکه‌ اجتماعی Truth Social، این تحقیقات را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: «با توجه به مزخرفات استورمی، این ادعاها خیلی قدیمی است و مدت‌ها از زمان آخرین مهلت اقامه دعوی آن می گذرد.» (دعاوی حقوقی باید در مدت معینی ثبت شوند. به طور کلی، زمانی که مدت محدودیت یک پرونده تمام شود، ادعای حقوقی دیگر معتبر نیست.)

هفته گذشته ترامپ برای شهادت در مقابل هیئت منصفه بزرگ منهتن دعوت شد و مایکل کوهن، وکیل سابق او در روز دوشنبه شهادت داد.

دستگیری دونالد ترامپ
مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ

کوهن پس از اعتراف به جرم در دو پرونده جنایی، که یکی از آنها استفاده از منابع مالی کمپین انتخاباتی در رابطه با دانیلز و یک زن دیگر که گفته می شود با ترامپ رابطه داشته، به زندان محکوم شد. کوهن گفت که به دستور ترامپ عمل کرده است.

دستگیری دونالد ترامپ

دانیلز هم روز چهارشنبه با دادستان ها ملاقات کرد تا به سؤالات بیشتر در مورد این پرونده پاسخ دهد و وکیل او، کلارک بروستر، گفت که در آینده نیز در صورت لزوم خود را به عنوان شاهد در دسترس خواهد گذاشت.

واکنش ها به اتهامات جدید دونالد ترامپ

11 51

پس از برگزاری دادگاه جدید دونالد ترامپ در اکانت «تروث سوشال» خود ادعا کرد که دفتر دادستان منهتن، آلوین براگ، او را ظرف چند روز آینده دستگیر خواهد کرد و این تحقیقات را «فاسد و بسیار سیاسی» نامید و پرداخت حق السکوت را افسانه‌ای قدیمی و کاملاً رد شده خواند. او با اشاره به خود نوشت: «کاندیدای اصلی جمهوری‌خواهان و رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه هفته آینده دستگیر خواهد شد. اعتراض کنید، کشورمان را پس بگیرید!»

03 75

اگر ادعاهای دونالد ترامپ در مورد دستگیری قریب الوقوع وی صحت داشته باشد، او اولین رئیس جمهور سابق خواهد بود که با اتهامات جنایی روبرو می شود. پست او ساعاتی پس از آن منتشر شد که ادعا شد آلوین براگ دادستان منهتن قصد دارد ترامپ را متهم کند.

سخنگوی ترامپ گفت که او به درستی بر بی گناهی خود و سواستفاده از سیستم و بی عدالتی تاکید می کند.

10 56
کوین مک کارتی

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، گفت: «ما دوباره به این نقطه رسیدیم؛ سوء استفاده ظالمانه از قدرت توسط یک دادستان تندرو که به جنایتکاران اجازه می‌دهد به دنبال انتقام‌جویی سیاسی از ترامپ باشند. من به کمیته‌های مربوطه دستور می‌دهم که فوراً بررسی کنند که آیا بودجه فدرال برای براندازی دموکراسی ما از طریق مداخله در انتخابات با پیگردهای سیاسی با انگیزه های سیاسی استفاده می‌شود یا نه.»

دستگیری دونالد ترامپ
آلوی براگ، دادستان منهتن

اتهامات دونالد ترامپ چیست؟

کارشناسان حقوقی گفته‌اند که ترامپ ممکن است با یکی از دو اتهام در مورد پرداخت‌ حق السکوت مواجه شود، اما همچنین اذعان دارند که اثبات هر دو مشکل است.

دستگیری دونالد ترامپ

اگر ادعا شود ترامپ می‌دانست که قرارداد او با کوهن ساختگی است و برای تسهیل پرداخت‌ حق السکوت به دانیلز بوده است، ممکن است او به جعل سوابق تجاری متهم شود که بر اساس قانون نیویورک جرم است. مگر اینکه دادستان ثابت کند که سوابق جعل شده است تا جرم دیگری را پنهان کند، که آن را به یک جنایت تبدیل می کند.

دستگیری دونالد ترامپ

جرم دیگر می‌تواند این باشد که پرداخت‌ حق السکوت قانون انتخابات ایالتی را نقض کرده است، زیرا هدف از پرداخت‌های ادعا شده موفقیت کمپین او بوده است. ترامپ ممکن است با این اتهام، تا چهار سال به زندان محکوم شود.

دستگیری دونالد ترامپ
جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ

جوزف تاکوپینا، وکیل ترامپ نیز این هفته گفت که به دلیل تحولات اخیر، صدور کیفرخواست محتمل تر است. او گفت: «اما تنها چیزی که من هنوز به آن پایبند هستم این است که امیدوارم عدالت پیروز شود.»

دستگیری دونالد ترامپ
سایروس ونس جونیور

وکیل ترامپ جمعه گذشته در نامه‌ای به کمیسیون تحقیقات نیویورک سیتی آلوین براگ و سایروس ونس جونیور را به انجام تحقیقاتی با انگیزه سیاسی متهم کرد.

سرنوشت نامزدی دونالد ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ چه می شود؟

اما کارشناسان می گویند که اگر رئیس جمهور سابق آمریکا به خاطر این موضوع متهم یا حتی محکوم شود، همچنان می تواند دوباره نامزد ریاست جمهوری شود. ترامپ پیش از این تاکید کرده است که حتی در صورت متهم شدن هم به خروج از رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۳ فکر نمی‌کند.

دستگیری دونالد ترامپ

کارشناسان حقوقی می گویند ترامپ حتی اگر متهم یا محکوم شود همچنان می تواند به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود. قانون اساسی ایالات متحده نمی گوید که یک نامزد در صورت داشتن سابقه کیفری نمی تواند نامزد شود. شرایط به سادگی این است که یک نامزد یک شهروند عادی است که حداقل ۳۵ سال سن داشته باشد و به مدت ۱۴ سال یا بیشتر در ایالات متحده اقامت داشته باشد.

04 83

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، روز شنبه به این تحولات واکنش نشان داد و اظهار داشت که اگر ترامپ متهم شود، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ با یک پیروزی قاطع دوباره انتخاب خواهد شد.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.