چین احتمالاً رمزارزها و بیت کوین را به‌عنوان دارایی مشروع اعلام خواهد کرد

2021 5 china crypto ban 638c6863ee2938c4f12a577e

چین یکی از کشورهایی است که در اکثر مواقع مواضعش علیه رمزارزها و بیت کوین بوده است. در سال ۲۰۱۷، بانک خلق چین (PBOC) فعالیت صرافی‌های رمزنگاری را در این کشور ممنوع کرد. در می ۲۰۲۱، مقام‌های چینی دستور ممنوعیت استخراج بیت کوین را هم صادر کردند و در پایان سپتامبر ۲۰۲۱، بانک مرکزی آن همه‌ی تراکنش‌های مرتبط با رمزارزها را ممنوع اعلام کرد.

بااین‌حال، جاستین سان، بنیان‌گذار جنجالی ترون، اعتقاد دارد چین به‌زودی بازگشت به صنعت کریپتو را جشن خواهد گرفت. سان در توییتر نوشت چین با وضع مالیات بر معاملات، گام بزرگی برای تنظیم قوانین مرتبط با این صنعت برداشته است.

سان اعلام کرد:

آیا چین برای بازگشت به رمزارزها آماده می‌شود؟

سان انتظار دارد سیاست مالیاتی جدید چین پذیرش رمزارزها را در این کشور تقویت کند؛ زیرا چهارچوب نظارتی روشنی برای افراد و مشاغل فراهم خواهد شد. همچنین، بنیان‌گذار ترون مدعی شد با افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در چین، دولت این کشور قوانین بیشتری در این حوزه وضع و شرایط را برای مشروعیت و ثبات بیشتر فراهم خواهد کرد.

از دیدگاه سان، چهارچوب مالیاتی برای فعالیت‌های مرتبط با رمزارز در چین می‌تواند تحولی مثبت برای بازار جهانی و سابقه‌ای برای کشورهای دیگر باشد. او در‌پایان اعلام کرد ترون و صرفی Huobi روی نوآوری متمرکز شده‌اند و هر دو در رشد فناوری بلاک‌ چین در چین بسیار تأثیرگذار بوده‌اند.

به‌نوشته‌ی بیت‌کوینیست، همه‌ی کارشناسان و صاحب‌نظران وضع قوانین مالیاتی مرتبط با رمزارزها را به‌عنوان نشانه‌ی چرخش موضع چین در‌قبال این صنعت توصیف نمی‌کنند. علاوه‌براین، با‌توجه‌به ممنوع‌شدن دارایی‌های دیجیتالی خصوصی مثل بیت کوین به‌دلیل معرفی رمزارز دیجیتال بانک مرکزی چین، تغییر سیاست‌ها این کشور در حوزه‌ی رمزنگاری بسیار ناگهانی به‌نظر می‌رسد.

کالین وو، روزنامه‌نگار چینی، نظر متفاوتی با مؤسس ترون دارد. وو می‌گوید:

در ۲۵ ژانویه وو برای اولین‌بار اعلام کرد برخی از مقام‌های مالیاتی محلی در چین اِعمال مالیات روی درآمد شخصی ۲۰ درصدی از سود سرمایه‌گذاری فردی و بسیاری از ماینرهای بیت کوین را آغاز کرده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.